کد خبر 526009
تاریخ انتشار: ۳ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۷:۵۰

در سال 2015 میلادی 140 زن فرانسوی خاک این کشور را ترک کرده و به گروهک تروریستی - تکفیری داعش در سوریه پیوستند.

به گزارش مشرق،براساس گزارشی که در شبکه تلویزیونی « ب.اف.ام » فرانسه پخش شد، سال گذشته میلادی 140 زن فرانسوی به گروهک تروریستی - تکفیری داعش در سوریه پیوسته اند که 100 نفر بیشتر از رقم ثبت شده در سال 2014 است.

بر اساس این گزارش، این زنان که به استخدام داعش درآمده اند، غالبا جوان هستند و از طریق اینترنت ایدئولوژی های داعش را تعلیم دیده اند و بیشتر آنها به شوهران خود که پیشتر به سوریه رفته بودند، ملحق شده اند.

پاتریک امویل، روانکاو و کارشناس افراط گرایی در این شبکه تلویزیونی فرانسوی گفت: این زنان علاقه چندانی به جنگیدن ندارند، اما مساله ای که توجه آنان را به پیوستن به داعش جلب کرده، ازدواج است.
در مجموع 600 تبعه فرانسوی به صفوف گروهک تروریستی - تکفیری داعش در سوریه پیوسته اند که 220 تن از آنها زن هستند.
منبع: خبرگزاری صدا و سیما

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 8
  • حقگو ۱۴:۰۸ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۳
    0 0
    این زن ها به احتمال قوی اصالتا عرب و تحت تعلیم وهابیت بوده اند
  • محمد ۱۴:۴۴ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۳
    0 0
    ما آذری ها یه مثلی داریم مشرق : سیچان قاراسی (فضله موش) این مثل قدیمی دقیقا مصداق فرانسه است. یه توضیحی برای عزیزان میدم که به آدمی که با لبخند به شما نزدیک میشه و سعی در مخفی کردن خباثت درونی خودش داره وبا شما با تعریف و تمجید دوست میشه. ولی در سر به زنگاه کاری میکنه که میانه شما با همه دوستانتان خراب بشه و نوعی انزوا برای شما پیش بیاد و دوستان شما تبدیل به دشمنان قسم خورده شما بشن. یه جورایی همون بوقلمون صفت در فارسی. ما تو مثل به همچین آدمی میگیم فضله موش و تصوری که در ذهنم نسبت به فرانسه دارم دقیقا همینه.
  • محسن ۱۴:۵۸ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۳
    0 0
    حرفی که کارشناس و روانکاو فرانسوی در این گزارش گفته بسیار قابل توجه است و شاید علت اصلی همین باشه «مساله ای که توجه آنان را به پیوستن به داعش جلب کرده، ازدواج است.» باز هم جهاد نکاح!! خدایا! اسلام را از چنگال اسلام ستیزان ملعون وهابی صهیونیستی نجات مرحمت فرما.
  • ۱۸:۲۱ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۳
    0 0
    این ماجرا از 3 تا جا ناشی می شه : 1 . حکومت فرانسه همواره بین فرانسوی متولد فرانسه و فرانسوی مهاجر تبعیض گذاشته اینا تو فرانسه از حق کمتری برخوردارن و تو فشارن مالی اجتماعی هستن خوب از طرفی بهشون پیشنهاد خانه و اموال و پول و زندگی راحت داده می شه . 2 . کنترل بیشتر مساجد اروپا تحت تسلط افکار عربستانه ضمنا عربستان بسیار در در رسانه و شبکه های اجتماعی فعاله . 3 . اینکه ما نتونستیم پیاممونو برسونیم به صدها میلیون فرانسوی و فرانسه بلد در سراسر دنیا ، اگر یک شبکه فرانسوی اچ دی در مقیای پرس تی وی داشتیم و افرادی فرانسه بلد که کارشون فقط تولید محتوا و معرفی اسلام اصیل در نت بود اوضاع فرق می کرد ، خب تو این قسمت کم گذاشتیم ضعف داریم اینا باید بیان سوریه اونجا باهاشون بجنگیم !
  • علی ۱۹:۱۹ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۳
    0 0
    دمکراسی زیادی گریبان خود فرانسه و غرب را داره میگیره
  • علی ۱۹:۲۴ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۳
    0 0
    مشرق واقعاً دیگه زدی سیم آخر, سانسورچی واقعاً برازندته.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس