کد خبر 524936
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۴ - ۲۲:۴۶

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه تحریم ها توطئه ای اقتصادی است بیان کرد: آمریکا تصور می کند مردم حاضرند انقلاب خود را برای رفاه وعده داده شده از دست بدهند.

به گزارش مشرق، غلامعلی حدادعادل شامگاه سه شنبه در همایش بزرگ همیاران انقلاب در محل سالن شهید بهشتی مشهد اظهار کرد:آنچه در این سال های اخیر بیش از سه دهه اول انقلاب به ظهور رسیده است تحریم ها و توطئه اقتصادی است.

وی گفت: غربی ها پس از آن که در جنگ نظامی بهره ای نبردند و پس از راه انداختن جریان های سیاسی به جایی نرسیدند و در فتنه ۸۸ نیز تیرشان به سنگ خورد به تحریم های فلج کننده روی آوردند.

حداد عادل بیان کرد: آمریکایی ها تصور می کنند مردم حاضرند انقلاب خود را برای رفاه وعده داده شده از سوی آنها از دست بدهند و به خاطر سختی هایی که می دانند دشمنان تحمیل کرده اند در مقابل حکومتی بایستدند که خودشان با نثار جان و مال برپا کردند.

وی تاکید کرد: هدف آنها اینست که با فشار اقتصادی آشوب خیابانی به پا کنند.

وی گفت: ایران اسلامی به رغم این فشارها و توطئه ها و تحریم های فلج کننده امروز امن ترین کشور منطقه است و حتی در دوران تحریم عرصه های علمی را فتح کرده است.

مشاور مقام معظم رهبری ادامه داد: هفته گذشته مرحله های پانزدهم و شانزدهم پارس جنوبی در عسلویه به دست متخصصان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به مرحله بهره برداری رسید و رئیس جمهوری در دفتر یادبود این طرح عظیم احترام خود را به این اقدام و به این ایثار و فداکاری سپاه ابراز کرد.

حفظ انقلاب کار ساده ای نیست

وی با اشاره به اینکه در آستانه ماه بهمن و برپایی جشن های  پیروزی انقلاب اسلامی هستیم بیان کرد: به دست آوردن پیروزی مهم است اما حفظ پیروزی مهم تر است.

وی تاکید کرد: ادامه آن روح زلال انقلاب و جریان جاری معنوی پاکی که به پیروزی انقلاب اسلامی در بهمن ۵۷ منتهی شد در نسل های آینده کار آسانی نیست.

حداد عادل بیان کرد: اگر به این ۳۷ سال گذشته مراجعه کنیم می بینیم یک نبرد دائمی از نخستین روز تا به امروز میان انقلاب اسلامی و جبهه دشمن برقرار بوده در واقع نبردی میان کسانی که به ولایت الله بر انسان و جامعه معتقدند و کسانی که ولایت الله را نمی پسندند و  یا ولایت طاغوت را جانشین ولایت الله می خوانند سر گرفته است.

وی افزود: این یک نبرد دائمی بوده و نباید تصور کرد که مربوط به سال ۵۷ و ۵۸ و دوران جنگ است و لذا دشمنان دست از دشمنی خود بر نمی دارند.

وی با بیان اینکه از همان هفته های اول پیروزی شاهد توطئه بودیم ادامه داد: در روزهای اول تشکیل حکومت دولت موقت عده ای مقابل ساختمان نخست وزیری تحصن کردند و خواهان افزایش حقوق و کاهش ساعات کاری شدند و شعار نان و مسکن و آزادی در  مقابل استقلال آزادی جمهوری اسلامی سر دادند و همه این حرکات توطئه آمریکایی ها  و اسرائیل بود.

وی افزود: قبل از شروع جنگ تحمیلی هر هفته ای در گوشه ای از این کشور کودتا و برنامه ای بود و چون از هیچ یک بهر ه ای نگرفتند یک جنگ تمام عیار در مقیاس جهانی به مدت هشت سال راه انداختند.

قوت نظام در ولایت فقیه متجلی است

مشاور مقام معظم رهبری بزرگ ترین منشا قوت انقلاب را ایمان و اعتقاد اسلامی مردم عنوان کرد و افزود: انقلاب اسلامی و این نهضت همه برخواسته از این ایمان و اعتقاد است.

وی گفت: اگر مردم در انقلاب جان و مال خود را فدا کردند و در جنگ جوان های خود را به جبهه ها فرستادند و اگر امروز پای سختی ها ایستاده اند و دست از این انقلاب برنمی دارند ریشه همه این ها ایمان معنوی است.

حداد عادل بیان کرد: این رابطه ای که میان مردم و امام راحل در پیروزی انقلاب بوده رابطه ای که میان مردم و مقام معظم رهبری است رابطه ای قلبی، ایمانی، اعتقادی و دینی است.

وی با بیان اینکه قوت این نظام که در ولایت فقیه متجلی می شود برخواسته از اعتقادات دینی است اظهار کرد: حضور مردم در صحنه که پشتیبان این نظام است و مایه اقتتدار اصلی این نظام است ریشه در اعتقادات دینی دارد و دشمن این نقطه اصلی قوت را نشانه گرفته است.

وی گفت: از همین رو است که آنها سعی می کنند مردم را از حکومت دور کنند و میان مردم و ولایت فاصله بیندازند.

حداد عادل با اشاره به اینکه تحریم های هسته ای به ظاهر تمام شده گفت: مطمئن باشید که دشمنی تمام نشده است.

فردای روزی که اعلام می شود ایران به همه تعهدات خود عمل کرده است آمریکا تحریم تازه ای آغاز می کند و آنچه مشهود است آنها از دشمنی و تضعیف اقتصادی کشور دست بر نمی دارند.

فشار های هسته ای تغییر شکل داده است

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه فشارهایی که به بهانه هسته ای اعمال می کردند حالا به بهانه های دیگر با بهانه تحریم موشکی یا حقوق بشر تغییر شکل داده است افزود: در پاسخی که مقام معظم رهبری به نامه رئیس جمهوری دادند در عین اینکه تشکر کردند اما صراحتا نگرانی خود را از رفتار و گفتار آمریکایی ها اعلام کردند و هوشیاری دولت و ملت را خواستند.

وی یاداور شد: همانطور که رهبری فرمودند راهی جز اقتصاد مقاومتی نداریم.

وی تاکید کرد: اقتصاد مقاومتی ملزومات بسیاری دارد نخست اینکه باید دولت و مجلسی کشور را اداره کنند که معتقد به اقتصاد مقاومتی باشند.

حداد عادل اظهار کرد: اقتصاد مقاومتی جنبه های مختلفی از جمله علمی و صنعتی دارد که یک جنبه مهم آن را نیز رهبری با عنوان سبک زندگی اسلامی تبیین فرمودند.

وی با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی و سبک زندگی اسلامی دو روی یک سکه هستند و از هم جدا شدنی نیست ادامه داد: ما نمی توانیم به سبک غیراسلامی زندگی کنیم و مدعی رسیدن و آروزمند رسیدن به اقتصاد اسلامی باشیم.

وی تاکید کرد: اقتصاد مقاومتی تنها وظیفه دولت و مجلس و قوه قضاییه نیست و وظیفه ای برعهده تک تک افراد ملت است.

ریشه نفوذ فرهنگی است

عضو شواری عالی انقلاب فرهنگی  با اشاره به اینکه امروز آشکار است که دشمن برای مقابله با این انقلاب در صدد نفوذ است ادامه داد: خطر نفوذ همواره وجود دارد اما رهبری در دو سال اخیر این اصطلاح و مفهوم را بسیار مطرح کرده اند.

وی گفت: رهبری از مجموعه آنچه دریافت می کند از مواضع دشمنان و شرایط داخلی خطر را تشخیص می دهند و مانند دیده بانی مشرف بر آینده ما را از خطر نفوذ بر حذر می دارند.

وی افزود: نفوذ اقتصادی سیاسی و فرهنگی از هم جدا نیست و ریشه آن نفوذ فرهنگی است.

وی یاداور شد: اینکه بعد از رفع تحریم ها یک عده ساده لوح دل خود را خوش کنند به اینکه مک دونالد در ایران شعبه ایجاد کند این نمونه نفوذ فرهنگی است که فکر کنیم پیشرفت یعنی اینکه در خیابان های خود مغازه های آمریکایی داشته باشیم.

عضو شواری عالی انقلاب فرهنگی  بیان کرد: تبلیغ هزاران نوع مصرف برای ورود به داخل خانه های برای این است که از طریق نفوذ فرهنگی زمینه نفوذ اقتصادی را فراهم کنند.

مراقب نفوذ سیاسی باشیم

مشاور عالی مقام معظم رهبری با بیان اینکه در دوران پسابرجام باید بیش از گذشته بصیرت داشته باشیم و مراقب نفوذ سیاسی باشیم ادامه داد: رهبری فرمودند امریکا در صدد نفوذ در انتخابات است.

وی با بیان اینکه امروز روز امتحان است بیان کرد: دشمن درصدد آن است که در این انتخابات مجلس دهم و حتی مجلس خبرگان به یک شکلی مداخله کند و تاثیرگذاری کند.

حداد عادل افزود: این ها در دهه های اول و دوم انقلاب هر وقت انتخابات فرامی رسید از شبکه های تبلیغاتی خود تبلیغ می کردند که در انتخابات شرکت نکنید و مردم را منع می کردند.

وی گفت: الان سبک تبلیغات آن ها عوض شده است موضع می گیرند و برنامه ریزی می کنند برای اینکه چه کنند که در انتخابات اثر بگذارند.

وی بیان کرد: آنها مجلسی می خواهند که آن مجلس با ولایت فقیه زاویه داشته باشد و اگر غیر این فکر کنیم آن ها را نشناخته ایم.

مجلس باید در خدمت نظام و انقلاب باشد

وی تاکید کرد: در شرایط فعلی بالاترین مصلحت و مهم ترین ضرورت وحدت همه نیروهای اصولگرا در انتخابات آینده است.

وی تاکید کرد: امروز، روزی نیست که بنده و امثال ما به فکر خودمان باشیم و لذا اگر شورای مرکزی ائتلاف اصولگرایان که با هدایت فقهای بزرگ شکل گرفته و شامل همه جریان های اصول گراست به این نتیجه برسد که بنده باید انصراف بدهم و از صحنه رقابت کناره گیری کنم بی درنگ تسلیم خواهم شد.

وی بیان کرد: مجلس باید در خدمت نظام و انقلاب و اسلام باشد نه اینکه بار خاطر شود آنچنان که مجلس ششم بارخاطر رهبری بود.

حداد عادل افزود: امروز روزی نیست که هیچ جریان سیاسی بخواهد از این فرصت خود را پیش اندازد و بردیگران قالب شود.

وی یادآور شد: هر کسی فکر کند که این انتخابات عرصه ای است برای پیروزی در خانواده اصولگریان اشتباه می کند.

وی افزود: این یک محاسبه ساده است که اگر قرار شود در انتخابات چند فهرست بدست دهیم مردم گیج و سرگردان می شوند و رای شکسته می شود و چه بسا که با تفرقه خودمان راه را برای پیروزی کسانی باز می کنیم آن هایی که پیش از این امتحان خود را پس دادند.

وی تاکید کرد: با حضورشکوهمند یگانه و وحدت افرین باید مجلسی داشته باشیم که بتواند به سود کشور و ملت عمل کند و در سال همدلی و همزبانی برای رفع مشکلات اقتصاد و حل مشکلات معیشتی مردم کمک کند.

از قطع رابطه با آمریکا افتخار می کنیم

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام  با اشاره به اینکه اوباما بعد از اینکه آژانس بین المللی اتمی اعلام کرد ایران به تعهدات خود عمل کرد بیان کرد با رسیدن برجام جوانان ایرانی می تواننند از انزوا خارج شده و آسان تر و راحت تر با جهان ارتباط پیدا کنند.

حداد عادل گفت: مراد اوباما از جهان آمریکا است چون وقتی می گویند جهان یعنی ما بدین معنا است که حکومت ایرانی جوانان را منزوی کرده حالا با رفع تحریم ها آنها می خواهند به آغوش آمریکا برگردند.

وی بیان کرد: اما پاسخ ملت ایران به این حرف های به ظاهر زیبا و به تعبیر رهبری دست فولادی در زیر دستکش مخملی چیست؟

حداد عادل بیان کرد: مردم می گویند اگر مراد اوباما از جهان این آمریکایی است که ما می شناسیم ما ۳۷ سال است که از ترک رابطه با آمریکا افتخار می کنیم.

وی اظهار کرد: آمریکایی که جهان را به ناامنی کشانده، آمریکایی که در سوریه و عراق و یمن فجایع را با ایجاد داعش به وجود آورده است چه نقطه روشنی دارد که جوان ایرانی مجذوب آن شوند؟

وی افزود: توقع دارید جوان ایرانی بیاید و انقلاب اسلامی الهی مردمی مستقل خود را بگذارد اقبال کند به یک تمدنی که جز جنایت و خونریزی و دورغ از آن چیزی ندیده است.

حداد عادل بیان کرد: آنها دم از دموکراسی می زنند اما از کشوری عربستان حمایت می کنند که بویی از دموکراسی نبرده است قتل شیخ شهید نمر و فاجعه منا و یمن و شهادت شیخ زکزاکی سکوت می کند.

دنیا در انتظار قیام جهانی حضرت موعود(عج)

وی با اشاره به اینکه دنیا در انتظار قیام جهانی حضرت مهدی(ع) است، اظهار کرد: انقلاب اسلامی گام بلندی در راه رسیدن به حکومت جهانی دینی و اسلامی است.

وی افزود: حکومت حضرت مهدی(ع) و انقلاب مهدوی تحقق کامل همه آرمان هایی است که ملت ایران از انقلاب اسلامی دارد و آن اینست که جهان با دین، حکومت دینی، زندگی دینی و اخلاق دینی اداره شود.

وی تصریح کرد: این قطع رابطه دین و سیاست و قطع رابطه دین و شئون اجتماعی که تحت عنوان سکولاریزم چندین قرن است بر دنیای غرب سیطره پیدا کرده و از دنیای غرب در اثر استعمار به صورت الگویی به بقیه دنیا صادر شده است این مسئله با مهدویت و با اعتقاد به مهدویت و ظهور حضرت حجت(ع) ابطال می شود.

وی یک معنای بارز اعتقاد به مهدویت را اعتقاد به رابطه دین و حکومت و سیاست و شئون اجتماعی دانست و افزود: انقلاب اسلامی از آن جهت که هدفش برپایی یک حکومت دینی بوده است و دقیقا در مسیر چنین هدفی گام برداشته تحولی در جهان اسلام ایجاد کرده و نمونه ای از حکومت دینی را تحقق بخشیده است.

 

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۲۳:۱۸ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۹
    0 0
    میخواهد از طریق فتنه گران به اهداف خود برسند برای همین هم اینقدر برای آن تلاش می شود.اگر آمریکاییها نفوذ کنند نه تنها مسایل اقتصادی حل نمی شود بلکه بدتر هم می شود . اگر باورتان نمی شود درباره قحطی 200 ساله ی ایرانی ها مطالعه کنید . شاید ویفر و پفک ارزون شه.
  • reza ۲۳:۲۹ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۹
    0 0
    گل گفتی.اگر حرف جناحی کسی نزنه و توهین نکنه و حرف مردم باشه خوبه.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس