کد خبر 52749
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۲:۱۷

يك شهروند فرانسوي به جرم درخواست تحريم كالاهاي وارداتي از اسرائيل، به محاكمه كشيده شد.

به گزارش گروه بين الملل مشرق به نقل از الجزيره، "اولويا زمور" شهروند فرانسوي حامي آرمان فلسطين كه درخواست تحريم كالاهاي وارداتي از سوي رژيم صهيونيستي در اين كشور را مطرح كرده بود، در مهد دموكراسي و آزادي بيان! در فرانسه محاكمه شد.
اولين جلسه محاكمه اين آرمانگراي فرانسوي روز پنج‌شنبه آغاز شد، اين دادگاه در حالي برگزار شد كه بسياري از شخصيت‌هاي مطرح فرانسوي خواستار محكوم شدن برگزاري اين دادگاه بودند و از فرانسه مي‌خواستند تا توليدات يك دولت متجاوز را به قوانين بين‌المللي ترجيح ندهد.
آنها خواستار احترام به مبناي آزادي بيان و حق زمور در استفاده از آن براي ارائه ديدگاهش شدند.
زمور در اظهاراتي به الجزيره گفت كه محاكمه وي به علت انتشار درخواست براي تحريم كالاهاي صهيونيستي در سايت خبري جمعيت همبستگي كنندگان اروپايي با فلسطين بوده است و وي در اين سايت از مقامات يك فروشگاه در حاشيه پاريس خواسته است تا از فروش كالاهاي وارداتي از اسرائيل خودداري كنند.
وي تاكيد كرد كه اين درخواست را در ژولاي سال 2009 مطرح كرده و اين درخواست هيچ منافاتي با قانون اساسي كشور فرانسه ندارد.
محاكمه يك شهروند به علت بيان ديدگاه‌هاي خود در مورد محكوميت واردات كالاهاي اسرائيل در شرايطي انجام مي‌شود كه اين كشور به بهانه توجه نكردن به آزادي بيان، بسياري از كشورها را محكوم مي‌كند و از سوي ديگر بي‌بند و باري و هتك حرمت مقدسات ديني را با همين دستاويز رواج مي‌هد، اما كوچكترين اظهار نظري عليه رژيم صهيونيستي را بر نمي‌تابد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس