منابع ژاپنی از استقرار چند سامانه ضد موشکی پاتریوت در نقاطی از پایتخت این کشور خبر دادند.

به گزارش مشرق، در حالی که انتشار ادعای تلاش کره شمالی برای آزمایش یک فروند موشک بالستیک قاره پیما از جانب منابع اطلاعاتی ژاپن، کشورهای موثر در حوزه شرق آسیا را به واکنش واداشته است، در جدیدترین اقدام، توکیو از آماده باش کامل پدافند ضد موشکی این کشور در مقابل تهدیدات احتمالی سخن گفته است.

خبرگزاری رسمی ژاپن (کیودو) روز شنبه ضمن انتشار تصاویری از سامانه ضد موشکی پاتریوت -3 از آمادگی نیروهای پشتیبانی پدافند ضد موشکی و مجموعه پدافندی کشور ژاپن برای مقابله با تهدیدات خارجی خبر داده است.

این رسانه دولتی ژاپن در عین حال از استقرار این سامانه ضد موشکی در چند نقطه از توکیو خبر داده و نوشته است: این تمهیدات در واکنش به احتمال آزمایش موشکی جدید کره شمالی صورت گرفته است.

خبرگزاری رسمی ژاپن چند روز قبل به نقل از مقام های آگاه این کشور مدعی شد: با توجه به تجزیه و تحلیل تصاویر ماهواره ای، کره شمالی در روزهای آینده در پایگاه موشکی «دونگ چانگ ری» در شمال غرب این کشور، یک فروند موشک دوربرد بالستیک را آزمایش خواهد کرد.

اندکی پس از انتشار این خبر، وزارت دفاع کره جنوبی در موضعی صریح تهدید کرد در صورتی که پیونگ یانگ آزمایش جدید موشک بالستیک انجام دهد، قطعنامه های شورای امنیت سازمان ملل متحد را نقض کرده و در این صورت کره جنوبی و آمریکا پاسخی مشترک به آن خواهند داد.

این در حالی است که چین نیز نسبت به این آزمایش احتمالی واکنش نشان داده و ضمن درخواست از تمام طرف های درگیر در مسائل منطقه برای انجام اقدامات صلح طلبانه، از شکنندگی فضای سیاسی در شرق آسیا ابراز نگرانی کرد.

کره شمالی در حال حاضر به خاطر برنامه های هسته ای و موشکی اش تحت تحریم های سازمان ملل قراردارد.
منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس