رسانه ونزوئلایی «کورئو دل اورینوکو» گزارش داد که ونزوئلا در ماه فوریه (12 بهمن تا 10 اسفند) ریاست شورای امنیت سازمان ملل متحد را بر عهده خواهد داشت.

به گزارش مشرق به نقل از «کورئو دل اورینوکو»،«رافائل رامیرز» نماینده دائم ونزوئلا در سازمان ملل روز گذشته در صفحه شخصی خود در شبکه اجتماعی «توئیتر» نوشت: ما به نمایندگی از وطنمان ریاست شورای امنیت سازمان ملل را در ماه فوریه بر عهده خواهیم گرفت؛ زنده باد «هوگو چاوز»!

در سال 2007، «هوگو چاوز» رهبر انقلاب بولیواری که در آن زمان ریاست جمهوری ونزوئلا را نیز بر عهده داشت، از نیت خود برای ورود به سازمان ملل متحد با هدف ایجاد ثبات و کارایی بیشتر در این سازمان و همچنین ساخت جهانی چند قطبی خبر داد.

شورای امنیت سازمان ملل متحد که با هدف ارتقاء و تقویت صلح و امنیت در جهان ایجاد شده است، 5 عضو دائم و 10 عضو غیردائم دارد؛ روسیه، چین، انگلیس، فرانسه و آمریکا اعضای دائم شورای امنیت هستند و 10 عضو غیر دائم نیز هر 2 سال یک بار به صورت دورانی و براساس وضعیت جغرافیایی کشورها انتخاب می‌شوند.

ریاست شورای امنیت سازمان ملل متحد نیز هر ماه از بین اعضای این شورا و به ترتیب حروف الفبای لاتین انتخاب می‌شود؛ ریاست این شورا در ماه ژانویه بر عهده اروگوئه بود.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس