دبیرکل انجمن اسلامی پزشکان با اشاره به ضرورت مشارکت حداکثری مردم در انتخابات گفت: حضور هرچه بیشتر مردم در پای صندوقهای رأی موجب استحکام نظام می‌شود.

به گزارش مشرق،علی اکبر ولایتی دبیرکل انجمن اسلامی پزشکان ایران در همایش انجمن اسلامی پزشکان، گفت: کار انتخابات مجلس خبرگان و مجلس شورای اسلامی در درجه اهمیت قراردارد و همه باید در انتخابات شرکت کنیم، اطرافیان خود را باید برای حضور در پای صندوقهای رأی تشویق کنیم.

وی با اشاره به تاکیدات رهبری مبنی بر مشارکت حداکثری در انتخابات اظهارداشت: حضور مردم در پای صندوق های رأی، موجب استحکام نظام میشود و برای آنچه که برای مقام معظم رهبری اصل است حضور هرچه بیشتر مردم در پای صندوقهای رأی است.
ولایتی درباره مساله هسته‌ای نیز اظهارداشت: اگر طرف مقابل احساس می‌کرد ایران در مقابل تحریم ها تسلیم میشود، رفتار گذشته خود را ادامه میدادند.

ولایتی تصریح کرد: برای رهبری اصل اول و مهمتر این است که مردم هر چه بیشتر در انتخابات شرکت کنند، زیرا افزایش حضور آنان پای صندوق‌های رأی، موجب استحکام نظام می شود و ما تا به حال رکوردهای خوبی بین 60، 70 درصد داشته‌ایم که اگر نگویم در دنیا بی‌سابقه است می توانیم بگوییم کم سابقه است.

وی در ادامه به فراز و نشیب‌های مذاکرات هسته‌ای و فرصت‌ها و تهدیدهای برجام اشاره کرد و گفت: موضوع هسته‌ای یک موضوع بسیار مهم و از جمله مهمترین مطالب در تاریخ جمهوری اسلامی ایران است یعنی از ابتدا که مطرح شد و این گفت‌وگوی بین ما و دیگران و این چالشی‌هایی که سر راه ما شروع شد حدود سال 82 یعنی از 12 سال پیش آغاز شد و 12 سال فراز و نشیب داشتیم.

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام با طرح این سوال که ممکن است کسی سؤال کند که عوامل موثر در این فراز و نشیب‌ها و دستاوردهایی که داشتیم و یا نداشتیم و گاهی شده است که به بن بست رسیده‌ایم چه بوده؟ گفت: کار با همه مشکلات به خوبی هدایت شد و این هدایت که بنده به عنوان یک شاهد نزدیک به مذاکرات به دست رهبر معظم انقلاب بود.

وی ادامه داد: همه طور پیشنهادی را که غربی‌ها کردند مورد بحث و مذاکره قرار گرفت و انواع پیشنهادها امتحان شد.

ولایتی اضافه کرد: زمانی تازه بحث ها شروع شده بود آنها پیشنهادشان این بود برای مدت کوتاه شما برنامه هسته ای خود را متوقف کنید، بعد ما با شما توافق می‌کنیم که دوباره برنامه هسته‌ای شما شروع شود.

دبیرکل انجمن اسلامی پزشکان ایران گفت: این کار زمانی متوقف شد و مرحله به مرحله آنها گفتند و جمهوری اسلامی پذیرفت تا به نقطه صفر رسیدیم یعنی هم سانتریفیوژها و هم کار UCF که مقدماتی فراهم می کند برای غنی سازی؛ همه چیز تعطیل شد. از این ماه به آن ماه از این ماه به آن ماه بیش از دو سال طول کشید. قرار بود یک مدت کوتاهی متوقف شویم و هرکسی هم که می رسید یعنی آنهایی که دلشان می خواست قضیه یک کم راحت‌تر حل شود می گفتند شما یک مدت متوقف شوید و آنها قول دادند و عمل می‌کنند.

وی با بیان این که بنده شاهد بودم که رهبر معظم انقلاب در عین این که تاکید می‌کردند بر این که آنها بنایشان بر تعطیلی مطلق است نه موقت، گفت: ولی برای اینکه حجت بر همه تمام شود موافقت کردند که قدم به قدم کار متوقف شود تا اینکه کل کار متوقف شد.

ولایتی گفت: بعد از دو سال و اندی یعنی در مرداد 1384 فرمودند که کافی است. غنی‌سازی باید شروع شود. در آن زمان رئیس جمهور اسبق و رییس جمهور جدید آقای احمدی نژاد هر دو در جلسات شرکت می کردند و قرار شد هر دو مصاحبه بکنند و کردند که غنی‌سازی به دلیلی که آنها به ما قول دادند و عمل نکردند از اول غنی‌سازی را شروع می‌کنیم و غنی‌سازی شروع شد.

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک ادامه داد: تحریم ها یکی پس از دیگری شروع شد و در عین حال کار غنی سازی پیش رفت تا به این 19 هزار سانتریفیوژ و بیش از 10 تن ماده غنی سازی رسیدیم.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس