قهرمان سابق وزنه برداری جهان گفت: هر چیزی که من گفته‌ام گلایه‌ها و دغدغه های رفیق قدیمی ام بود و الان نمی دانم چه اتفاقی افتاده که چرخش 180 درجه ای داشته است. از طرفی من دلسوزانه در مورد کیانوش رستمی صحبت کردم.

به گزارش مشرق، شاهین نصیری نیا پس از مصاحبه اخیر خود با بیان کردن این که فدراسیون اقتدار را از کادر فنی گرفته، متهم به ایجاد حاشیه‌سازی و معترضانه حرف زدن شده است. از این رو نصیری‌نیا تصمیم گرفت برخی مسائل را مطرح کند تا نشان دهد دنبال تخریب وزنه‌برداری نیست.

نصیری نیا در این مورد بیان کرد: صحبت‌هایی که داشتم به نفع آن فردی بود که الان من را متهم به حاشیه‌سازی کرده است و نه به ضررش. به نظر می‌رسد آن کسی که علیه من مطلبی را در روزنامه نوشته حرف‌هایم را برایش ترجمه کرده است. اما می‌خواهم این را بگویم دوست عزیز و رفیق قدیمی این صحبت‌هایی که من کردم دقیقا حرف‌هایی بود که در حین مسابقه‌های جهانی آمریکا هر شب و به دور از چشم مسئولان فدراسیون به اتاقم می‌آمدید و بیان می‌کردید.

در واقع شکایت‌ها و گلایه‌های خود شما بود. خود شما گفتید سعید محمدپور را کنار گذاشتید و فدراسیون دوباره او را آورد و تمام برنامه‌هایتان را خراب کرد. حتی عنوان کردید کمیته فنی و برخی مسئولان فدراسیون در کارتان دخالت می‌کنند و خیلی مسائل دیگر که اکنون قادر به بازگو کردنشان نیستم. اکنون چه اتفاقی افتاده که چرخش 180 درجه‌ای کرده‌اید؟ سخنگوی فدراسیون هستید یا وکیل مدافع آن‌ها؟

نصیری‌نیا با اشاره به اینکه متهم به تخریب تیم ملی شده است، گفت: هر کسی که سرمربی تیم ملی می‌شد من همیشه اولین نفری بودم که حمایت می‌کردم.

او در مورد این که گفته شده موضوع شفافی چون اقتدار داشتن سرمربی در مسائل فنی را زیر سوال برده است، تصریح کرد: من بحث مسائل فنی را نکردم زیرا نتایج تیم ملی در مسابقه‌های جهانی آمریکا آنقدر شفاف بود که دیگر نیازی نیست آن را نقد کنم از طرفی کارنامه‌ی دوست من در رده‌های نوجوانان، جوانان و بزرگسالان مشخص است.

قهرمان سابق وزنه‌برداری با اشاره به این که گفته شده چون در ایران زندگی نمی‌کند، از شرایط روز وزنه‌برداری آگاهی ندارد، تصریح کرد: دوست عزیز! من در ایران نیستم اما فکر می‌کنم کمتر از من اطلاعات دارید و نمی‌دانید که بعد از مسابقه‌های جهانی شما را بیرون نکردند اما یک نفر را بالای سرتان گذاشتند و تمام برنامه‌ها را زیر نظر دارد. فکر می‌کنید خانواده وزنه‌برداری این را نمی‌داند؟ ما که می‌دانیم او از کجا و با چه عنوانی آمده است و اگر منعی نبود تا الان به عنوان سرمربی معرفی شده بود و دیگر اسمش مشاور نبود.

نصیری‌نیا درباره این که می‌گویند مغرضانه صحبت کرده است نیز تاکید کرد: آن جایگاه آنقدر لغزان است که هیچ کس آرزوی داشتن چنین جایگاهی را ندارد و جایگاهی نیست که بخواهم مغرضانه صحبت کنم بنابراین با خیال راحت کارتان را انجام دهید و کسی به آن جایگاه نگاه نمی‌کند.

او درباره کیانوش رستمی نیز تصریح کرد: من دلسوزانه در مورد یک قهرمان صحبت کردم، کسی که مدال جهانی و المپیک دارد اما هیچ رسیدگی به او نمی‌شود و دلسرد در شهر خود تمرین می‌کند. شما که می‌گویید در جلسه‌ای مشترک به این نتیجه رسیدید فعلا در شهر خود تمرین کند، اهمیت کار را نمی‌دانید که تنها امید مدال ایران باید در شهر خود تمرین کند؟ چه اتفاقی برای یک نفر می‌افتد که می‌خواهد در اردو نباشد و به شهر خود برود. رستمی وزنه‌بردار بزرگی است. مطمئنا اگر رسیدگی شود چرا نباید به اردو برود.

او همچنین گفت: دوست عزیز که می‌گویید به همه چیز اشراف کامل دارید، مگر قبل از جهانی در مصاحبه‌ای نگفتید نمی‌دانم چرا وزنه برداران آسیب می‌بینند. علت آن بی‌نظمی‌های موجود در اردو بود. اطلاع داشتید وزنه‌برداران تا چه ساعت از صبح بیدار است؟ اگر برنامه تمرینی ایرادی نداشت وزنه‌برداران در مسابقات جهانی یک ضرب خوب کار نمی کردند و در دو ضرب کم بیاوردند علت آن برنامه تمرینی است نه خود وزنه برداران. بعد از مسابقه‌های جهانی نیز تمام تقصیرها را به گردن وزنه‌برداران انداختید. کادر فنی و فدراسیون هیچ تقصیری نداشتند؟ فدراسیون که حتی یک ویزای ساده برای مجید عسکری نتوانست بگیرد تا او با آن شرایط به مسابقه‌ها نرود.

نصیری‌نیا افزود: در مورد این که گفته می‌شود من دنبال تسویه حساب شخصی بوده‌ام باید بگویم کسی که در راس کار قرار گرفته دنبال تسویه حساب شخصی بوده یا بقیه؟ هر کسی که علیه او حرفی زده را طرد کردند. به گفته خود شما دوست عزیز و رفیق قدیمی در حین مسابقه‌های جهانی از خود شما خواسته شده بود با من در ارتباط نباشید چون که با فدراسیون همکاری نکرده‌ام. خوب است افراد پای موضع خود بایستند. خود شما دوست عزیز یک زمان با رییس فدراسیون دشمن بودید، آن زمانی که از فدراسیون رفت با او دوست شدید و زمان انتخابات پشت سر شخص دیگری قرار گرفتید. من کار و زندگی‌ام مشخص است و هیچ چشم داشتی به آن جایگاه ندارم و فقط آرزویم موفقیت تیم ملی است.

قهرمان سابق وزنه‌برداری درباره لیگ نیز گفت: در مورد لیگ هیچ بحثی نیست. لیگی که 2 کیلوگرم ارفاق وزن داشته باشد، استاندارد نیست که در موردش بحث کنم. از طرفی فدراسیون کارهای روتین که هر فدراسیونی انجام می‌دهد را انجام داد. در فدراسیون به روی هیچ منتقدی باز نیست. با همین صحبتی که من داشتم همه شما جبهه گرفتید بنابراین چطور می‌خواهید انتقاد را بپذیرید.

نصیری‌نیا ادامه داد: دوست عزیز شما تمرکزتان را بر روی کارتان بگذارید و در عمل خود را نشان بدهید. با حرف که نمی‌توان چیزی را پیش برد. اما نکته جالب اینجاست که حرف‌های شما شباهت زیادی به مطلبی دارد که روابط عمومی در یکی از روزنامه‌ها نوشته بود. دوست عزیز و رفیق قدیمی اگر پنج دقیقه مصاحبه من را می‌خواندید متوجه می‌شدید در مورد شما حرف بدی زده نشده بلکه در راستای حمایت بوده است و تمام آن‌ها دغدغه‌های خود شما بوده که با من در میان گذاشتید. با شناختی که از افراد طراح این مسائل دارم، می‌دانم آن‌ها تنها به دنبال سود خودشان هستند و به من و تو فکر نمی‌کنند.

نصیری‌نیا با اشاره به اینکه گفته شده برخی چهره‌های دور مانده از قافله فنی تیم های ملی حواشی ایجاد کرده‌اند، تصریح کرد: ما دور نمانده‌ایم بلکه آن‌هایی که دور بودند الان در راس کار هستند. من که در یک کشور دیگر مربی‌گری می‌کنم و زندگی‌ام بستگی به وزنه‌برداری ندارم. خدا را شکر نیاز مالی ندارم. در کشور ما این چنین است که وقتی قهرمانی کنار می‌رود چون هیچ کار دیگری بلد نیست سعی می‌کند پستی به دست آورد و به هیچ عنوان حاضر نیست از آن بگذرد و آن پست را از دست بدهد.

در مورد روابط عمومی هم باید بگویم که روابط عمومی فدراسیون در زمان رضازاده پایگاهی برای کوبیدن مخالفان او و علی مرادی شده بود و الان پایگاهی شده برای کوبیدن حسین رضازاده و مخالفان علی مرادی. روابط عمومی وظیفه‌اش مشخص است. چرا فکر می‌کنید بقیه آنقدر بیکار هستند که برای شما دسیسه بچینند؟ تمام تقصیرها به گردن خودتان است اما تقصیرها را به گردن کمیته ملی المپیک، کنفدراسیون آسیا و اشخاص دیگر می‌اندازید. کمیته ملی المپیک همیشه حمایت می‌کند. بهتر بود به جای اینکه 50 نفر به آمریکا بروند، هزینه‌ها خرج تیم ملی می‌شد. در پایان نیز از صمیم قلب برای تمام وزنه‌برداران ایران آرزوی موفقیت دارم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس