رئیس ستاد انتخابات کشور گفت: آقای رحمانی‌فضلی درباره برگزاری انتخابات به صورت الکترونیکی به آیت‌الله جنتی نامه نوشته است.

به گزارش مشرق، محمدحسین مقیمی رئیس ستاد انتخابات کشور امروز در حاشیه همایش سراسری فرمانداران و استانداران در جمع خبرنگاران گفت: برگزاری انتخابات الکترونیک منتفی نشده است، طبق بند 7 ماده 9 قانون انتخابات که در سال 88 به تصویب رسید وزارت کشور ملزم به اجرای نوین‌سازی شیوه‌های اخذ رأی است.

وی افزود: طبق این قانون وزارت کشور برای اجرای انتخابات به صورت الکترونیکی خلاء قانونی ندارد. این در حالی است که سخنگوی شورای نگهبان دیشب اعلام کرده بود برای برگزاری انتخابات به صورت الکترونیکی خلاء قانونی وجود دارد.

رئیس ستاد انتخابات کشور تأکید کرد: با استناد به این قانون نهمین دوره انتخابات مجلس در 14 حوزه انتخابیه به صورت ماشینی برگزار شد که سخت‌افزار و نرم‌افزار مورد تأیید شورای نگهبان و وزارت کشور قرار گرفته بود.

مقیمی ادامه داد: در 4 سال گذشته سخت‌افزار و نرم‌افزار مورد نظر به‌روز‌رسانی و ارتقاء کیفیت داده شد.

وی در ادامه با اشاره به جلسه 2 هفته قبل شورای نگهبان با وزارت کشور گفت: در این جلسه درباره نرم‌افزار و سخت‌افزار برگزاری انتخابات الکترونیکی صبحت و مقرر شد وزارت کشور برای اطمینان از کارآمدی نرم‌افزار و سخت‌افزار مورد نظر آن را به 3 مرجع برای بررسی ارائه کند.

رئیس ستاد انتخابات کشور تأکید کرد: 2 مرجع گزارش خود را به وزارت کشور ارائه داده‌اند که هم سخت‌افزار و هم نرم‌افزار را مورد تأیید قرار دادند و یک مرجع نیز به صورت مستقیم نظر خود را به شورای نگهبان ارائه کرد که ایرادات جزیی به سخت‌افزار و نرم‌افزار وارد دانسته بود که برطرف شد.

مقیمی با بیان اینکه سخت‌افزار و نرم‌افزار ارتقاء یافته مورد تأیید این وزارتخانه است، گفت: ما در این زمینه به شورای نگهبان نامه نوشتیم که با شورای اخذ رأی باید جلسه بگذاریم.

وی افزود: ما نمی‌توانیم قانون را لغو کنیم در حالی که در انتخابات گذشته در 3.5 درصد حوزه‌های انتخابیه اخذ رأی به صورت الکترونیکی برگزار شده که قصد داریم در انتخابات آتی در 20 درصد حوزه انتخابیه انتخابات را الکترونیکی برگزار کنیم.

رئیس ستاد انتخابات کشور با بیان اینکه وزارت کشور مجری انتخابات است، تأکید کرد: ما باید قانون را اجرا کنیم که مسیر اجرای آن هم فراهم است.

مقیمی ادامه داد: رحمانی فضلی پیرامون این موضوع به آیت‌الله جنتی نامه نوشته‌ است و 15 استان کشور هم آموزش‌های لازم را برای برگزاری انتخابات الکترونیکی آموزش دیده‌اند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس