دبیر ستاد انتخابات استان ایلام گفت: با اتمام زمان رسیدگی به صلاحیت داوطلبان مجلس شورای اسلامی توسط هیات های نظارت، در مجموع دو حوزه انتخابیه ایلام و دهلران 46 نفر تایید صلاحیت شدند.

به گزارش مشرق، عبادلله باقری دبیر ستاد انتخابات استان ایلام اظهار کرد: همچنین صلاحیت 52 درصد داوطلبان تایید یا احراز نشده که شامل 40 داوطلب تایید صلاحیت نشده و 13 داوطلب عدم احراز صلاحیت است.

وی از انصراف 6 داوطلب در دو حوزه انتخابیه ایلام و دهلران معادل 5 درصد مجموع داوطلبان نیز خبر داد و افزود: در مورد دو داوطلب نیز از حوزه دهلران هیات نظارت هنوز اعلام نظر نکرده است.

باقری تاکید کرد: همه کسانی که در این مرحله توسط هیات های نظارت صلاحیت آنها تایید و یا احراز نشده باید اعتراض خود را به شورای نگهبان ارائه دهند.

دبیر ستاد انتخابات استان ایلام یادآور شد: شورای نگهبان قانون اساسی از 27 دی تا 16 بهمن فرصت دارد ضمن رسیدگی به شکایت افراد رد صلاحیت شده توسط هیات های نظارت، صلاحیت تمامی داوطلبان دیگر را نیز مورد بررسی قرار دهد.

وی گفت: کسانیکه توسط شورای نگهبان نیز رد صلاحیت شوند، از 16 تا 19 بهمن بمدت سه روز فرصت دارند تا نسبت به بررسی های انجام شده اعتراض کنند و شورای نگهبان نیز پس از بررسی این اعتراض ها، نتایج نهایی را 27 بهمن ماه اعلام می کند.

وی ادامه داد: در مجموع 108 نفر ( 81 نفر حوزه انتخابیه ایلام و 27 نفر حوزه انتخابیه دهلران) برای انتخابات مجلس دهم شورای اسلامی در استان ایلام داوطلب شدند که شش نفر از این افراد تاکنون انصراف خود را اعلام کرده اند.

استان ایلام با افزون بر 20 هزار کیلومترمربع مساحت و جمعیتی حدود 600 هزار نفر و 10 شهرستان، سه کرسی نمایندگی در مجلس شورای اسلامی (2 نماینده برای شهرستان های ایلام، مهران، چرداول، سیروان، ایوان و ملکشاهی) و (یک نماینده برای شهرستان های دهلران، دره شهر، بدره و آبدانان) و یک نماینده نیز در مجلس خبرگان رهبری دارد.

انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی همزمان با انتخابات پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری هفتم اسفندماه سال جاری برگزار می شود.
منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس