سخنگوی وزارت امور خارجه در خصوص حضور سفیر فرانسه در نشستی با عنوان "ملاقات کاشانک" ضمن صدور دستور بررسی این موضوع به یکی از همراهان خود گفت: همه سفارت خانه‌ها و سفیرها باید قوانین مربوط به کشورهای متوقف فیه را رعایت و اجرا کنند.

دستور پیگیری برای بررسی حضور سفیر فرانسه در «ملاقات کاشانک»
به گزارش مشرق، طی روزهای گذشته خبری در رسانه‌ها منتشر شد که بر اساس آن هفته گذشته نشست محرمانه‌ای با عنوان "ملاقات کاشانک" در مرکز دائره المعارف اسلامی واقع در منطقه کاشانک برگزار شده است.

در این نشست که به میزبانی موسوی بجنوردی برگزار شد، افرادی چون سید حسن خمینی، قدرت الله علیخانی و محمد خاتمی حضور داشتند.

نکته جالب توجه در خصوص نشست موصوف این است که «برونو فوشه» سفیر فرانسه نیز در این جمع حضور یافته و میهمان ویژه نشست بوده است.

در همین رابطه حسین جابری انصاری، سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان در گفتگو با دانا، در خصوص حضور سفیر فرانسه در این نشست در آستانه انتخابات اظهار داشت: خبری در این خصوص نداریم و باید این خبر بررسی شود.

وی در ادامه دستور بررسی موضوع این نشست و حضور سفیر فرانسه را به یکی از همراهان خود داد و گفت: باید این موضوع بررسی شود و در حال حاضر پاسخی برای این سوال ندارم.

سخنگوی وزارت امور خارجه در توضیح قوانینی که باید از سوی سفرای خارجی در هر کشور رعایت شود اظهار داشت: همه سفارت خانه و سفیر ها باید قوانین مربوط به کشورهای متوقف فیه را رعایت و اجرا کنند و این قانون حاکم بر همه کشورهای جهان است.

جابری انصاری تصریح کرد: اگرچه سفرا کارهای دیپلماتیک را طبق قوانین کنوانسیون بین المللی در ایران انجام می‌دهند اما باید قوانین، مصوبات و سیاست های جمهوری اسلامی که بر همه آشکار است را رعایت کنند.

گمانه زنی ها از فعال شدن برخی سفارت‌خانه ها برای اثر گذاری بر انتخابات آتی حکایت دارد و احتمال نفوذ این جریان با استفاده از پول های خارجی هم موجود است.

در جریان فتنه 88 نیز برخی از سفارت خانه ها و سفرای کشورهای خارجی در ایران با حضور در جلسات انتخاباتی برخی از فتنه گران، در جریان فتنه 88 دخالت های زیادی کرده و از فتنه گران حمایت کردند.

سفارت فرانسه نیز یکی از سفارت خانه هایی بود که به دفاع عملی از فتنه گران پرداخت و مقامات این کشور نیز با حمایت از سران فتنه و عوامل آشوب در ایران در امور داخلی کشور دخالت کردند.

فرانسه با حمایت از بسیاری از معاندین و افراد ضد نظام در ایران، تا کنون هزینه های زیادی را صرف جایزه برای این افراد کرده است به طوری که هر ساله جایزه شوالیه فرانسه به یکی از این افراد تعلق می‌گیرد.


نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 9
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 11
  • ایرانی ۲۱:۴۴ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۳
    0 0
    باز که حساس شدید ، این کشورهای خوب و همکار می خواهند در این ملاقات ها راه های برون رفت کشور از رکود و تورم را به ما آموزش دهند . حقوق بشر به ما یاد بدهند ، دموکراسی به ما یاد بدهند ، اگر ما رای نیاوردیم چطور بانک و اتوبوس آتش بزنیم یاد بدهند ، اعتراض کردن یاد بدهند و هزار چیز دیگر ، تازه به جای اینکه هزینه آموزش بگیرند ، تازه پول هم می دهند ؟؟؟؟ !!!! آخه چرا اینقدر حساس هستید جرا جلوی این همکاری های خیر خواهانه و انسان دوستانه را می گیرد و حساس نشید آقا جان حساس نشید !!!
  • پسر ۲۱:۵۱ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۳
    0 0
    و ما هم محکوم هستیم برای پاک کردن گذشته کثیف کشورها تا اونا بازهم کارهای کثیف تر از گذشته انجام بدن ولی ما فقط نظاره گر باشیم
  • کیا ۰۹:۵۶ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۴
    0 0
    هنوز اصل خبر هنوز تایید نشده . چرا اینفدر عجول هستید؟
  • ۱۰:۲۰ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۴
    0 0
    اشکال نداره وقتی قاتل و جنایتکار توسط حقوقدان ، مودب معرفی و نامیده می شود پس سفیر فرانسه هم در نشستهای محفلی سیاسی شرکت می کند و مشکل خاصی هم ندارد دستور بررسی هم اینکه فقط ما نتونسته بودیم حضور پیدا کنیم و مستفیظ شویم و لا غیر !!!!
  • ۱۳:۱۱ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۴
    0 0
    امان از نفوذی ها
  • دامغانی ۱۵:۴۳ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۴
    0 0
    وقتی بعضی از مسئولین عملا شعار استقلال را حذف کردند.از این دست کارها خیلی بعید نیست که در ایران عزیز اتفاق بیافتد.فقط باید هوشیار باشیم چون بنظر میاد فتنه ای در راه است.ضمنا ان مسئولینی که چنین تفکری دارند بدانند که اولین قربانی خود انها هستند وپست ومقامشان در خطر میافتد
  • ریاستی ۲۳:۰۷ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۴
    0 0
    لا اله الا الله
  • ۰۷:۴۷ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۶
    0 0
    داخلیهایی که شمشیر علیه نظام از رو بستند به این جلسات نیاز دارند
  • ۰۷:۵۰ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۶
    0 0
    باز هم دستگاه دیپلماسی ما خوابه !!! بیدارش نکنید بذارید با لگد دشمن بیدار بشه تا شاید دردش بیاد !!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس