رئیس کمیسیون عمران مجلس در یادداشتی نوشت: امروز و پس از گذشت بیش از دوسال از عمر دولت و علیرغم وعده وعیدهای گوناگون و گاه به گاه، سرعت اجرای طرح ملی مسکن مهر و عمل به تعهدات به مردمی بسیار کند شده است.

به گزارش مشرق، سیدمهدی هاشمی نماینده مردم تهران و رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی یادداشتی با عنوان‌ «دولت چه زمانی طرح مسکن خود را ارائه خواهد داد؟» منتشر کرد که متن آن به شرح ذیل است:

از ابتدای تبلیغات انتخاباتی ریاست جمهوری، بسیاری از نامزدها بر تأمین مسکن در جامعه تاکید داشتند. در میان آنها، به ویژه رئیس جمهور محترم، ضمن حمایت از «مسکن مهر» عنوان نمود که باید ضعف‌های این طرح زدوده شود و برنامه تقویت و اعتلای آن را در نظر داشت. وزیر راه‌وشهرسازی در جلسه رأی اعتماد خود نیز همین منوال را ادامه داد و نمایندگان و مردم را به این امر اطمینان داد که مسکن مهر را با قوت ادامه خواهد داد.
اما با شروع فرایند اجرایی دولتی و آغاز رسمی سکانداری دولت که شعار اعتدال سر داده بود، به ناگاه بیشترین هجمه‌ها و حملات به مسکن مهر رقم خورد و با چاشنی توهین همراه شد.
امروز و پس از گذشت بیش از دوسال از عمر دولت و علیرغم وعده وعیدهای گوناگون و گاه به گاه، سرعت اجرای طرح ملی مسکن مهر و عمل به تعهدات به مردمی که عمدتا از اقشار پایین دست جامعه اند، بسیار کند شده و این کندسازی و راکد سازی لطمه فراوانی به بازار و صنعت ساختمان وارد نموده و پیکر آن را نیمه جان کرده است.
در برابر این وضعیت بحرانی، دولت برای جایگزینی آن صرفا نظریه‌پردازی کرده و حتی یک طرح نوشته شده به مجلس و مردم ارائه نداده است. نظریه پردازی‌هایی که بعضا یا طرح‌هایی کاملا سرمایه‌سالار بوده، یا باز نشر و ترجمه عقب مانده‌ای از تجارب شکست خورده در غرب و شرق جهان است.
تداوم این فرآیند نه به مصلحت است و نه می‌توان آن را تحمل نمود. ضروری است برای جبران این عقب ماندگی‌ها، مطالبه از دولت برای ارائه برنامه صحیح جهت تأمین مسکن و معیشت، به طور جدی تری دنبال شود که مجلس کارآمد، فعال، مستقل و انقلابی راهی به این خواسته است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۲۳:۰۰ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۳
    0 0
    بعد از مرگ سهراب انشاالله ...

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس