کد خبر 529070
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۹

رسانه ونزوئلایی «کورئو دل اورینوکو» گزارش داد که دولت آمریکا یک شرکت طراحی در این کشور را به علت نقض تحریم‌های کوبا جریمه کرده است.

به گزارش مشرق به نقل از «کورئو دل اورینوکو»، وزارت امور خارجه کوبا روز گذشته اعلام کرد که آمریکا یک شرکت طراحی در این کشور را به علت نقض تحریم‌های اقتصادی، تجاری و مالی کوبا جریمه کرده است.

در 20 ژانویه (30 دی) در آستانه اعلام اصلاحات جدید تحریم‌های آمریکا علیه کوبا از سوی وزارت دارایی و وزارت تجارت آمریکا، شرکت طراحی آمریکایی «دبلیو ای تی جی هولدینگ» به علت نقض تحریم‌های این کشور علیه کوبا به پرداخت 140 هزار و 400 دلار جریمه نقدی محکوم شد.

براساس گزارش مرکز کنترل اموال خارجی وزارت دارایی آمریکا، نماینده این شرکت در انگلیس در پروژه طراحی و ساخت یک هتل در کوبا با یک شرکت قطری همکاری کرده و از این طریق 3 بار دستمزد دریافت کرده است.

شرکت طراحی آمریکایی «دبلیو ای تی جی هولدینگ» نیز اعلام کرد که این همکاری در بین ماه اکتبر سال 2009 تا ماه می سال 2010 (مهر 1388 تا اردیبهشت 1389) صورت گرفته و درآمدی معادل 356 هزار و 714 دلار عاید این شرکت آمریکایی شده است.

وزارت امور خارجه کوبا در این رابطه عنوان کرد: این اولین جریمه اعمال شده از سوی مقامات آمریکایی در سال 2016 است و نشان می‌دهد که علی‌رغم توافقات دوجانبه بین آمریکا و کوبا، این تحریم‌های تجاری همچنان ادامه دارد.

در یادداشت منتشر شده بر سایت اینترنتی وزارت امور خارجه کوبا آمده است: ادامه فشارهای اقتصادی و تجاری دولت آمریکا علیه کشور ما در قالب پروژه جدیدی که از 17 دسامبر سال 2014 (26 آذر 1393) آغاز شده است، نتیجه عکس خواهد داشت.

در 17 دسامبر سال 2014 «رائول کاسترو» رئیس‌جمهور کوبا و «باراک اوباما» همتای آمریکایی وی تصمیم خود مبنی بر برقراری روابط دیپلماتیک و آغاز روند عادی‌سازی روابط دوجانبه را اعلام کردند.

از آن زمان تاکنون آمریکا 6 تشکیلات آمریکایی و خارجی را جریمه کرده و از این طریق 2 میلیارد و 835 میلیون و 7 هزار دلار اخذ کرده است.

از زمان آغاز دوران ریاست جمهوری «اوباما» در آمریکا نیز دولت این کشور تاکنون 47 تشکیلات آمریکایی را به جرم نقض تحریم‌های آمریکا علیه کوبا جریمه کرده است؛ مبلغ این جریمه‌ها معادل 14 میلیارد و 396 میلیون و 357 هزار و 471 دلار می‌باشد.

آمریکا و کوبا روابط دیپلماتیک خود را در 20 جولای 2015 (29 تیر 1394) همزمان با بازگشایی سفارت دو کشور رسما از سر گرفتند.

مقامات کوبایی بارها اعلام کرده‌اند که برای عادی‌سازی روابط بین دو کشور، لغو تحریم‌های آمریکا علیه کوبا، باز پس دادن سرزمین اشغالی «گوآنتانامو» به این جزیره کارائیبی، توقف پخش غیرقانونی برنامه‌های رادیویی و تلویزیونی آمریکا در کوبا و عدم دخالت آمریکا در امور داخلی این کشور آمریکای لاتینی لازم و ضروری است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس