هاشمی گفت: شماری از کادر پزشکی ما اکنون در مناطق مختلف به شهادت می‌رسند و برخی به دست نیروهای تکفیری اسیر شده‌اند که آرزوی سلامتی برای آنها داریم.

به گزارش مشرق، سیدحسن قاضی‌زاده هاشمی در سخنان پیش از خطبه‌های نماز جمعه تهران گفت: در آستانه دهه فجر قرار داریم و لازم است یاد و خاطره شهدای انقلاب و امام خمینی (ره) بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران را گرامی بداریم.

وی افزود: رژیم شاه مردم ایران را تحقیر کرد و این تحقیر همراه با دشمنی است لذا نبود عدالت و رفاه اجتماعی موجب شد که مردم ایران انقلاب کنند.

قاضی‌زاده هاشمی گفت: انقلاب اسلامی باعث عزت و سربلندی ایرانیان شد و وابستگی‌ها به تدریج کاهش پیدا کرد و امید است همچنان که در عرصه سیاسی یک کشور مستقل هستیم و در نظم جهانی اثرگذاریم در مسائل اقتصادی نیز وابستگی‌ها را به حداقل برسانیم.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی افزود: ایران از یک کشور ژاندارم و فرمانبردار به یکی از قدرت‌های مهم بین‌المللی تبدیل شده است و حوادثی که در ماههای اخیر اتفاق افتاد نشانه‌ عزت و سربلندی ایران اسلامی است.

وی افزود: 4 روز گذشته بنده به همراه رئیس جمهور و هیأت دولت به ایتالیا و فرانسه سفر کردیم و احترام فراوانی به تاریخ ایران، رهبری و شجاعت و ایستادگی این ملت شد و این دو کشور علاقه‌مند به توسعه روابط همراه با ندامت ایتالیا از رفتار قبل از برجام هستند.

قاضی‌زاده هاشمی افزود: بهره‌‌مندی از نظرات ایران در منطقه بیانگر عزت و انقلابی است که در بهمن سال 57 به وقوع پیوست و امسال 37 سال را پشت سر می‌گذاریم و امید است در راستای منویات امام خمینی (ره)، شهدای انقلاب و رهبر معظم انقلاب پیش برویم.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: در تمامی جلساتی که داشتیم بحث تبادل اطلاعات و اشتغال جوانان کشورمان مطرح بود. هر ساله 900 هزار دانشجو از دانشگاه‌های کشور فارغ‌التحصیل می‌شوند.

وی خاطر نشان کرد: مهمترین جلسات ما با کارآفرینان بود، زیرا جمهوری اسلامی ایران پس از رفع تحریم‌ها به دنبال واردات نیست بلکه به تولید و تبادل اطلاعات توجه دارد.

قاضی‌زاده هاشمی افزود: درباره رابطه با آمریکا، عربستان و موضوع سوریه در رسانه‌ها مواضع رئیس جمهور کشورمان مطرح شد که عنوان کردند تا زمانی که آمریکا دست از برخوردهای خصمانه در منطقه برندارد روابط ما دچار مشکل است.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: در موضوع کشور سوریه نیز عنوان شد سرنوشت این کشور را ملت سوریه رقم می‌زند و ماندن و رفتن بر اساس تصمیم‌گیری ملت سوریه است.

وی درباره عربستان نیز گفت:‌ عربستان سعودی رژیمی است که سر می‌برد و عالم روحانی بزرگواری که با زبان و کلام از مسلمانان دفاع کرده است محکوم می‌‌‌کند.

قاضی‌زاده هاشمی افزود: باید از هرگونه افراط و تفریط در کشور پرهیز شود و در مسیر آرمان‌های الهی حرکت کنیم.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بیان داشت:‌ما امروز به شدت نیازمند وحدت و همدلی هستیم و در سایه وحدت و همدلی به آرمان‌های انقلاب اسلامی دست می‌یابیم. باید از منیت‌ها، خودخواهی‌ها و دسته‌بازی‌ها خارج شویم.

وی خاطر نشان کرد: کشور به سردار سلیمانی‌ها، دکتر ظریف‌ها و دکتر صالحی‌ها نیاز دارند. همه از یک جنس هستیم و باید مکمل هم باشیم.

قاضی‌زاده هاشمی گفت: در طول 30 ماه گذشته آنچه که اتفاق افتاد حضور بزرگ‌ترین امپراطوری دنیا (چین) در کشور و حضور رئیس جمهور کشورمان در قلب اروپا بوده و این به معنای عزت و سربلندی جمهوری اسلامی ایران است.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به سفری که به کشور لبنان داشته است نیز اشاره کرد و گفت: در سفر به کشور لبنان با سیدحسن نصرالله دیداری داشتم و امید خاصی از آینده باشکوه ایران داشتند.

وی افزود: یکی از مهمترین اهداف جمهوری اسلامی ایران توجه به محرومین، مستضعفین و مرزنشینان است که در دسترسی به خدمات برای این اقشار باید عدالت لازم انجام شود.

قاضی‌زاده هاشمی به فعالیت‌های حوزه بهداشت و درمان در کشور اشاره کرد و گفت: فعالیت‌های بسیار زیادی به این حوزه مرتبط است و این بخش با زندگی مردم سر و کار دارد.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: اکثر کشورهای همسایه به دلیل افراط و تفریط گرفتار موضوعات بهداشتی و درمانی شدند که بخشی از آن به دلیل جهل مردم منطقه و بخش دیگری به خاطر قدرت‌طلبی عده‌ای است و به همین دلیل در معرض خطرهایی از نقاط مرزی هستیم.

وی افزود: علم پزشکی هر چند سال یکبار به روز و تجهیزات و فناوری‌های جدیدی را معرفی می‌کند، لذا مهارت داشتن در این بخش بسیار ضروری است.

قاضی‌زاده هاشمی گفت: با اقدامات صورت گرفته امیدواریم در افق 1404، مقام اول منطقه در حوزه بهداشتی و درمانی باشیم.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی افزود: اختیارات وزارت بهداشت در این حوزه 20 درصد است و 80 درصد اختیارات بر عهده دیگر وزارتخانه‌ها است.

وی یادآور شد: وزارت صنعت با تولید خودروهای مناسب، وزارت راه و شهرسازی در حوزه بنادر و فرودگاه‌ها، وزارت جهاد کشاورزی در حوزه تولید خوراک، وزارت ارشاد در تولید غذای روحی و روانی و دیگر وزارتخانه‌ها از جمله وزارت ورزش و وزارت نفت نیز نقش بسزایی در حوزه بهداشتی و درمانی جامعه دارند.

قاضی‌زاده هاشمی خاطر نشان کرد: ما در بسیاری از استان‌ها و شهرها در قبل از انقلاب پزشک ایرانی نداشتیم و تعداد مرگ و میر نوزادها، خانم‌های باردار بالا بود و همینطور بیماری‌های واگیردار نیز قابل مقایسه با امروز نیست.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی خبر داد: در 2.5 سال گذشته 11 میلیون نفر از آحاد جامعه بیمه شدند که به گفته وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی 80 درصد این افراد زیر یک میلیون تومان درآمد داشتند و اکثر افرادی که فقیر بودند هم اکنون دارای دفترچه رایگان شدند.

وی یادآور شد: پرداخت از جیب مردم برای 8 میلیون نفر بستری در سال در شهرها 6 درصد و در روستاها به 3 درصد رسیده است ولی در گذشته این رقم 40 درصد بود و برای این اقدام 2 هزار میلیارد تومان اعتبار اختصاص یافته است. 

سیدحسن قاضی‌زاده هاشمی در ادامه سخنان پیش از خطبه‌های نماز جمعه تهران گفت: 10 هزار پزشک عمومی و متخصص در سراسر کشور توزیع شدند که از این تعداد 4 هزار پزشک در نقاط محروم حضور دارند و این 10 هزار نفر در استان تهران حضور ندارند.

قاضی‌زاده هاشمی خاطر نشان کرد: از مردم تهران عذرخواهی می‌کنم به دلیل اینکه شهد شیرین تحول سلامت را نچشیده‌اند و بیشتر اقدامات در مناطق دوردست و حاشیه‌نشین بوده است.

وی گفت: ضریب اشتغال تخت‌های بیمارستانی تکمیل است و به عنوان مثال بیمارستان امام خمینی (ره) که ظرفیت هزار تخت بستری دارد هیچ شبی بیش از 10 تخت آن خالی نیست.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی یادآور شد: بعضی از اورژانس‌های کشور واقعا شلوغ است و امیدواریم در شرایط جدید با سرمایه‌گذاری به موقع زیرساخت‌های درمانی کشور را توسعه دهیم.

قاضی‌زاده هاشمی خاطر نشان کرد: زایمان طبیعی به یک میلیون نفر رسیده است و در سزارین که رتبه اول را داشتیم توانستیم این رتبه را کاهش دهیم و این اقدامات به واسطه سیاست‌های وزارت بهداشت بوده است.

وی یادآور شد: مشکل زاد و ولد نیز بر اساس آمار ثبت احوال رو به افزایش و تعادل است.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی یادآور شد: 40 میلیون ویزیت متخصص با مبلغ 3 هزار تومان نیز در سراسر کشور انجام شده است.

قاضی‌زاده هاشمی با اشاره به اینکه 570 بیمارستان در کشور یارانه دولت دریافت می‌کنند، گفت: به دنبال افزایش آمبولانس هوایی در کشور هستیم و در این مدت توانسته‌ایم هزاران بیمار را از مرگ حتمی نجات دهیم.

وی به عدم توزیع بیمارستان‌ها در حاشیه تهران نیز اشاره کرد و گفت: به دلیل اینکه بیمارستان‌ها درست توزیع نشده‌اند، وضعیت بهتر از نقاط صعب‌العبور نیست. به عنوان مثال اگر بیماری سکته قلبی و یا مغزی داشته باشد چندین ساعت طول می‌کشد تا به یک بیمارستان برسد.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی خبر داد: در سفر اخیر به اروپا نیز مقدمات دریافت 3 فروند هلی‌کوپتر برای امداد هوایی فراهم شده است.

قاضی‌زاده هاشمی افزود: 570 بیمارستان دولتی کشور به میزان یک و نیم میلیون متر مربع در حال نوسازی و بازسازی است که تا کنون 70 درصد کار به اتمام رسیده است.

وی به کمبود دارو در سال 91، به دلیل تحریم‌ها اشاره کرد و گفت:‌ 2.4 میلیارد دلار برای حوزه دارو درخواست شده بود که به 900 میلیون دلار کاهش پیدا کرد و امروز کمبود دارو احساس نمی‌شود و بعضی از داروها مشابه ایرانی آن وجود دارد که از کیفیت بالایی نیز برخودار است.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی یادآور شد: صادرات دارویی کشور در 30 ماه گذشته دو برابر شده و بسیار جوانان و دانشمندان مستعد در این حوزه داریم که می‌توانیم در راستای اقتصاد مقاومتی نیز اقدام کنیم و با رقابت در بازارهای دارویی کیفیت را افزایش دهیم.

قاضی‌زاده هاشمی به نقش‌آفرینی پرستاران، پزشکان و کادر درمانی در بیمارستان‌ها اشاره کرد و گفت: با تمامی فعالیت‌های مؤثر این قشر ولی با کاستی‌هایی از سوی رسانه‌ها درباره این صنوف زحمتکش مواجه هستیم.

وی افزود:‌ شماری از کادر پزشکی ما اکنون در مناطق مختلف به شهادت می‌رسند و برخی به دست نیروهای تکفیری اسیر شده‌اند که آرزوی سلامتی برای آنها داریم.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی افزود: 60 دانشگاه علوم پزشکی با 18 هزار استاد در سطح سراسر کشور در حال آموزش به نیروهای جدید در بخش بهداشتی و درمانی کشور هستند.

وی به جراحی‌های بزرگ در کشور نیز اشاره کرد و گفت: در پیوند کبد که یک جراحی پیچیده است و رقم این عمل 15 هزار دلار در دنیا است، در کشور ما برای ایرانیان به صورت رایگان انجام می‌شود.

قاضی زاده هاشمی بیان داشت: یکی از بیمارستان‌های کشور نیز به رتبه دوم جهان در پیوند کبد رسیده است و در اکثر بیمارستان‌ها پیوند قلب، لوزالمعده و ... نیز انجام می‌شود.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به طب سنتی در کشور نیز اشاره کرد و گفت: بسیاری از علومی که در غرب وجود دارد مدیون شرق و کشورهای اسلامی از جمله ایران است.

وی تأکید کرد: به طب سنتی در کشور کم‌توجهی شده است و همیشه افراط و تفریط در این حوزه وجود داشته است.

قاضی زاده هاشمی بیان داشت:‌ما باید طب سنتی را در 30 سال گذشته احیا می‌کردیم و سازمان ویژه‌ای برای این موضوع تشکیل می‌شد لذا با تقویت طب سنتی و عدم افراط و تفریط در این بخش می‌توانیم به دستاوردهای خوبی برسیم.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: در حال حاضر 2 هزار خانه بهداشت در سراسر کشور ساخته شده است و در آینده تمامی نقاط کشور بی‌نیاز از خانه بهداشت می‌شود. به ازای هر 1500 نفر یک خانم و آقا در خانه بهداشت خدمات درمانی ارائه می‌دهد.

قاضی زاده هاشمی گفت: اقلام دارویی در کشور دو برابر شده و واکسن‌های مختلفی در کشور تولید می‌شود.

وی با اشاره به اینکه 11 میلیون نفر حاشیه‌نشین در کشور داریم، گفت: می‌توان گفت فقط وزارت بهداشت به این حاشیه‌نشینان خدمات ارائه می‌کند.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی افزود: دندان 7 میلیون دانش‌آموز برای جلوگیری از پوسیدگی دندان‌ها در مقطع ابتدایی معاینه شده و به زودی در مقطع دبیرستان نیز این اقدامات انجام می‌شود.

قاضی زاده هاشمی به استفاده زیاد از نمک در کشور اشاره کرد و گفت: 50 درصد از مرگ‌ و میرها در کشور به دلیل سکته مغزی و قلبی است و 50 درصد از افرادی که مبتلا به فشار خون هستند خبری از این بیماری خود ندارند و ممکن است موجب سکته قلبی و مغزی آنها شود.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 16
  • ۱۷:۳۹ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۹
    0 0
    جمهوری اسلامی کدام وابستگی رو ازمیان برد دکتر؟ ازنظر دارو وتجهیزات پزشکی که جزو تخصص شماست چقدر به خارج وابسته بودیم وهستیم؟ بقیه رو خودت قضاوت کن.
  • حسنعلی چایقوشان ۱۸:۲۵ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۹
    0 0
    99%کاردرمان برعهده کادرپرستاری است ولی درامدشان به اندازه 1% پزشکان است
  • ۲۲:۲۵ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۹
    0 0
    این دکتر هاشمی خدا خیرش بده واقعا با جون و دل کار میکنه هر جا هم اگر نتونه کاری انجام بده بدون هیچ غروری معذرت خواهی میکنه از مردم.یکی از بهترین و شریف ترین مسیولین در حال حاضر کشور هستن ایشون.
  • مش کریم ۲۳:۰۰ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۹
    0 0
    تبلیغ نیست. چرخ خیاطی ..... که ما به اروپا صادر میکنیم باید اروپائیان گله مند باشند که چرا در صنعت چرخ خیاطی وابسته ایم . امریکاو غرب که از ایران فرش می خرند همین طور . این قدر بدبین نباشیم ممکن است بنده به عملکرد دولت نقد داشته باشم اما از لحاظ بهداشتی پیشرفتی قابل توجه دیده میشود
  • ۲۳:۱۸ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۹
    0 0
    ياد برنامه مهران مديرى افتادم"به لطف مسؤلان ما همه خوبيم."
  • ۰۱:۴۸ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۰
    0 0
    مگه سوریه خودش مدافع و دکتر نداره؟شهر ها و روستا های ما الان از کادر پزشکی تکمیله؟ خب الحمدو لله!!!
  • ۱۱:۱۲ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۰
    0 0
    خاک توسرتان شماها از چیزی وقف دیدگاه حزبی شمانیست فقط ایرادمیگیرید ایشان تنها کسی است که حزبی وجناحی نیست...

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس