کد خبر 528238
تاریخ انتشار: ۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۶

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه اگر آمریکا بخواهد دبه در بیاورد ما نیز دبه در می آوریم، گفت: با لغو تحریم ها نباید انتظار داشته باشیم یک شبه معجزه شود.

به گزارش مشرق، علاء الدین بروجردی ظهر چهارشنبه در همایش «فصل حضور لرستان» که پیرامون پرسش مهر رئیس جمهور برگزار شد اظهار داشت: قبل از انقلاب همه قدرت های جهان به منظور پیش بردن موضوع هسته ای ایران در کشورمان حضور داشتند و قراردادهای عریض و طویلی برای تولید ۲۳ هزار مگابایت انرژی هسته ای منعقد کرده بودند.

وی افزود: قبل از انقلاب این کشورها هیچگاه نگفتند ایرانی که دارای منابع عظیم سوخت های فسیلی است چه نیازی به انرژی هسته ای دارد ولی بعد از پیروزی انقلاب این حرف را بارها تکرار کردند و تمام همکاری های هسته ای خود را با ایران قطع کردند.

در استراتژی دفاعی کشور ساخت بمب هسته ای جایگاهی ندارد

نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در مقابل اراده ملت ایران همه مشکل ها آسان می شود تصریح کرد: بعد از پیروزی انقلاب، کشور ما برای پیش بردن فعالیت هسته ای خود بر سر دوراهی قرار گرفت لذا یا باید تسلیم می شد یا راه را مبتنی بر سیاست راهبردی حضرت امام یعنی «ما می توانیم» را دنبال می کرد که با این راهبرد کار خود را ادامه داد.

بروجردی با اشاره به اینکه از آغاز فعالیت هسته ای در ایران همه این فعالیت ها مبتنی بر مقررات آژانس بین المللی انرژی اتمی بود بیان داشت: برای اثبات این موضوع زمان زیادی صرف شد ولی در نهایت به آژانس ثابت کردیم تنها کشوری هستیم که در تعهد به (ام. پی.تی) از فتوای رهبرمان برخورداریم.

وی ادامه داد: رهبر انقلاب ساخت بمب هسته ای را به لحاظ فقهی حرام می داند به همین دلیل در استراتژی دفاعی کشور ساخت بمب هسته ای جایگاهی ندارد.

موفقیت هسته ای مرهون خون دانشمندان هسته ای و هدایت های رهبری است

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه امروز مفتخریم که از صفر تا صد به دانش هسته ای مسلط هستیم عنوان کرد: از آنجا که دانش هسته ای بسیار حساس، دقیق و مهم است برای رسیدن به این امر مشکلات زیادی تحمل کردیم و می توان گفت که موفقیت هسته ای ایران مرهون خون دانشمندان هسته ای و هدایت های رهبری است.

بروجردی توصیه مقام معظم رهبری مبنی بر داشتن نرمش قهرمانانه را در موفقیت هسته ای ایران تاثیرگذار خواند و گفت: ما این نرمش قهرمانانه را برای خروج از این گردنه سخت به‌کار گرفتیم و امروز ایران از لحاظ حفظ اقتدار ملی به عنوان یک قهرمان محسوب می شود.

وی با بیان اینکه چون دانش هسته ای در مغز دانشمندان کشور وجود دارد از بین رفتنی نیست و نباید نگران کنارگذاشتن برخی فعالیت ها بود اضافه کرد: این ذهنیت که ما با این توافق همه چیزمان را از دست داده ایم و مملکت دچار مشکل شده است کاملا غلط است زیرا اگر نیاز به غنی سازی داشته باشیم بلافاصله می توانیم این کار را انجام دهیم.

شجاعت تیم مذاکره کننده هسته ای ایران در جریان مذاکرات ستودنی است

نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه دشمن نه تنها از بعد اقتصادی بلکه در همه زمینه ها ایران را تحریم کرده بود بیان داشت: این تحریم ها بسیار ظالمانه بود و وظیفه ما به‌عنوان ملتی انقلابی مبارزه با ظلم و بی عدالتی بود که با آغاز حرکت خود در این زمینه معادله کلا تغییر کرد.

بروجردی با بیان اینکه ساختار سیاسی ما ذوق و سلیقه سیاسی نیست بلکه ملاک و شاخص برای ما رهبری است افزود: شجاعت تیم مذاکره کننده هسته ای ایران از جمله فریادی که وزیر امور خارجه کشور بر سر اعضاء ۱+۵ زد ستودنی و تحسین برانگیز است.

وی به یکی از حرکات ماندگار و تاریخی مذاکرات هسته ای ایران با ۱+۵ اشاره کرد و گفت: در یکی از مذاکرات جان کری عصبانی شده و خودکار خود را محکم به میز می زند که این خودکار به آقای عراقچی برخورد می کند ایشان نیز بلافاصله خودکار را به سمت جان کری پرت می کند و این امر باعث عذرخواهی جان کری از عراقچی می شود که این حرکت به معنای اقتدار اسلامی است.

ایران برای تولید یا صادرات اورانیوم و آب سنگین از کسی اجازه نمی گیرد

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس به زندانی بودن ده ها جوان ایرانی در زندان های آمریکا اشاره کرد و گفت: این جوانان برای دور زدن تحریم ها به آمریکا رفته بودند که سازمان اطلاعاتی آمریکا و اروپا آن ها را دستگیر کردند.

بروجردی با اشاره به اینکه اکنون ایران حق حضور در بازارهای جهانی را دارد افزود: این بدین معناست که می توانیم اورانیوم غنی شده را صادر کرده و برای تولید یا صادرات آب سنگین برخلاف دیگر کشورها که از آمریکا اجازه می گیرند از هیچ کسی اجازه نخواهیم گرفت.

وی منطق ایران را منطقی قوی دانست و بیان داشت: اگر امروز مشاهده می کنیم رئیس جمهور چین و سایر کشور ها به ایران آمده و رئیس جمهور کشور نیز به ایتالیا می رود به معنی برطرف شدن محاصره سیاسی کشور بوده و این امور حقوق مسلم ملت ما هستند.

فسادهای اقتصادی کشور از درون رانت خواری های متاثر از تحریم به‌وجود آمد

نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه با برداشته شدن تحریم ها نباید انتظار داشته باشیم یک شبه معجزه شود و اوضاع اقتصادی کشور بهبود یابد ادامه داد: اقتصاد با یک شیب ملایم جلو می رود و از آنجا که تنفس گاه اقتصادی ما رابطه سیستم بانکی با دنیاست این سیستم سال ها قفل شده بود و برای بهبود وضعیت آن زمان لازم است.

بروجردی با اشاره به اینکه فسادهای اقتصادی چند سال اخیر در کشور از درون رانت خواری های متاثر از تحریم به وجود آمد ادامه داد: امروز جاده پیشرفت در کشور آسفالته شده و با سرعت می توان در این جاده حرکت کرد ولی در این مسیر باید آموزه های رهبری در خصوص اقتصاد مقاومتی را دنبال کنیم.

وی با بیان اینکه از این پس نباید ضربان قلب ما با نرخ قیمت نفت بالا و پایین رود تصریح کرد: نفت یک کالای استراتژیک بوده که باید به ارزش افزوده چندین برابر پتروشیمی تبدیل شود و از محل آن درآمد ایجاد کرده و تولید ثروت کرد.

مواظب توطئه دشمن در شرایط پسابرجام باشیم

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس مهمترین دغدغه امروز کشور را مسئله بیکاری جوانان تحصیل کرده دانست و گفت: رفع این بیکاری نیازمند عزم ملی است و حتما باید در این راه از وجود سرمایه گذار داخلی و خارجی استفاده کرد.

بروجردی تحولات پسابرجام هم در عرصه سیاست خارجی و هم در عرصه اقتصادی و اقتدار ملی را بسیار مهم خواند و بیان داشت: در این زمینه باید به هشدارهای مقام معظم رهبری در بعد نفوذ دشمن توجه کرده و در و توجه به توطئه های دشمن هوشمندانه عمل کنیم زیرا آمریکا دشمن ایران است.

وی به شیطنت های دشمن برای برهم زدن بازی هسته ای اشاره کرد و افزود: آمریکا بداند عزم ملت ما جدی است و از آنجا که همه ۱+۵ آمریکا نبوده بلکه اراده حاکم بر اروپا غیر از اراده آمریکاست لذا دست ما در این بازی باز است اگر آمریکا بخواهد دبه در بیاورد ما نیز دبه در می آوریم.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • ali ۱۵:۵۸ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۷
    0 0
    در تصویب برجام شد آنچه شد- مرور زمان نشان خواهد داد که چه کسانی چه وظایفی داشتند- جناب آقای بروجردی اگه ساختار سیاسی ما ذوق و سلیقه ی شخصی نیست پس آن حرف ها که به آقای جلیلی زدی برای چه بود چرا از او به خاطر انجام درست وظایفش ایراد گرفتی و سیاست نظام در آن دوران به انتقاد گرفتی
  • ۱۷:۵۶ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۷
    0 0
    دبه گذاشتین باقی بمونه که دبه کنیم؟
  • ۰۰:۵۱ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۸
    0 0
    دبه و ما ادراک ما الدبه !

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس