کد خبر 525930
تاریخ انتشار: ۲ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۱:۰۹

رئیس جمهوری چین به دعوت رسمی همتای ایرانی خود، لحظاتی پیش در صدر یک هیات بلندپایه سیاسی و اقتصادی برای دو روز وارد تهران شد و در فرودگاه مهرآباد مورد استقبال وزیر امورخارجه قرار گرفت.

به گزارش مشرق، گسترش و تعمیق بیش از پیش مناسبات دو جانبه، منطقه ای و بین المللی و همچنین ارتقای سطح همکاری های مشترک در زمینه های گوناگون سیاسی، اقتصادی، تجاری و فرهنگی میان تهران و پکن، از جمله اهداف دیدار رسمی 'شی جین پینگ' از جمهوری اسلامی ایران است.

در این سفر علاوه بر مذاکره روسای جمهوری و هیاتهای دو طرف؛ اسناد متعدد همکاری و موافقت نامه هایی در زمینه های مختلف اقتصادی، سیاسی، حقوقی و فرهنگی میان دو کشور به امضا خواهد رسید.

این سفر در پاسخ به سفر رسمی سال گذشته رئیس جمهوری اسلامی ایران به چین و پس از حدود 14 سال از سفر رئیس جمهوری اسبق چین (جیانگ زمین) به ایران انجام می شود.

رئیس جمهوری چین را در این سفر علاوه بر سه معاون نخست وزیر و 6 وزیر، هیات بزرگی از بازرگانان و رسانه های چینی همراهی می‌کنند.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۰۲:۱۱ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۳
    0 0
    این بنده خدارو میبردین یه شهر خوش آب و هوا تر این جنسش چینیه تو هوای آلوده تهران باباش میاد جلو چشش میفته رو دستمون از ما گفتن بود خخخ

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس