میرهادی قره سیدرومیانی گفت: 45 وکیل انگلیسی پیگیر پرونده های حقوقی علیه ایران زیر نظر نخست وزیر انگلستان بودند و تاکنون احکامی به ارزش 200 میلیارد دلار علیه ایران در محاکم خاص آمریکایی صادر شده است.

به گزارش مشرق، رئیس کارگروه بین الملل کمیسون قضایی و حقوقی مجلس، در خصوص پرونده های راجع به غرامت بین ایران و آمریکا، اظهار داشت:  من زمانی که سرپرست امور بین الملل محاکم عمومی و انقلاب تهران بودم بسیاری از پرونده های ایران و آمریکا را خودم رسیدگی کرده ام.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس بیان کرد: موضوع اساسی در خصوص رابطه ایران با آمریکا و چالش بزرگی که پیش پای نظام اسلامی است، پرونده های حقوقی است.

وی افزود: در مجله های بین المللی پیش بینی کرده بودند چالش بزرگ پیش روی ایران پرونده های حقوقی هستند که به صورت گاز انبری از هر طرف یعنی از طرف مجامع بین المللی و کشورهای ثالث، ایران را مورد هجمه قرار دهند.

قره سید رومیانی گفت: حقوقدانان کشورها خصوصا دفتر وکالت همسر نخست وزیر انگلیس، خانم بلر، با 45 وکیل پیگیر پرونده های حقوقی علیه ایران بود.

عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس متذکر شد: یکی از موضوعاتی که می تواند در این موضوع مورد توجه قرار گیرد، پرونده هایی است که در آمریکا علیه ایران صادر شده و قاضی اختصاصی در یکی از ایالت های آمریکا اختصاص پیدا کرده است.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس ادامه داد: 5 نفر از قضات عالی رتبه آمریکا را اختصاص داده اند تا به این موضوعات رسیدگی کنند که این قضات نیز تاکنون بالغ بر 200 میلیارد دلار رای علیه جمهوری اسلامی ایران صادر کرده اند.

وی تصریح کرد: با توجه به مصوبه شورای عالی امنیت ملی مبنی بر عدم شرکت ایران در پرونده هایی که آمریکا علیه ایران تشکیل می دهد، حتی در جلسات استماع هم شرکت نمی کنیم، چون ما محاکم آمریکا را صالح به رسیدگی نمی دانستیم.

قره سید رومیانی اظهار داشت: یک نقشه راه حقوق بین المللی  را باید برای برون رفت از شرایط کنونی تعریف کنیم، چون باید مشخص شود که ما برای جلسات دفاع شرکت کنیم یا از آرا صادره آمریکا در سازمان ملل شکایت کنیم، یا اینکه کمیته حل اختلاف برجام در این زمینه ورد کند، این ها سوالاتی است که باید مورد توجه قرار گیرند.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس بیان کرد: بنظر می رسد که یک مرجع بین المللی برای رفع اختلافات به وجود آمده، سوال این است که آیا می توان پرونده های حقوقی را در این روح متحده ای که ایجاد شده پیگیری کرد. از لحاظ حقوق بین الملل برای تشریک مساعی این گروه هم می تواند به حل این اختلافات را بپردازد.

وی افزود: آمریکا الان ادعای پرداخت خسارات مادی و معنوی صادر شده در آرا پرونده های آمریکا علیه ایران را دارد که ما باید برای این برنامه داشته باشیم.

عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس خاطرنشان کرد: من به عنوان رئیس کارگروه بین الملل کمیسون قضایی و حقوقی مجلس عنوان می کنم که این آمادگی را داریم که از نظر حقوقدانان کشور استفاده کنیم.
منبع: خانه ملت

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس