کد خبر 524434
تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۹۴ - ۲۰:۳۶

وزیر خارجه اتریش با ابراز تردید در این باره که اتحادیه اروپا بتواند راه حل سریعی برای بحران پناهندگان ارائه دهد، از تک‌روی اتریش و تشدید کنترل‌های مرزی به منظور مقابله با این مسئله خبر داد.

به گزارش مشرق به نقل از هفته نامه "اشپیگل"، اتحادیه اروپا ماه هاست که برای یک موضع مشترک در سیاست پناهندگان دچار اختلاف شده است. حالا اتریش تصمیم به تک روی گرفته است.

"سباستین کورس"، وزیر امور خارجه اتریش در این باره تردید دارد که اتحادیه اروپا بتواند یک راه حل سریع برای بحران پناهندگان را در پیش گیرد.

وی همچنین تصریح کرد که امنیت مرزهای خارجی اروپا در یونان شکل نمی گیرد، بسیاری از کشورهای عضو بسیار تمایل دارند که پناهندگان در اسرع وقت به اروپای مرکزی منتقل شوند.

کورس افزود: عاقبت این شرایط این می شود که کشورهایی مانند اتریش مجبور می شوند اقدامات ملی را در پیش گیرند.

وی همچنین از دیدار دولت اتریش و نخست وزیران ایالت های آلمان در روز چهار شنبه خبر داده و گفت: من بر این عقیده ام که ما در این نشست اقدامات ملموس و مشخصی را تصمیم گیری خواهیم کرد.

وزیر خارجه اتریش افزود: بدون مرزهای خارجی امن این مسئله باید در مرزهای ملی حل شود. وی همچنین همکاری برخی کشورها در این راستا را قابل تصور دانسته و گفت: یک اقدام منطقی مثلا می تواند همکاری اتریش و آلمان در اسلوونی برای کاهش شمار پناهندگان باشد.

کورس همچنین این انتقاد را وارد کرد که در محافظت از مرزهای خارجی اروپا آمادگی کمی از طرف یونان وجود دارد. کشورهایی مانند اتریش، آلمان یا سوئد نمی توانند بار دیگر شمار بالای پناهنگان مانند سال گذشته را تحمل کنند. در حال حاضر همه آگاه هستند که نه سیاست دعوت و نه سیاست خوش آمد گویی پاسخ درستی به بحران پناهندگان نیست.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس