کد خبر 52870
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۰ - ۲۰:۳۹

امروز سرنوشت ورزش دست خانه ملت است و آنها هستند که باید روز سه شنبه تصمیم بگیرند که قبای وزارت ورزش برازنده حمید سجادی هست یا خیر؛ اما آنچه مسلم است، این مهم است که تا به امروز نگاه ها نسبت به حضور یک مدیر ورزشی در رأس ورزش و جوانان مثبت بوده و رویکرد مجلس هم در نوع نگاه آنها تا به امروز همین رویه را نشان می دهد.

به گزارش مشرق به نقل از تابناک، انتظارها برای معرفی وزیر ورزش از سوی رییس جمهور به مجلس شورای اسلامی به سر آمد و دکتر احمدی نژاد در نامه ایی، سیدحمید سجادی را به عنوان نخستین وزیر پیشنهادی خود معرفی کرد. بنابراین، منتظر می مانیم تا نخست رأی اعتماد مجلس به سجادی برگزار شود و سپس برنامه های مهم کاری او را در این راه مهم ببینیم..

بدون شک، معرفی سید حمید سجادی با واکنش های متفاوتی روبه رو خواهد شد، به گونه ای که تا روز رأی اعتماد، موافقان و مخالفانی مواضعی خواهند گرفت، اما برای اینکه بدانیم از حمید سجادی چه می خواهیم و چه راه هایی را باید پشت سر گذارد تا این راه بسیار دشوار را به خوبی پشت سر گذارد.

 نمایندگان مجلس نیز هر یک نظر خاصی داشته و در پی تحقیق و تفحص درباره سوابق وی هستند. برخی از آنان نیز در گفتگو با راه مردم از رای خود به سجادی گفتند.


نماینده تفرش :

از تمامی همکارانم می خواهم تا همپای خانواده ورزشی ایران، از دکتر سجادی حمایت کنند بهمن اخوان نماینده تفرش و عضو کمیسیون صنایع و معادن اظهار داشت: با توجه به اینکه جامعه ورزشی ایران و اکثریت ورزشکاران عزیز ما، از دکتر سجادی به عنوان وزیر پیشنهادی دولت، حمایت می کنند، بنده نیز به عنوان یکی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی، از دیگر همکاران خویش می خواهم تا همپای خانواده ورزشی ایران، از دکتر سجادی حمایت کرده و به ایشان رأی مثبت دهند.

نماینده اردبیل :

کسی که بیشترین سابقه را دارد، باید انتخاب شود 
سید کاظم موسوی نماینده اردبیل گفت: بنده معتقدم یکی از بهترین وزرای پیشنهادی در کابینه دولت می تواند علی دایی باشد.
وی دلیل این پیشنهاد را سابقه طولانی دایی در عرصه ورزشی و قهرمانی در کشور و جهان دانست و بیان داشت: به دلیل سابقه طولانی حضورعلی دایی در ورزش کشور، وی می تواند بهترین گزینه برای وزارت ورزش و جوانان باشد، زیرا نه تنها جوان، بلکه نسبت به ورزش کشور
درد آشنا می باشد.

نماینده شهر بابک:

سعید لو به عنوان وزیر ورزش می توانست این وزارتخانه را به خوبی هدایت نماید 
مصطفی رضا حسینی قطب آبادی نماینده شهر بابک ادامه داد: با توجه به اینکه وزارت ورزش و جوانان قرار است اولین وزیر خود را داشته باشد، و نیز با توجه به اینکه این وزارتخانه، یک وزارتخانه بنیادی است که پایه های جامعه را دربر می گیرد، باید فرد توانمندی که بر ورزش و جوانان و نیز مدیریت اجرایی، اشراف کامل دارد، انتخاب گردد. 

وی افزود: شخصی که برای وزارت ورزش معرفی می شود، اگر تنها بر امور ورزشی مسلط باشد، کافی نیست بلکه برنامه ریزی های آینده نیز مد نظر است و این در حالی است که باید بتواند بودجه ای را که در اختیار این وزارتخانه قرار می گیرد، در جاهای مختلف هزینه نموده و در بحث خصوصی سازی نیز عملکرد خوبی داشته باشد.
رضا حسینی با بیان این مطلب که متأسفانه سجادی تاکنون به خوبی شناخته نشده، گفت: البته شیوه معرفی وی که باعث نادیده گرفتن حقوق نمایندگان مجلس شده است، این عقیده را در اذهان نمایندگان ایجاد کرده که ممکن است در آینده نتواند ارتباط خوبی را با نمایندگان مجلس برقرار کند.



نماینده اهواز :

اگر توانایی های سجادی مثبت باشد، نمایندگان باید رأی مثبت و اگر تخصصش کافی نبوده، رأی منفی دهند .
سیدشریف حسینی نماینده اهواز و عضو فراکسیون ورزش به گفت: هفته گذشته وزیر پیشنهادی ورزش توسط رئیس جمهور به مجلس معرفی شد که باید بدون در نظر گرفتن نام وی، وضعیت اجرایی اش مورد تأیید قرار بگیرد.

وی افزود: برنامه هایی را که دکتر سجادی ارائه می دهد و نیز هدفی که ما در برنامه چشم انداز 20 ساله و توسعه کشور داریم باید هدف گذاری گردد و درنهایت توجه به ظرفیتهای موجود از مشخصاتی است که باید در انتخاب وزیرمدنظر قرار بگیرد.

حسینی مسئله بعدی را تخصص و توانایی انجام کار در شخص معرفی شده برای وزارت ورزش بیان کرد و گفت : اگر توانایی های سجادی
مثبت باشد، نمایندگان باید رأی مثبت و اگر تخصصش کافی نبوده ، رأی منفی دهند.
وی در مورد کارهایی که در آینده باید در وزارت ورزش انجام بگیرد، گفت: متأسفانه تا به امروز سیستم ورزشی کشور همواره به دنبال دریافت
مدال و مقام بوده، در حالی که بهبود زیرساختهای ورزش کشور باید اصل باشد و نوجوانان و نونهالان در رساندن ورزش کشور به قله های افتخار، مورد توجه قرار بگیرند. زیرا ایجاد تیم ملی احتیاج به بهبود اساس و پایه ورزش که همان نونهالان، نوجوانان است، دارد که متأسفانه ذخیره استعدادهای جوانان به دلیل توجه به نونهالان، خالی است. 

عضو فراکسیون ورزش خاطرنشان کرد: وزیر ورزش باید شخصی باشد که بتواند در آینده هدف گذاری های بلند مدت و کوتاه مدت داشته، تا بتواند جایگاه ورزشی ایران را که دربعضی زمینه ها پایین آمده، بررسی و به جایگاه اصلی خویش برساند.

نماینده اهواز در خاتمه خاطر نشان کرد: در گذشته ورزش ایران به عنوان یکی از قدرتهای اول ورزش در منطقه، مطرح بوده که در حال حاضر ترس ازروبرو شدن با ورزش ما از بین رفته است که باید با انتخاب وزیر اصلح، به سمتی رفت تا که دگر بار حرف اول را در ورزش منطقه یا حتی دنیا بزنیم.


عضو مؤسس فراکسیون ورزش:

سجادی با تحصیلات آکادمیک خود نقاط ضعف و چالشهای وزارتخانه را برطرف خواهد کرد
ولی اسماعیلی نماینده گرمی و عضو مؤسس فراکسیون ورزش گفت: انتظار ما همواره این بود که فردی که از خانواده ورزشی است متصدی ورزش باشد که در دوره های قبلی این خواسته برآورده نشده بود. زیرا همگی از سیاستمداران انتخاب می شدند و خوشبختانه اتفاقی که اخیراً افتاده، انتخاب سجادی است که فردی از جنس ورزش است و در ورزش حرفهایی برای گفتن دارد و دغدغه و آگاهی لازم را در
مورد ورزش حرفه ای دشته و نیز نقاط ضعف و مشکلات بین المللی ورزشی را درک کرده و این مسئله از وی، مدیر موفقی ساخته که باید این فرصت را مغتنم بشماریم. بحث بعدی را که اسماعیلی بدان اشاره کرد:

 ارتباط مدرک تحصیلی سجادی با رشته کاری وی است که کاملاً مرتبط بوده، وی از سال 78 به عنوان هیئت علمی در رشته های مختلف ورزشی مشغول به تدریس بوده است و به همین علت، می تواند چالشهاو نقاط ضعف وزارتخانه را بر طرف نماید. 

اسماعیلی مدیریت سجادی را در سازمان از دیگر نقاط مثبت وی بر شمرد و گفت: وی نقاط ضعف و قوت ورزش را شناخته و در صدد بر طرف کردن آنها بر می آید. به همین علت نباید این اتفاق مبارک را نادیده گرفت و نباید بگذاریم حاشیه ها بر اصل قضیه غلبه کند. زیرا باید هوشیار بوده و کمک کنیم تا به دور از حاشیه ها و سیاستهای ورزشی رأی دهیم. وی هدف از وزارت خانه بودن ورزش و جوانان را، تخصصی شدن ورزش اعلام کرد و گفت: امیدواریم مجلس رأی بالایی به وزارت سجادی دهد.

نماینده کرج: 

وزیر ورزش و جوانان باید با حوزه های ورزشی و فرهنگی آشنا باشد فاطمه آجرلو نماینده کرج در مورد انتخاب وزیر پیشنهادی مواردی را مطرح کرد که از آنجمله: وزیر ورزش و جوانان باید با حوزه های ورزشی آشنا باشد. مسئله بعدی را که آجرلو بدان اشاره کرد: سازمان ملی جوانان است که یک وزیر باید کار فرهنگی نیز بلد بوده و تنها رویکردش ورزشی نباشد، بلکه دامنه فعالیتش هر دو موضوع برده، که
البته این دو مقوله اشتراکات زیادی با یکدیگر دارند. 

وی افزود: در حال حاضر ورزش به عنوان یکی از راههای گفتگو ملتها، جایگاه ویژه ای در دنیا دارد که انتخاب یک وزیربسیار استراتژی است.
آجرلو ادامه داد بنده با توجه به شناختی که از دکتر سجادی دارم، وی قادر است با انتخاب چند معاون مطمئن و کاردان، در بحث وزارتی قدرتمند باشد.

نماینده کرج در خاتمه خاطر نشان کرد: با دیدن برنامه های سجادی به طور قطع موضع بنده در مورد وی دقیقتر خواهد بود.



عضو هیئت رئیسه فراکسیون ورزش:

به طور قطع برنامه های سجادی برای وزارتخانه، اعتماد نمایندگان را جلب خواهد کرد
علی اصغر یوسف نژاد نماینده ساری و عضو هیئت رئیسه فراکسیون ورزش در گفتگو با خبرنگار ما به بررسی وزیر پیشنهادی ورزش پرداخت.
وی با بیان این مطلب که وزیر ورزش و جوانان باید دارای قابلیتهای علمی و تجربی ومدیریت با موضوع ورزش باشد، گفت: این موضوعات شرط لازم است ولی کفایت نمی کند. چنانچه لازمه یک وزیر برنامه های وی در خصوص ورزش بانوان،خصوصی سازی ورزش ، ورزش همگانی ، طرح جامع ورزشی، ورزش دانشگاهی ، ورزش حرفه ای ، ورزش قهرمانی و ورزش بین المللی است که باید مشخص شود دیدگاه
، نظریات و برنامه های وی در این مورد چیست؟ تا شرایط تکمیل و موارد ارزیابی شده، برای رأی اعتماد نمایندگان مورد بررسی قرار گیرد.

یوسف نژاد پیرامون سجادی به عنوان وزیر پیشنهادی گفت: سجادی شرط مدیریتی راکه همان از جنس ورزش بودن است دارد و به طور قطع برنامه های وی برای وزارتخانه، اعتماد نمایندگان را جلب خواهد کرد و خوشبختانه با اتفاقات خوبی که در ورزش کشور افتاده، بنده خوشحال و امیدوارم که سجادی رأی اکثریت را در مجلس داشته باشد.

عضو فراکسیون ورزش :

سجادی ورزشکار است مسعود پزشکیان نماینده تبریز و عضو فراکسیون ورزش بیان کرد: نظر بنده این است که باید به دکتر سجادی رأی مثبت داد. وی دلایل این کار را : 1-تأخیری که در معرفی وزیر بوجود آمده بیان کرد و گفت: اگر مجلس به وزیرپیشنهادی رأی ندهد، معلوم نیست تا چه زمان، وزیر بعدی معرفی گردد.

 2-سجادی شخصاً ورزشکار است. 3- وی استاد دانشگاه است و در ارتباط با رشته تحصیلی خویش تدریس می کند.
وی در خاتمه ، آخرین دلیل را حل اختلاف دولت ومجلس بیان کرد و گفت: با رأی دادن به سجادی می توان به اختلافات دولت ومجلس پایان داد.

عضو فراکسیون ورزش:

سجادی شخص توانمند و مناسبی برای وزاتخانه ورزش و جوانان است عسگر جلالیان نماینده دیر و کنگان نقطه نظرات خویش را پیرامون دکتر سجادی، بیان کرد: سجادی شخص توانمند و مناسبی برای وزرتخانه است، ولی با توجه به نوع معرفی از طرف رئیس جمهور به مجلس، شک و تردید در دل نمایندگان به وجود آمده است.

موسوی لارگانی:

با ورود سجادی به وزارتخانه تحول خوبی در ورزش بوجود می آید سید ناصر موسوی لارگان نماینده فلاورجان ضمن بیان اینکه : به احتمالا زیاد دکتر سجادی برای مسند وزارت رأی می آورد گفت: سجادی باید به صورت صریح و روشن بیان کند که هیچ وابستگی به جایی ندارد که در
اینصورت رأی بالایی می آورد.

وی افزود: با ورود دکتر سجادی به وزارت ورزش و جوانان تحول خوبی در بحث ورزش بوجود می آید.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۲:۲۴ - ۱۳۹۰/۰۳/۳۰
    0 0
    فكر كنيد اگر خانم طاهره بني اسدي معرفي مي شد كداميك از گزينه ها را دارا بود پس خدارو شكر اينطور نشد!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس