کد خبر 527584
تاریخ انتشار: ۶ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۲

اریک سرخ، اریک دیوانه، شاه اریک و ... برخی از القابی بودند که هواداران یونایتد برای اریک کانتونا ، مهاجم فرانسوی خود انتخاب کرده بودند. مهاجمی که به واسطه هیکلش هر کسی را یاد بازیکنان راگبی می انداخت اما در کنار شرایط فیزیکی شرایط بدنی بی نظیری هم داشت و یکی از بهترین مهاجمان زمان خودش بود.

به گزارش مشرق، کانتونا به واسطه رفتار و اخلاق جنجالی اش معمولا خوراک خوبی برای نشریات زرد تامین می کرد. کانتونا در لیگ فرانسه به خاطر اختلاف با مربی تیم ملی ، داوران و درگیری هایش درون زمین به شهرت رسید.

او در اوسر به مارتینی، هم تیمی خود مشت زد. در المپیک مارسی به علت درگیری با هواداران یک ماه محروم شد آن هم در خلال یک بازی دوستانه. در تیم ملی فرانسه در مصاحبه ای تلویزیونی به هنری میشل، مربی تیمش توهین کرد. اما هیچ کدام از این حرکاتش به اندازه رفتارش در سلهورست پارک، ورزشگاه کریستال پالاس در یادها نماند.

درست ۲۱ سال پیش ، کانتونا برخورد خشنی با ریچارد شاو داشت. داور تصمیم به اخراجش گرفت. کانتونا با اعتراض و ناراحتی از زمین خارج شد و هواداران تیم میزبان او را هو کردند.اریک در حالی که در کنار زمین در حال راه رفتن بود و به سمت رختکن حرکت می کرد به او نزدیک شد و فحاشی کرد. کانتونا عصبی شد و با یک حرکت کونگ فویی به او لگد زد.

کانتونا در مصاحبه با خبرنگاران گفت:"وقتی مرغ ماهی خوار قایق ماهی گیری را تعقیب می کند می داند که در آن ساردین پیدا می کند." منظورش این بود که خبرنگاران همیشه او را تعقیب می کنند تا سوژه خبری پیدا کنند.

رسانه های انگلیس حرکت عجیب کانتونا را به شکل گسترده ای بازتاب دادند. "مراقب باش، سگ خطرناک" ، " پایان ناشایست" " باید در دادگاه پاسخگو باشد" "پاسپورتش را باطل کنید و به فرانسه برش گردانید" " کانتونای شرم آور.

پایان یک دیوانه؟" برخی از تیترهای مطبوعات انگلیس در روز بعد از حرکت عجیب اریک بودند. منچستریونایتد بر خلاف عرف معمول از این بازیکن حمایت نکرد و تا زمان اعلام حکم کمیته انضباطی مهاجم فرانسوی را به حالت تعلیق در آورد. کانتونا تا ماه اکتبر بازی نکرد. منچستریونایتد به جای او اندی کول را خرید. کول در هفته پایانی فرصت های خوب گلزنی را از دست داد تا تیمش شانس قهرمانی را از دست بدهد.

کانتونا با وجود تمام استعدادهای فوتبالی به واسطه جنجال های بسیاری که پیرامون خود داشت هرگز نتوانست به آن چه که استحقاش را داشت، دست یابد.

سالروز حمله دیوانه وار کانتونا به یک هوادار
منبع: وب سایت برنامه نود

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس