کد خبر 505586
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۲

زلزله ای به شدت 5.5 درجه ریشتر بامداد امروز (دوشنبه) به وقت محلی ، مناطق کوکیمبو ، وال پاراییسو و شهر سانتیاگو پایتخت شیلی را که همه در مرکز کشور واقع هستند، لرزاند .

به گزارش مشرق به نقل از خبرگزاری اروپاپرس ، دفتر خدمات فوریت وزارت کشور شیلی اعلام کرد این زلزله در ساعت 4 و 51 دقیقه بامداد امروز به وقت محلی (11 و 20 دقیقه صبح تهران ) رخ داد اما هنوز خسارات جانی و مالی آن گزارش نشده است .

بنا به اعلام مرکز ملی زلزله شناسی شیلی ، این زلزله در 25 کیلومتری غرب کومباربالا در منطقه کوکیمبو و در عمق 47 کیلومتری زمین اتفاق افتاد .

براساس این گزارش، 30 دقیقه پس از آن ، زمین لرزه دیگری با قدرت 3.2 درجه ریشتر در 38 کیلومتری شمال غربی لوس ویلوس در منطقه کوکیمبو رخ داد .

در این گزارش آمده است: شیلی پس از ژاپن، دومین کشور جهان با بیشترین فعالیت زمین لرزه ای است . دلیل این امر، واقع بودن این کشور آمریکای جنوبی بر روی کمربند آتش اقیانوس آرام است.
افزون بر آن ، شیلی چهارمین کشور در دنیا با بالاترین نرخ بلایای طبیعی است .

بزرگترین زلزله هایی که شیلی در 5 سال اخیر داشت ، زلزله 8.8 ریشتری در کوبکه کورا در سال 2010 ، 8.2 درجه در آریکا و ایککه در سال 2014 و زمین لرزه 48.4 درجه در سال جاری در منطقه کانلا باخا بودند.

در زلزله سال 2010 میلادی ، 521 نفر کشته شدند اما در زلزله های بعدی ، به این دلیل که شیلی برنامه های خاصی برای جلوگیری از افزایش تلفات و آماده سازی مردم در مقابل زلزله پیاده کرد ، تعداد تلفات به هفت و 15 نفر رسید.
منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس