کد خبر 521516
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۴

رئیس جمهوری چین به نشانه قدرت و اختیار تام بر نیروهای مسلح 3 / 2 میلیونی کشورش، دستور سازماندهی مجدد ساختار ارتش را صادر کرد.

به گزارش مشرق، رسانه‌های دولتی چین اعلام کردند، شی چینپینگ، رئیس جمهوری این کشور دستور داد تا چهار ساختار اداری ارتش مربوط به امور کارکنان، سیاست‌ها، تدارکات و تسلیحات را برچیده و 15 آژانس جدید تحت کنترل و اختیارات مستقیم کمیسیون نظامی مرکزی حزب حاکم کمونیست جایگزین آن‌ها شود.

این اقدام بخشی از تلاش‌ها برای اثبات مجدد اختیار و قدرت تمام کمیسیون‌ نظامی مرکزی حزب حاکم کمونیست به رهبری شی جینپینگ و به روز رسانی ساختار سازمانی ارتش است. شی جینپینگ همچنین برای کاهش 300 هزار عضو ارتش تلاش می‌کند تا بسیاری از ساختارهای مربوط به بخش غیرجنگی را حذف کند.

ارتش چین سالانه از افزایش درصد دو رقمی در بودجه‌اش برخوردار است و در حال حاضر پس از آمریکا به دومین ارتش بزرگ جهان محسوب می شود.

با این حال ارتش آزادی بخش خلق چین علی رغم اکثر ارتش‌ها به جای ملت به حزب کمونیست وفادار است. رهبران با هرگونه پیشنهاد مبنی بر اینکه کنترل ارتش به جای حزب کمونیست به دولت محول شود، مخالفت کرده و شی جینپینگ روز دوشنبه به فرماندهان گفت، بدون هیچ گونه خللی رهبری قاطعانه حزب حاکم کمونیست بر نیروهای مسلح را ادامه خواهد داد.

وی افزود: فرماندهان باید به صورت منظم، فعالانه و قاطعانه دستوراتشان را با کمیسیون نظامی مرکزی و کمیته مرکزی حزب حاکم کمونیست همسو کنند.


منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس