کد خبر 52738
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۲:۰۲

محمد كاظم كاظمي از انتشار كتاب «10شاعر انقلاب» از سوي انتشارات سوره مهر در آينده نزديك خبر داد.

به گزارش مشرق به نقل از فارس، محمد كاظم كاظمي شاعر نويسنده و محقق و پژوهشگر در زمينه ادبيات درباره اثر در دست نگارش خود گفت: تأليف كتاب «10 شاعر انقلاب» به پايان رسيده است.

به گفته وي، در اين اثر آثار 10نفر از شاعران سرشناس دوران انقلاب بررسي شده، البته اين اثر به سفارش واحد آفرينش‌هاي ادبي حوزه هنري كه قرار است از سوي انتشارات سوره مهر منتشر شود.

اين محقق و پژوهشگر در زمينه ادبيات تأكيد كرد: همانگونه كه گفته شد در اين اثر آثار 10 شاعر انقلابي آورده شده شاعراني چون؛ علي معلم دامغاني، مهرداد اوستا، حميد سبزواري، علي موسوي گرمارودي، طاهره صفارزاده، نصرالله مرداني، حسن حسيني، قيصر امين‌پور، محمد عزيزي و سلمان هراتي.

* تاليف ديوان اشعار بيدل دهلوي با ويرايش جديد

وي در مورد اثر تاليفي ديگر خود كه سالهاست بر آن كار تحقيقاتي صورت مي‌دهد عنوان كرد: ديوان اشعار بيدل دهلوي است، اين اثر چند سالي بود كه بر آن كار پژوهشي صورت مي‌گرفت؛ در تاليف اين كتاب قصد بر آن است تا ويرايش جديدي از ديوان بيدل منتشر شود.

كاظمي ابراز داشت: تاليف و اتمام اين كتاب به دليل حجم وسيع دو سال ادامه خواهد داشت؛ اما اين اثر اكنون تايپ شده و مراحل بازخواني به سرمي‌برد.

وي درباره تاليف و نوع نگارش افزود: در تاليف اين ديوان از هيچ يك از دوستان كمك نگرفته و به شكل شخصي به تاليف مي‌پردازم؛ قصدم آن است تا ويرايش مرتبي از ديوان بيدل چاپ كابل با استفاده از ديگر نسخ منتشر كنم.
خالق اين كتاب درباره مراحل پژوهش گفت: اغلب پژوهش‌ها به صورت كتابخانه‌اي و در حوزه تصحيح و مقابله متون محسوب مي‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس