سخنگوی جمعیت ایثارگران گفت: دولت کشور را به رکود کشانده و دچار مشکل مدیریتی در دوران پس از برجام است.

به گزارش مشرق، لطف‌الله فروزنده سخنگوی جمعیت ایثارگران با اشاره به وضعیت اقتصادی کشور گفت: یکی از دلایل رکود خود دولت است و دولتی‌ها خود این موضوع را می‌دانند. نگاه دولت این است که بعد از برجام با ارتباطات خارجی و با حضور قدرت‌های جهانی مشکل اقتصادی را حل کند ولی راهش این نیست. راه‌حل مشکلات اقتصادی اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی است، اقتصادی که توانمندسازی ظرفیت‌های داخلی را به ما می‌آموزد.

وی در ادامه افزود: ما باید بازار، صنعت، نیروهای انسانی و دیگر ظرفیت‌های انسانی و اقتصادی خود را در قالب یک برنامه با هم منسجم کنیم. ما الان 15 هزار واحد تولیدی تعطیل داریم که باید احیا شود. ما باید از نقدینگی موجود در میان مردم، بازارهای منطقه‌ای و جهانی استفاده کنیم و اجرای چنین برنامه‌هایی مشکلات اقتصادی کشور را حل می‌کند.

فروزنده در ادامه به نگاه دولت یازدهم به اقتصاد اشاره و تصریح کرد: دولت در اقتصاد دو مشکل دارد. یک مشکل نگاه دولت است و یک مشکل تیم اقتصادی دولت. برخی در دولت هستند که چندین شرکت دارند و منافع فردی و گروهی در شرکت‌های خصوصی دارند چنین افرادی نمی‌توانند به منافع بخش‌های دیگر فکر کنند دولت نگران مطالبه مردم است می‌ترسد مردم بعد از برجام مطالبات اقتصادی داشته باشند

وی نقاط ضعف دولت در دوران پس از برجام را اینگونه بیان داشت: یکی از مشکلات دولت در دوران پس از برجام نداشتن برنامه اقتصادی و اختلاف در میان تیم اقتصادی آن است. حال با گذشت 2سال و نیم از دولت باید جواب بدهد که بعد از برجام چه برنامه‌ای دارند؟ بخش عمده مشکلات کشور تحریم‌ها نیست بلکه نوع مدیریت اقتصادی دولت است.

استاد دانشگاه تربیت مدرس در ادامه با اشاره به صحبت‌های برخی از مقامات دولتی درباره انتخابات گفت: چرا دولت واقعا دنبال مجلسی دولت ساخته است؟ مجلسی که باید مستقل باشد، شجاع باشد، ناظر و ریل‌گذار دولت باشد. دولت که ادعای تدبیر، تعقل و اعتدال دارد اولین گام این است که قانون را رعایت کند. قانون اساسی که شخص رئیس‌جمهور به پاسداشتی آن قسم خورده است.

وی در ادامه به نقش شورای نگهبان در قانون اساسی اشاره کرد و گفت: در قانون اساسی آمده است که نظارت بر انتخابات به عهده شورای نگهبان است و این نظارت نظارتی استصوابی است. دولت باید شورای نگهبان را حفظ کند و از رئیس جمهور درخواست داریم قانون را رعایت کند.

فروزنده در پایان خطاب به دولت تأکید کرد: کانون فتنه‌ای دور دولت تشکیل شده و می‌خواهند از دولت استفاده کنند. جریان کارگزاران و آقای هاشمی دارند از دولت استفاده می‌کنند و دولت باید با تعامل با شورای نگهبان و اعلام برنامه‌های اقتصادی خود مراقب اطراف  و نفوذی‌ها باشد.


منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس