کد خبر 525963
تاریخ انتشار: ۳ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۱:۴۲

رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا گفت برای توقف استقرار گروهک داعش در لیبی نیاز به اقدام قاطعانه است.

 به گزارش مشرق به نقل از خبرگزاری رویترز، ژنرال جوزف دانفورد رییس ستاد مشترک ارتش آمریکا گفت: نسبت به گسترش گروهک داعش در لیبی احساس نگرانی می کنم، از این رو معتقدم که فرماندهان نظامی، وزیر دفاع و رییس جمهوری باید راهی برای ممانعت از پیشروی داعش در لیبی پیدا کنند.

وی افزود: باید اقدام نظامی قاطعانه ای را برای ممانعت از پیشروی داعش اتخاذ کرد و در عین حال باید روند سیاسی طولانی مدت را در پیش داشت.

پیشتر «گیلز دو کرچوف» مسئول امور مبارزه با تروریسم اتحادیه اروپا نیز گفته بود: شکست‌ هایی که داعش در پی حملات ائتلاف جهانی متحمل شده، برخی سران این گروه را به فرار به لیبی واداشته است.

دو کرچوف از کشورهای غربی خواست از دولت وحدت ملی که اخیرا با نظارت سازمان ملل متحد تشکیل شده است، حمایت کنند. وی افزود: تحرک عناصر داعش در لیبی به دلیل نبود هرگونه عملیات هوایی علیه آنها و نیز ناتوانی دولت آسان گشته است.

مسئول امور مبارزه با تروریسم اتحادیه اروپا ادامه داد: ما به خوبی می ‌دانیم سران داعش، در صورتی که احساس کنند در سوریه تحت فشار هستند، به لیبی به عنوان پناهگاهی جدید منتقل خواهند شد.

نگرانی‌هایی در سطح کشورهای عربی و آفریقایی از استقرار عناصر داعش در لیبی و تبدیل آن به حلقه اتصال میان «بوکوحرام» و گروه‌ هایی مانند القاعده در ساحل آفریقایی با گروه تروریستی داعش در سوریه و عراق وجود دارد که این امر بر امنیت تونس، الجزایر، مصر، چاد و نیجر و حتی کشورهای اروپایی تاثیر منفی دارد.
منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • سلام ۰۹:۴۹ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۳
    0 0
    حرف مفت

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس