یک مسئول وزارت امور خارجه آمریکا در آستانه سفر جان کری به ریاض گفت که واشنگتن در مورد احتمال بازگشایی سفارت عربستان در تهران امیدوار است.

به گزارش مشرق به نقل از خبرگزاری رویترز، این مسئول آمریکایی افزود: ابراز تأسف آیت الله علی خامنه رهبر ایران در مورد حمله به سفارت عربستان مهم بود.

وی عنوان کرد: ما امیدواریم این مسئله در گشوده شدن درها سهیم باشد و این که عربستان راهی برای بازگشایی سفارت خود در تهران داشته باشد.

این مسئول آمریکا یادآور شد: ایالات متحده نمی خواهد در مورد نزدیکی روابط عربستان و ایران مداخله کند چرا که واشنگتن هیچگونه روابط دیپلماتیک با تهران ندارد تا زمینه اینگونه مداخله فراهم باشد.

این مقام مسئول ایالات متحده با بیان اینکه کری اهمیت آشتی را به وزیران امور خارجه ایران و عربستان یادآور خواهد شد، افزود: نواز شریف نخست وزیر پاکستان نیز که چند روز قبل به ریاض رفته بود موضوع را با مسئولان عربستان بررسی کرد.

روابط تهران و ریاض بعد از اعدام شیخ نمر باقر النمر روحانی برجسته شیعی توسط عربستان و حمله عناصر مشکوک به سفارت و کنسولگری ریاض در تهران و مشهد متشنج شد.
منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۰۹:۰۶ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۳
    0 0
    چرا نیان ایران کم مونده بگه..... برگرد تو رو خدا برگرد ما همه با هم...... فقط برگرد. میدونم کنتشر نمیکنی فقط خواستم بگم همه دنیا فهمیدن که ...
  • سلام ۰۹:۳۵ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۳
    0 0
    خدا خودش به خیر بگذرونه وگرنه اگه به برخی ها باشه که سفارت هیچی، کاخ سفیدشم راضین تهران علم کنند
  • ۰۹:۴۶ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۳
    0 0
    دو کشور قدرتمند جهان اسلام باید اختلافات را کنار بگذارند و در فضایی ارام برای حل مشکلات با هم مذاکره نمایند هم ما به عربستان احتیاج داریم و هم عربستان تائید ایران را لازم دارد در حال حاضر اختلاف ما و سعودی بر سر سوریه ، یمن ، بحرین جدی است عربستان ایران را به حمایت مادی و معنوی از گروههای مسلح شیعه و دخالت در امور جاری و جنگ نیابتی کرده و ایران نیز سعودی را متهم به مسلح نمودن گروههای تروریستی و مخلف دولت بشار اسد و.... نموده است. اختلافات عمیق و ریشه ای است و حل نشدن ان به نفع کامل غرب و اسرائیل است پس باهوش باشیم
  • اذربایجانی ۱۹:۱۰ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۳
    0 0
    میترسه با افزایش تنش بهای نفت بره بالا

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس