کد خبر 529141
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۳

برای نخستین بار یک مقام نظامی کره جنوبی تاکید کرد که کشورش برای مقابله با تهدیدهای موجود به سامانه موشکی آمریکایی «تاد » نیاز دارد.

به گزارش مشرق، «کیم مین سوک»، سخنگوی وزارت دفاع کره جنوبی در گفتگویی مطبوعاتی خاطر نشان کرد که سامانه دفاع موشکی پیشرفته آمریکا «تاد» برای کره اهمیت فوق العاده ای دارد.

وی بار دیگر با طرح ادعاهای سابق سئول در خصوص تهدیدهای کره شمالی گفت که این سپر موشکی می تواند برای هدف قرار دادن موشک های پرتابی احتمالی از جانب پیونگ یانگ مورد استفاده قرار گیرد.

کره جنوبی: به موشک تاد نیاز داریم+عکس

به رغم اعلام این موضع صریح، خبرگزاری دولتی کره جنوبی «یونهاپ» گزارش کرده که بعید به نظر می رسد در آینده نزدیک موضوع استقرار این سامانه موشکی از سوی مسوولان ارشد این کشور مطرح شود.

با این وجود ، سخنگوی وزارت دفاع کره در اعلام موضع اخیر خود تاکید کرد که سئول از هیچ اقدام و تلاشی برای مقابله با تهدیدهای موشکی کره شمالی دریغ نخواهد کرد.

هر چند که در روزهای گذشته با برجسته شدن موضوع احتمال آزمایش موشک های بالستیک از سوی کره شمالی، تمرکز بر فعالیت های نظامی پیونگ یانگ پررنگ تر شده است، اما به باور برخی از کارشناسان مسائل منطقه، سئول از سامانه موشکی تاد به عنوان اهرمی برای تحت فشار قرار دادن کره شمالی بهره برداری می کند.

در این میان سخنگوی وزارت دفاع کره جنوبی تصریح کرد که استقرار سامانه دفاع موشکی تاد آمریکا با همکاری ارتش کره در واقع تضمین کننده امنیت آسمان کره خواهد بود.

به گزارش برخی رسانه ها، آمریکا و کره جنوبی مذاکراتی را درباره این سپر موشکی انجام داده اند که به زودی جزییات آن توسط «واشنگتن» انتشارمی یابد.

در این رابطه حتی روزنامه «وال استریت ژورنال» گزارش کرده است که مذاکرات طرفین شروع شده و هفته آینده آمریکا گزارش آن را ارایه خواهد کرد.

این گزارش می افزاید که از هم اکنون باید سپر موشکی تاد را یک قرارداد امضا شده میان آمریکا و کره جنوبی تلقی کرد.

هان مینکو، وزیر دفاع کره در تازه ترین مصاحبه خود پس از آزمایش هیدروژنی کره شمالی دراوایل ماه ژانویه امسال گفت : کره جنوبی باید مساله استقرار سپر موشکی تاد را با توجه به مقنضیات امنیت ملی مورد بررسی قرار دهد.

چین و روسیه پیشتر مخالفت جدی خود را با استقرار این سامانه موشکی پیشرفته جنجالی به بهانه مقابله با تهدیدها و تحرکات نظامی کره شمالی اعلام کرده و این اقدام را برای منطقه پرمخاطره توصیف کرده اند.

مسئولان شرکت «لاکهید مارتین» آمریکا سازنده این سامانه موشکی به تازگی از کره جنوبی دیدار و با مسئولان کره ای ملاقات و گفت و گو کردند.
منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس