کد خبر 529104
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۲

دادگاهی در شیلی عروس رئیس‌جمهوری این کشور را در پرونده فساد متهم کرد؛ رسوایی‌ که رهبر چپگرای سانتیاگو آن را "دردناک" توصیف کرده است.

به گزارش مشرق به نقل از خبرگزاری فرانسه، این پرونده اولین بار سال گذشته در کانون توجه قرار گرفت که اذهان عمومی را شوکه کرد. سازمان شفافیت بین‌الملل، شیلی را جزو کشورهایی قرار داده که کمترین میزان فساد را داشته‌اند.

دادگاهی در شهر رانکاگوا، واقع در مرکز شیلی گفته است که ناتالیا کامپاگنون، عروس میشله باچلت، رئیس‌جمهوری شیلی ممنوع الخروج است و باید تا یک سال هر ماه خود را به پلیس معرفی کند تا قضات تحقیقات خود را انجام دهند. میشله باچلت پس از اعلام حکم با بغض گفت: می‌خواهم از صمیم قلب به شما بگویم که این زمان دشوار و دردناکی برای من و خانواده من است.

ناتالیا با پسر باچلت به نام سباستین داوالوس ازدواج کرده است. پسر باچلت سابقا سمتی در دولت مادرش داشت و پولی دریافت نمی‌کرد. ناتالیا یکی از روسای شرکت ساختمانی کاوال است که برای اتهاماتی مبنی بر تامین مالی غیر قانونی برای خرید زمین تحت بازرسی قرار گرفت.

دادگاه مذکور همچنین به شریک ناتالیا دستور داد که برای یکسال در حبس خانگی باشد.

13 متهم این پرونده با اتهام سوءاستفاده از قدرت، رشوه و فرار مالیاتی روبرو هستند. منتقدان معتقدند که حکم روز جمعه برای عروس باچلت بسیار لطیف بوده است و باید تا زمان پایان تحقیقات تنبیه سخت‌تری در نظر گرفته می‌شد.
منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس