مقامات آمریکایی گفته‌اند که هیچ مذاکره‌ای با مقامات ایرانی برای از سرگیری پروازهای مستقیم بین دو کشور انجام نشده است و برخی مسائل «قانونی و غیره» مانع برخواستن چنین پروازی از روی باند است.

به گزارش مشرق، پس از آنکه «فرهاد پرورش» مدیرعامل ایران‌ایر مدعی مذاکره مقامات ایران و آمریکا برای برقراری خط مستقیم پروازی شد و مقامات ارشد در تهران این خبر را نه رد کردند و نه تأیید، مقامات دولت اوباما خبر چنین مذاکراتی را از پایه و اساس کذب خواندند.

بر اساس گزارش فری بیکن، چند نفر از مقامات دولت آمریکا، در واکنش به این گفته این مقام هوایی ایرانی گفته‌اند که چنین مذاکره‌ای انجام نشده و برخی نگرانی‌های فعلی دولت آمریکا، می‌تواند ازسرگیری این پروازها را با مشکل مواجه کند.

یکی از مقامات وزارت امور خارجه آمریکا که البته نمی‌خواسته نامش فاش شود، گفته: «ازسرگیری پروازها چیزی نیست که مدنظر ما باشد؛ یک سری مسائل قانونی و غیره وجود دارد که مانع پرواز مستقیم میان آمریکا و ایران می‌شود.»

یکی دیگر از مقامات دولتی آمریکا هم که در این خصوص از وی نظرخواهی شده، با ادبیاتی مشابه مقام اول گفته: «این مسئله مدنظر ما نیست.»

«مایکل روبین» از مشاوران سابق پنتاگون اما نظر مخالفی دارد و می گوید که رسانه‌های ایرانی بارها و بارها، خبرهای دقیق‌تری نسبت به رسانه‌های آمریکایی از مذاکرات مخفیانه ایران و آمریکا منتشر کرده‌اند.

«حسن روحانی» رئیس‌جمهور ایران امروز به رم رفته و از آنجا به پایتخت ایرباس، یعنی پاریس خواهد رفت.

مقامات ایرانی پیش از این از خرید 114 فروند ایرباس خبر داده بودند؛ امروز هم وزیر راه ایران از ورود 19 هواپیمای پهن‌پیکر و بلندپرواز ایرباس 380 به ایران تا سال 2019 خبر داده بود.

هنوز مشخص نیست هزینه نوسازی ناوگان هوایی ایران - که البته می تواند منافع سرشاری برای این کشور داشته باشد - از محل فروش نفت ارزان این روزها تأمین می‌شود یا از محل پول‌های بلوکه شده ایرانیان در اروپا.

همسایه جنوب ایران یعنی دوبی سالانه از صنعت هوایی و فرودگاهی خود، 27 میلیارد دلار سود می‌برد.

مقامات ایرانی با توجه به دستورالعمل‌های رسمی نظام، حق مذاکره غیرهسته‌ای با آمریکا را ندارند؛ وزیر خارجه آمریکایی‌ها البته در قضیه بازداشت تفنگدارانشان در آب‌های جنوبی ایران، مستقیماً با همتای ایرانی خود تماس گرفت و سخنگوی کاخ سفید بعداً گفت که «آمریکا از کانال ایجاد شده در طی مذاکرات هسته‌ای، به خوبی استفاده کرد.»
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • مهماندار هواپیما ۲۳:۲۱ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۵
    0 0
    این توهمات دست از سر این مسئولین خوش خیال بر نمی داره
  • ۲۳:۵۶ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۵
    0 0
    ببینید ترو خدا کارمون به کجا رسیده اونا برا ما ناز میکنن :|

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس