دادستان کل سوئیس اعلام کرد که همسر رئیس جمهور مخلوع مصر پس از سقوط رژیم مبارک به دنبال انقلاب ۲۵ ژانویه سال ۲۰۱۱ حدود ۱۹۱ میلیون دلار از زنان حامی صلح در سطح جهان جمع آوری و وارد حساب‌های شخصی خود کرده است.

به گزارش مشرق به نقل از رسانه های خبری مصر،  اخیرا دستگاه قضایی سوئیس اعلام کرد که تصمیم دارد «سوزان مبارک» همسر دیکتاتور مخلوع مصر را به اتهام دست داشتن در فساد مالی و پولشوئی تحت تعقیب قرار دهد.

بر اساس این گزارش، افشای رسوایی جدید فساد مالی سوزان حسنی مبارک از سوی نهادهای تحقیقاتی سوئیس باعث شده است که مردم مصر و کاربران سایت های اجتماعی از دادستانی مصر جهت اقدام مشابه علیه سوزان با هدف حفظ اموال و دارایی های بلوکه شده این کشور در سوئیس، درخواست نمایند.

بر اساس این گزارش، شبکه «ای بی سی» سوئیس فاش کرد که دادستان کل این کشور لایحه اتهاماتی علیه سوزان مبارک در خصوص دست داشتن وی در عملیات پولشوئی گسترده صادر خواهد کرد.

دادستان کل سوئیس در این باره گفته است که همسر رئیس جمهور سابق مصر پس از سقوط رژیم مبارک به دنبال انقلاب 25 ژانویه سال 2011 حدود 191 میلیون دلار از زنان حامی صلح در سطح جهان جمع آوری و وارد حساب های شخصی خود کرده است.

بر اساس تحقیقات سوئیس، سوزان مبارک و معاون وی به نام «علیه البدری» که مقیم سوئیس است، اقدام به عملیات پولشوئی و فرار از مالیات به ارزش 962 میلیون دلار کرده اند.

در واکنش به انتشار این خبر، کاربران سایت های اجتماعی نوشتند که «دادستان کل مصر کجاست؟ پس کی می خواهد برای حفظ حق مصر و اموال این کشور اقدام کند».

تعداد زیادی از کاربران نیز نوشتند که سوزان مبارک، همسر و پسران وی کشور را نابود کرده و به غارت بردند.   

سوزان مبارک به دنبال انقلاب 25 ژانویه سال 2011 که به سرنگونی رژیم مبارک منجر شد، به ثروت اندوزی غیر قانونی و سوء استفاده از منصب همسر خود متهم شد و به همین دلیل «طلعت عبدالله» دادستان کل اسبق مصر در دسامبر سال 2012 از دستگاه کسب درآمدهای غیرقانونی خواست تا تمامی اموال و دارایی های سوزان مبارک در بانک های مصر را بلوکه نموده و به بانک مرکزی تحویل دهند.

روزنامه الوطن به نقل از «فجر السعید» روزنامه نگار کویتی نوشت که سوزان مبارک در حال حاضر سرگرم نگارش خاطرات خود به زبان انگلیسی است.

محاکمه 213 عضو گروه انصار بیت المقدس

دادگاه جنایی قاهره در مرکز روسای پلیس در طره به ریاست قاضی حسن فرید برای محاکمه 213 تن از اعضای گروه تروریستی انصار بیت المقدس تشکیل جلسه می دهد.

این افراد به اتهام ارتکاب 54 فقره جرم اعم از ترور افسران پلیس، تلاش برای ترور سرلشگر محمد ابراهیم وزیر کشور سابق و نیز دست داشتن در چندین انفجار تروریستی که تاسیسات امنیتی را هدف قرار داده بود، محاکمه می شوند.

دادستانی به این متهمان اتهاماتی از قبیل ارتکاب جرم تاسیس، رهبری و عضویت در یک گروه تروریستی با هدف به تعطیلی کشاندن احکام قانون اساسی ، ممانعت از موسسات دولت برای انجام ماموریت های خود ، تعرض به حقوق و آزادی های شهروندان، جاسوسی برای حماس و نابودی تاسیسات دولتی را وارد کرده است.

امضای 21 سند همکاری بین مصر و چین

جلال مصطفی سعید استاندار قاهره اعلام کرد که تحول بزرگی در روابط مصر و چین بوجود آمده است و اخیرا نیز در جریان سفر رئیس جمهور چین به قاهره 21 سند همکاری امضا شد.

استاندار قاهره همچنین گفت که توافق همکاری بین شهر شینیانگ و استان قاهره امضا شده است و هدف از امضای این سند نیز همکاری در زمینه های فرهنگی، اقتصادی و ورزشی است.

دیدار السیسی و ابومازن در اتیوپی

عبدالفتاح السیسی رئیس جمهور مصر که به آدیس آبابا پایتخت اتیوپی سفر کرده است با محمود عباس (ابومازن) رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین دیدار کرد.

علاء یوسف سخنگوی رسمی ریاست جمهوری مصر اعلام کرد که السیسی در این دیدار بر حمایت مستمر مصر از حقوق مشروع ملت فلسطین و دفاع از آرمان این ملت در تمامی محافل بین المللی تاکید کرد.

السیسی همچنین حمایت کامل مصر از تشکیلات خودگردان و تلاش های آن برای تشکیل دولت مستقل فلسطین در مرزهای چهارم ژوئن سال 1967 به پایتختی قدس شرقی را مورد تاکید قرار داد.

ابومازن نیز از تلاش های مصر و حمایت های آن از قضیه فلسطین قدردانی و بر محوریت ایفای نقش مصر در حفظ امنیت و ثبات در خاورمیانه و نیز اتحاد صفوف کشورهای عربی برای مقابله با چالش های مختلف تاکید کرد.

در این دیدار دو طرف همچنین اوضاع نابسامان انسانی و امنیتی در اراضی فلسطینی و هتک حرمت مقدسات دینی از سوی صهیونیست ها و استمرار شهرک سازی ها را مورد بررسی قرار دادند.

السیسی و ابومازن در این دیدار همچنین به بررسی تلاش های عربی برای حمایت از تشکیلات خودگران، مسائل دارای اهتمام مشترک و تلاش های منطقه ای و بین المللی برای ازسرگیری مذاکرات دو طرف فلسطینی و اسرائیلی پرداختند.

شکری: تروریسم بارزترین تهدید برای قاره آفریقاست

سامح شکری وزیر خارجه مصر تاکید کرد که بارزترین تهدید در مرحله کنونی تروریسم و گسترش آن در بخش های وسیعی از قاره آفریقا اعم از نیجریه، مالی، سومالی و لیبی است.

وی تصریح کرد که مقابله با تروریسم نیازمند تشدید تلاش ها و همکاری بین برادران ما در کشورهای آفریقایی به منظور تقویت توان امنیتی و همکاری اطلاعاتی است.

شکری همچنین اظهار داشت که توانمندی مصر در زمینه نظامی و ارائه کمک در این زمینه به کشورهای دوست و برادر به قضیه مبارزه با تروریسم کمک خواهد کرد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس