سخنگوی کاخ سفید می‌گوید که آمریکا از برداشته شدن گام‌هایی مهم از جانب ایرانیان در مسیر اجرای برجام اطلاع یافته ولی بهرحال این آژانس بین‌المللی انرژی اتمی است که باید تکمیل تعهدات برجامی ایران را تأیید کند.

به گزارش مشرق، «جاش ارنست» سخنگوی کاخ سفید امشب در خصوص شرایط برداشته شدن تحریم‌های ایران و افزایش امنیت اسرائیل در نتیجه اجرای توافق هسته‌ای سخن گفت.

وی گفت: «اطلاع داریم که ایران پیشرفت‌های مهمی در راستای محدود کردن برنامه هسته‌ای خود انجام داده است. گام‌های مهمی بوده است که ایران باید برمی‌داشته است.»

ارنست ادامه داد: «تحریم‌ها برداشته نمی شوند تا زمانی که آژانس مستقلا اعلام کند که ایران آن‌ گام‌ها را برداشته است، ضمنا ما در حالی پیش می‌رویم که آژانس این توان را خواهد داشت که بر برنامه هسته‌ای ایران نظارت کند. می‌دانیم که آن‌ها اورانیوم خود را خارج کرده‌اند، همچنین برچیدن سانتریفیوژها و انبار کردن 13000 دستگاه از آن‌ها و از همه مهمتر نظارت مداوم آژانس بر ایران خواهد بود.»

سخنگو به احتمال پایبند نماندن ایران به تعهدات برجامی خود هم پرداخت و گفت در آن صورت «می‌توانیم تحریم‌ها را به سرعت به جای خود بازگردانیم.»

ارنست ادامه داد: «هنوز نمی‌دانیم چه زمان رخ می‌دهد، می‌دانیم که ایران پیشرفت مهمی انجام داده است. این چیزی است که باید انجام شود، این اهمیت این توافق را نشان می‌دهد، منتقدان می‌دانند که ابعاد آن اغراق شده است، اما آن‌ها نمی‌گویند که زمانی که اوباما دفتر را تحویل گرفت، دنیا نگران تقویت توان هسته‌ای ایران و سشاختن برنامه هسته ای بود، اما از طریق یک دیپلماسی قدرمند توسط رئیس‌جمهور، ما زیرساخت‌های هسته‌ای ایران را برچیدیم و راه‌های آن‌ها به سمت بمب را بستیم، امنیت جهان به خصوص اسرائیل و همچنین ایالات متحده را افزایش دادیم.»

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس