کد خبر 522775
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۴ - ۱۹:۳۹

«چاک هگل» وزیرسابق دفاع آمریکا با اعتراف به این که« بشار اسد رئیس جمهوری سوریه دشمن نیست»، تاکید کرده است که «باراک اوباما رئیس جمهوری آمریکا در مورد سوریه بویژه با درخواست کنار رفتن بشار اسد مرتکب خطای سیاسی شد و سیاست آمریکا را فلج کرد».

به گزارش مشرق به نقل از العهد، «باربارا سالوین» محقق شورای آتلانتیک و خبرنگار پایگاه المانیتور(Al-Monitor) در واشنگتن در مقاله ای که در این پایگاه منتشر کرد، افزود: چاک هگل این اعتراف را در یک همایش در شورای آتلانتیک مطرح کرد که در واشنگتن برگزار شد.
براساس این گزارش، بارابا سالوین به نقل ازهگل نوشته است که « باراک اوباما با درخواست کناره گیری بشار اسد رئیس جمهوری سوریه و اعلام استفاده سوریه ازسلاح شیمیائی به عنوان خط قرمز، مرتکب خطا شد.

خبرنگار المانیتور به نقل از وزیر سابق دفاع آمریکا افزود:آمریکا باید ازهرج ومرجی که بعداز سرنگونی رژیم صدام درعراق و رژیم قذافی در لیبی رخ داد، درس بگیرد و بداند که این روش همیشه راه حل نیست.

وی به نقل از هگل ادامه داد:ما با سخن گفتن از برکناری بشار اسد به خود اجازه دادیم که در سیاست های خود درقبال سوریه مانند فلج ها و دست بسته ها باشیم بویژه این که بشار اسد هرگز دشمن نبوده است.

در مقاله سالوین به نقل از هگل اضافه شده است: برای بازگرداندن ثبات به سوریه باید با روسیه ، ایران و عربستان همکاری کنیم.

خبرنگار المانیتور نوشته است « هگل از تمرکز اوباما بر تلاش های دیپلماتیک بویژه در مقابل دشمنی همچون ایران حمایت کرد و آزادی 10 تفنگدار دریائی آمریکا را که وارد آب های منطقه ای ایران شده بودند، خبری خوب دانست.

بارابارا سالوین در مقاله خود آورده است: کاخ سفید هنگامی که هگل در تابستان سال 2014،داعش را بعداز سیطره آن بر موصل عراق تهدیدی خواند که مانند آن دیده نشده است، مورد انتقادهای شدید قرار داد.

خبرنگار المانیتور افزود: هگل درهمایش شورای آتلانتیک گفت که اکنون صحت سخنان من آشکار و ثابت شده است و این گروه از وسائل ارتباط اجتماعی و پول های زیاد و تاکتیک های پیشرفته نظامی استفاده می کند.

به نوشته سالوین، وزیر سابق دفاع آمریکا گفته است که « ندانستیم چگونه باید با این گروه که در گذشته نمونه نداشته است، برخورد کنیم، هرگونه راه حل بدون همکاری با نیروهای منطقه ای و غیرمنطقه ای برای بازگرداندن ثبات به سوریه موثر نخواهد بود و حل مشکل داعش با بمباران ، بمباران و بمباران حل نمی شود.
منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس