رئيس جمهور‌ با اشاره به پرتاب ماهواره رصد ‌‌طي روزهاي گذشته ‌تأكيد كرد: در آينده نه چندان دور ماهواره‌هاي بزرگي به فضا خواهيم فرستاد كه در ارتفاع 35 هزار كيلومتري قرار مي‌گيرد.

به گزارش گروه دفاع و امنیت مشرق به نقل از فارس، محمود احمدي‌نژاد رئيس جمهور پيش از ظهر امروز دوشنبه طي سخناني در مراسم بهره‌برداري از سدهاي "گلاور " و "كينه‌ورس " در خصوص لزوم ساختن ايران گفت: دشمنان ملت ما از پيشرفت ملت ايران مي‌ترسند. در اينكه ملت ايران داراي فرهنگ غني الهي و ارزشمندي بوده و مايل به عرضه به همه بشريت است، كسي ترديد ندارد.

وي ايران را كانون جوشش فرهنگ و تمدن غني دانست و اظهار داشت: امروز فرهنگ اسلام ناب و ارزش‌هاي الهي از ايران مي‌جوشد.

رئيس جمهور ادامه داد: دشمنان ما مي‌دانند از معدود مناطقي و يا تنها منطقه‌اي هستيم كه مي‌توانيم فرهنگي را به بشريت عرضه كنيم كه جايگزين فرهنگ مادي ضد‌بشري شود.

احمدي‌نژاد با بيان اينكه يك فرهنگ و انديشه تا در صحنه عمل الگوي ارزنده، موفق و متعالي ارائه ندهد، نمي‌تواند در صحنه تاريخ و جهان جاي پايي براي خودش باز كند، خاطرنشان كرد: اگر امروز به گذشته خود و فرهنگ‌مان افتخار مي‌كنيم، به خاطر اثرگذاري و ماندگاري آن و همچنين تأثير آن در صحنه زندگي مردم است.

وي با اشاره به ميراث علمي، فكري، معماري، هنري و صنعتي كشورمان يادآور شد: امروز هم اگر بخواهيم مكتب و فرهنگ خود را حفظ كرده و آنرا رشد دهيم و بخواهيم فرهنگ خودمان را به دنيا معرفي و ماندگاري‌شان را تضمين كنيم، بايد در زندگي مردم اتفاق ارزنده‌اي بيفتد و بايد كشوري سرشار از علم، ادب و پيشرفته بسازيم.

رئيس جمهور تاكيد كرد: اگر بهترين انديشه را به دست كشور فقير بدهيم، نمي‌تواند آنرا حفظ و معرفي كند بنابراين ساختن ايران فقط كار اقتصادي و مادي نيست و در واقع كار فرهنگي و انقلابي است.

احمدي‌نژاد با بيان اينكه دشمنان از ساخته شدن ايران مي‌ترسند كه اگر كشورمان ساخته و پيشرفته شود، پشتوانه مكتب ولايت و اهل بيت است، گفت: دشمنان از همين رو پيش از اينكه مكتب‌مان را بكوبند، به دنبال جلوگيري از ساختن كشور هستند و امروز هدف از اين بداخلاقي‌ها جلوگيري كردن از پيشرفت ايران است.

وي ادامه داد: امروز حركت سازندگي در ايران بسيار پرشتاب است و كارهايي كه ديگران روزي آرزوي آن‌را داشتند و ناشدني مي‌پنداشتند، امروز به سرعت ملت ايران از آنها عبور مي‌كند.

رئيس جمهور با اشاره به ارسال ماهواره رصد به آسمان طي روزهاي گذشته اظهار داشت: امروز حلقه‌هاي حضور مقتدرانه ايران در فضا به سرعت تكميل مي‌شود.

احمدي‌نژاد گفت: همه فناوري‌هايي كه براي فرستادن يك ماهواره بزرگ نياز داريم، در كشور ساخته‌ايم و تجربه كرده‌ايم و شاهد بوديم كه ماهواره رصد در اولين پرتاب در مدار قرار گرفت و امسال گام‌هاي بعدي را برمي‌داريم و در آينده نه چندان دور ماهواره‌هاي بزرگي به فضا خواهيم فرستاد كه در ارتفاع 35 هزار كيلومتري قرار مي‌گيرد.

وي با اشاره به اينكه امروز روي ريل درست ساختن ايران قرار داريم و سرعت حركت ما روز‌افزون است و بايد آن‌را حفظ كنيم، خطاب به ملت ايران تصريح كرد: هر ايراني در هر كجايي كه مشغول هر كاري است، بايد با اين نگاه و جهت‌گيري كار كند. هر ايراني يك قطعه از پازل بزرگ ايران است كه هركدام بايد در جاي خود قرار گيرد تا آن پازل بزرگ كامل شود.

احمدي‌نژاد گفت: تجربه نشان داد‌ ملت ما ظرفيت انجام كارهاي بزرگ و ظرفيت پذيرش عدالت را دارد كه بايد حفظ كنيم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس