سخنگوی هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات از تائید صلاحیت ۱۶۶ نفر در پنجمین دوره انتخابات خبرگان رهبری خبر داد.

تائید صلاحیت 166 نفر در انتخابات خبرگان رهبریبه گزارش مشرق، سیامک ره پیک سخنگوی هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات اظهار کرد: برای انتخابات مجلس خبرگان رهبری 801 نفر نام نویسی کرده بودند که البته آمار نهایی 794 نفر بود که تعداد کمتری نیز پرونده‌هایشان تکمیل نشده بود و ثبت نامشان عملی نشد.

وی گفت: از این تعداد 158 نفر از ادامه رقابت و ورود به انتخابات انصراف دادند، 111 نفر غیر مجاز بودند و 152 نفر نیز در آزمون کتبی شرکت نکردند که مجموع انصرافی، غیر مجازی و غایبان آزمون به 421 نفر رسید.

ره پیک ادامه داد: بر همین اساس صلاحیت 373 نفر بررسی شد که از این تعداد صلاحیت 207 نفر رد و صلاحیت 166 نفر نیز تائید شد.

وی گفت: در دوره قبلی مجلس خبرگان نیز صلاحیت 146 نفر تائید و 209 نفر رد شده بود و در دوره قبل‌تر هم (دوره سوم) صلاحیت 160 نفر تائید و 215 نفر نیز رد شده بود.

ره پیک افزود: امروز و فردا وزارت کشور شرایط وضع صلاحیت داوطلبان را به خودشان اعلام خواهد کرد.

سخنگوی هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات گفت: برای کسانی که درباره صلاحیت خود شکایت دارند سه روز فرصت در نظر گرفته شده است تا به شورای نگهبان ارائه شکایت کنند تا دوباره صلاحیت آنان بررسی شود که ممکن است در بررسی‌ها تعداد تائید صلاحیت‌ها بیشتر شود.

وی با اشاره به تائید صلاحیت 166 نفر در انتخابات خبرگان رهبری گفت: تعداد داوطلبان تائید صلاحیت شده این دوره از انتخابات مجلس خبرگان در مقایسه با دوره‌های پیشین افزایش یافته است.


منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • حسن ۱۴:۵۵ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۶
    0 0
    مشرق جان این چه معیاری است که در عنوان گزارش از اعداد فارسی و در متن گزارش از اعداد انگلیسی استفاده کرده اید؟ شما چیزی در باره نفوذ فرهنگی‌ شنیده اید؟
  • ۰۰:۲۶ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۷
    0 0
    احسن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس