کد خبر 52288
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۹:۵۴

فیس‌بوک در برنامه‌ریزی جدید خود ورود به بورس با سرمایه 100 میلیارد دلار برای سال 2012 را هدف گرفته است. این رقم حدود یک سوم بیشتر از برآوردهای قبلی می‌باشد و در میان سایر شبکه‌های اجتماعی بی‌سابقه است.

به گزارش مشرق، سی ان بی سی (CNBC) در خبری اعلام کرد: درخواست ورود به بورس در ماه اکتبر یا نوامبر تسلیم خواهد شد و به احتمال قوی فیس بوک در سه ماهه‌ی اول سال 2012 وارد بورس می‌گردد.
 
فیس بوک بیش از 500 میلیون کاربر دارد و قصد دارد که سهام خود را از طریق شبکه‌های اینترنتی به فروش رساند.
مدیر عامل بسیار جوان فیس بوک به نام مارک سوکر برگ (Mark Zuckerberg  ) – یک نام کاملاً آلمانی – از مدت‌ها پیش اعلام کرده بود که ورود به بورس یک ضرورت اجتناب ناپذیر است. لذا برای ورود به بورس در ماه مه کاملاً آماده شده است.
 
نظر به این که هیچ‌گونه اطلاعات بیشتری از جزئیات منتشر نشده است، هر گونه اظهار نظر به ویژه در خصوص چگونگی توزیع و قیمت سهام، فقط حدس و گمان خواهد بود.
 
به گزارش (CNBC  ) رقم یکصد میلیارد دلاری که فیس بوک داده است، بالاتر از مجموع رقم دویچه بانک، پست و لوفت‌هانزای آلمان می‌باشد.
 
به نظر تحلیل‌گران اقتصادی، فیس بوک ناچار است که در ورود به بازار بورس تعجیل کند، چرا که نرخ رشد شبکه‌های اجتماعی در بورس به صفر نزدیک شده است. و نرخ رشد کاربران فیس بوک نیز در سال‌های اخیر کاهش چشمگیری داشته است. کارشناسان هشدار داده‌اند که حتی حباب ایجاد شده برای تکنولوژی در بورس در حال ترکیدن است.
 
به نظر کارشناسان، ارزیابی‌ها نشان می‌دهد که فیس بوک هم اکنون در بالاترین ارزش خود قرار دارد. لذا وقت ورود به بورس است [چون ممکن است کاهش یابد]. در آخرین برآوردی که در ژانویه‌ی 2011 صورت پذیرفت، این شرکت 23 میلیارد دلار ارزش گذاری شده است. اما به گزارش‌های رسانه‌ای ارزش این شرکت با سرمایه‌گذاری‌های مالی انجام شده، در ماه مارس 2011 به 65 میلیارد دلار افزایش یافته است. کارمندان فیس بوک نیز 2000 نفر و کاربرانش در سرتاسر جهان بیش از 700 میلیون نفر تخمین زده شده‌اند.

نکته:
کلیه‌ی خدمات و اطلاعات این شرکت با همکاری گوگل، یاهو و ...، مستقیماً در اختیار سازمان‌های دولتی چون سیا (CIA  ) – اف بی آی (FBI  )     - پنتاگون (Pentagon) و ... قرار می‌گیرد.  فیس بوک جهت مالکیت، انتقال و هر گونه استفاده از اطلاعات کاربران هیچ تعهد حقوقی ندارد، چرا که در همان ابتدا از همه‌ی متقاضیان عضویت کسب رضایت می‌نماید.
 
وقتی خبرنگاران از همسر اوباما علت عدم عضویتش در فیس بوک را جویا می‌شوند، می‌گوید: ما باید هشدارهای امنیتی را جدی بگیریم، این شبکه برای ما [آمریکایی‌ها] ایجاد نشده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس