کد خبر 526784
تاریخ انتشار: ۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۴

پارلمان پرتغال از سوی ائتلاف احزاب چپ اداره می شود، این در حالی است که انتظار می رود رئیس جمهور آینده این کشور به جناح راست تمایل بیشتری داشته باشد.

به گزارش مشرق به نقل از بی بی سی، مردم پرتغال امروز یکشنبه برای انتخاب رئیس جمهوری آینده کشور به مراکز اخذ رای خواهند رفت. البته، پست ریاست جمهوری در کشور پرتغال بیشتر جنبه تشریفاتی دارد. با این حال، رئیس جمهور این قدرت را دارد تا در مواقع بحرانی پارلمان کشور را منحل کند.

این در حالی است که پارلمان پرتغال در حال حاضر از سوی ائتلاف نسبتا شکننده ای از احزاب چپ اداره می شود.

لازم به ذکر است که ائتلاف راست میانه به رهبری «پدرو پاسوس کوئلو»، در انتخابات ماه اکتبر سال میلادی گذشته (۲۰۱۵) به نسبت ۳۷ به ۳۲ درصد حزب سوسیالیست را شکست داد. اما از آنجا که این ائتلاف با کسب ۹۹ کرسی از ۲۳۰ کرسی پارلمان همچنان برای تشکیل دولت به ۱۷ کرسی دیگر نیاز داشت، نتوانست دولت ائتلافی مطلوب را تشکیل دهد و به این ترتیب اداره پارلمان به دست احزاب چپ افتاد.

اما انتظار می رود که در انتخابات ریاست جمهوری پیش رو، «مارسلو روبلو دو سوسا» شصت و هفت ساله که به حزب راست میانه «سوسیال دموکرات» وابسته است، پیروز نهایی میدان شود.

نظرسنجی ها حاکی از آن است که وی بیش از ۵۰ درصد آراء لازم برای کسب مقام ریاست جمهوری را به دست خواهد آورد. دو سوسا در این انتخابات از حمایت احزاب راست برخوردار است، اما قول مساعد داده تا به صورت مستقل عمل کرده و هر چه که در تواند دارد برای سرپا نگه داشتن پارلمان جدید پرتغال به خرج دهد.
منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس