کد خبر 529811
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۴

مصطفی ابطحی مدیرعامل موسسه رسانه‌های تصویری از راه اندازی VOD بعد از ایام دهه فجر، خبر داد و گفت: با مشارکت و همکاری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در آستانه تاسیس VOD هستیم.

 به گزارش مشرق، چند شب پیش بود که حجت الله ایوبی رئیس سازمان سینمایی در مراسم رونمایی مجموعه فیلم‌های بر بال سیمرغ گفت: راه‌اندازی VOD به اقتصاد سینما کمک می‌کند.
 
در VOD (مخفف Video On Demand، برنامه ویدئویی درخواستی ضبط شده) این امکان وجود دارد که فیلم‌های سینمایی، سریال‌های تلویزیونی، مستندها، برنامه های آموزشی و... در اختیار کاربران قرار بگیرد. VOD یکی از مجموعه خدماتی است که از طریق زیرساخت‌های مخابراتی و پروژه IPTV قابل دریافت است.
 
راه اندازی VOD با نظارت سازمان سینمایی و مدیریت سید مصطفی ابطحی مدیرعامل موسسه رسانه‌های تصویری صورت می‌گیرد. ابطحی در مورد آخرین اقداماتی که برای شروع به کار این پروژه صورت گرفته است گفت: بیشتر کارها برای پروژه VOD انجام شده است و زیرساختها به صورت چراغ خاموش پیش می‌رود. زنجیره‌ی ارزش VOD و مراحل شروع کار تدوین شده است و در حال تنظیم و تدوین آیین نامه‌ها هستیم.
 
مدیرعامل موسسه رسانه‌های تصویری با اشاره به اینکه تا آخر سال VOD راه اندازی می‌شود افزود: با توجه به اقدامات صورت گرفته، بعد از ایام دهه فجر، شرایط برای تاسیس و راه اندازی VOD فراهم می‌شود و با راه اندازی این پروژه، انقلابی در حوزه عرضه آثار تصویری صورت می‌گیرد.
 
آنچه از تعریف تلویزیون تعاملی(IPTV) برمی آید انتظار است که IPTV پروژه‌ای مشترک میان صدا و سیما، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات باشد. اما ابطحی گفت که هیچ تعاملی بین صداوسیما و وزارت فرهنگ و ارشاداسلامی در این موضوع صورت نگرفته است.
 
ابطحی همچنین گفت: با مشارکت و همکاری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در آستانه تاسیس VOD هستیم و امیدواریم با راه‌اندازی آن در جهت تحقق فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص اقتصاد مقاومتی اقدام کنیم.
 
ابطحی با اشاره به بیانات رهبری در مورد مساله نفوذ اضافه کرد: پروژه VOD سدی در مقابل نفوذ فرهنگی است. با راه اندازی این شبکه از دانلود‌های غیرمجاز جلوگیری می‌شود و زمینه‌ی شناسایی آثار فرهنگ ایرانی برای مردم فراهم خواهد شد.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ali ۱۹:۵۵ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۱
    0 0
    حتما هم ازش استقبال خواهد شد !!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس