حجت‌الاسلام علی سعیدی با اشاره به طرح مسئله شورای رهبری گفت: برخی عمامه به سرها طرح شورای رهبری را مطرح می‌کنند و رهبری را مسئله‌ای زمینی می‌پندارند با وجود آنکه خود را یار امام می‌دانند.

 به گزارش مشرق، حجت‌الاسلام علی سعیدی پنجشنبه شب در ناحیه مقاومت بسیج کاشان با اشاره به سه مقطع تاریخی عصر فرعونیان، عباسیان و انقلاب اسلامی اظهار کرد: در این سه مقطع تاریخی تمام حق در برابر تمام باطل به طور عینی و عملی قرار گرفته‌اند و باطل آنچنان در اوج قدرت بود که کسی تصور نمی‌کرد که آن قابل اضمحلال باشد اما اوضاع به شکلی دیگر رقم خورد.

وی سپس به تفاوت‌های مقطع انقلاب اسلامی با دو دوره دیگر تاریخی اشاره و خاطرنشان کرد: گستره تقابل یکی از این تفاوت‌هاست به طوریکه در دو دوره دیگر تقابل به این گستردگی نبوده اما در این مقطع یک طرف انقلاب و رهبری قرار گرفته و طرف دیگر دنیای کفر، شرک و استکبار صف‌آرایی کرده است.

نماینده ولی‌فقیه در سپاه پاسداران، حاکمیت دینی و تغییر مدل را دو تفاوت دیگر مقطع انقلاب با دو دوره دیگر دانست و گفت: اگر در آن دو مقطع بحث حاکم دینی بود در انقلاب بحث حاکمیت دینی است بدان معنی که تحقق حاکم دینی یک اراده می‌خواهد اما در حاکمیت دینی دو رکن اراده الهی و اراده مردم لازم است.

به گفته وی، در حال حاضر مدل عوض شده به آن معنی که 124 هزار پیامبر و 11 امام معصوم(علیهم‌السلام) برای هدایت مردم با سه شیوه تبیین، تنبیه و معجزه تلاش کردند اما امروز مردم باید به دنبال رهبری بگردند.

سعیدی در ادامه با تأکید بر اینکه حفظ عمق استراتژیک انقلاب تکلیف ماست بیان کرد: بین بحث تفاهم هسته‌ای و غرب‌گرایی تفاوت است؛ در این کشور افرادی وجود دارند چه عمامه‌ به سر یا شخصی که به دنبال غرب هستند و این خطرناک‌ترین ندایی است که برخی مدیران سرمی‌دهند و بر این اساس مجلس خبرگانی شکل گیرد که در برابر این تفکر بایستد.

وی بحث توافق هسته‌ای را متمایز از پهن کردن فرش قرمز برای غرب دانست و تصریح کرد: در گسترده این تقابل باید نقش خویش را ایفا کنیم اگر از روحیه استکبارستیزی دست برداریم به اهدافی که به دنبال آن بودیم خیانت کردیم.

سعیدی با اشاره به نفوذ معنوی انقلاب اسلامی در آمریکای لاتین و آفریقا خاطرنشان کرد: اگر با آمریکا کنار بیاییم باید از عمق استراتژیک انقلاب دست برداریم و آن گرگی است که به کسی رحم نکرده چون با درک عمق خطر ما از اسلام به شدت می‌ترسد.

وی در خصوص تحریم‌ها تأکید کرد: برای شکستن شاخ قلدران باید آمادگی و صبر و تحمل بیشتر می‌داشتیم هر کسی رئیس جمهور می‌شود و به داخل مردم می‌رود و پس از ناتوانی از برآوردن انتظارات مردم دست به دامان کدخدا می‌شود.

این مسئول آمادگی فردی، جامعه، حکومت و منطقه‌ را از ضرورت‌های ظهور دانست و گفت: آماده‌سازی منطقه‌ای هزینه دارد و شکل‌گیری 100 هزار بسیجی در سوریه  و ده‌ها بسیجی در عراق در راستای زمینه‌سازی ظهور است.

وی جداسازی تفاهم هسته‌ای از جریان وابسته به غرب را از تدابیر مقام معظم رهبری دانست و یادآور شد: دشمن به دنبال قطع کردن نفوذ انقلاب در جهان و فروریزی انقلاب از داخل است.

به گفته وی، مجلسی می‌تواند انقلاب را حفظ کند که در طراز آن باشد و برای ایستادگی در برابر زیاده‌خواهی آمریکا نیازمند نماینده‌ای انقلابی هستیم و نه معتدل و نماینده‌ای لازم است که خط رهبری را دنبال کند.

سعیدی تأکید کرد: کسانی که چشم به غرب دارند و به دنبال غربی کردن انقلاب هستند یا ناآگاه و جاهل و یا خائن هستند.

وی همچنین با اشاره به طرح مسئله شورای رهبری عنوان کرد: برخی عمامه به سرها طرح شورای رهبری را مطرح می‌کنند و رهبری را مسئله‌ای زمینی می‌دانند با وجود آنکه خود را یار امام می‌دانند.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 8
  • ۰۲:۲۶ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۹
    0 0
    مطرح کنندگان شورای رهبری اهل سقیفه امروزی هستند زیرا اسلام ناب و انقلاب اسلامی منطبق بر خط امام راحل با اهداف لیبرالیستی و سکولاریته آنها سازگار نبوده و نیست. از دید اینها اسلام امریکایی گزینه جدی تامین منافع لیبرالیستی و سکولاریستی شان است.
  • ۰۵:۲۱ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۹
    0 0
    بر دشمنان و مخالفان داخلی و بیرونی امام خامنه ای بیشمار لعنت
  • ۰۹:۵۰ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۹
    0 0
    درود بر پاسداران انقلاب اسلامی
  • ۱۰:۰۹ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۹
    0 0
    احسنت
  • ۲۳:۳۰ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۹
    0 0
    عالی بود افرین
  • افشین تهران ۲۳:۴۲ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۰
    0 0
    وجود رهبری هوشمند و مقتدر باعث شده تا اینها نتوانند به امیال شخصی و خانوادگی خود بیشتر و انطور که میخواهند برسند لذا وجود شورای رهبری انهم از نوع ضعیفش برای رسیدن اینها بمنظورشان بهتر هست.البته گزینه اختلاف افکنی در این شورا هم میتواند بهتر به این رویا پردازان کمک کند.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس