کد خبر 521427
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۴

مربی سابق نفت تهران گفت: ضمن انتقاد از برخی اعضا باشگاه علیرضا بیرانوند را یکی از لژیونرهای موفق فوتبال ایران در آینده نزدیک خواند.

به گزارش مشرق، ناصر فریادشیران مربی سابق نفت تهران درباره وضعیت علیرضا بیرانوند دروازه بان نفت تهران گفت : در صحبتهایی که من با بیرانوند  انجام دادم متوجه شدم وی به دلیل مشکلات مالی ناشی از پرداخت ماهیانه 50 میلیون از  اقساط منزل شخصی اش مستاصل گردیده است.

وی افزود: هر بازیکنی آرزوی حضور در پرسپولیس واستقلال را دارد و بیرانوند نیز از این قاعده مستثنی نیست وی  نه مدیربرنامه دارد ونه طبق عرف رایج فوتبال ایران با دلالها کار می کند نه تنها تیمهای ایرانی بلکه همه تیمهای مطرح بین المللی  به دلیل شایستگی بیرانوند خواستار جذب این دروازه بان هستند وی می تواند مانند لژیونرهای مطرح فوتبال کشورمان پرچم ایران را بالا برده و نام ایران را بلند آوازه کند .

بیرانوند از 12  سالگی در نفت تهران حضور دارد ودر طول این مدت با وجود سختیهای فراوان با تلاش زیاد خود را به سطح اول فوتبال کشور معرفی کرده است . مجموعه نفت تهران بخصوص مربیان پایه سابق این باشگاه زحمات زیادی برای ظهور این استعداد ناب در فوتبال کشور کشیده اند.
 
فریادشیران در ادامه اظهار کرد : بیرانوند بازیکن ارزانی نیست وی نزدیک به 7 میلیارد ارزش فنی دارد اما متاسفانه گذشته خود را تاحدودی فراموش کرده ومن نسبت به این امر گله مندم . در صحبت با برخی از مسئولان باشگاه برای حل مشکل وی چاره اندیش کردم واز بیرانوند خواستم با گذشت از پاره ای از مسائل چمدان خود را برای همراهی نفت در اردوی ترکیه ببندد . البته قرار است پس از بازگشت از ترکیه برای رفع مشکلات وی با مسئولان باشگاه صحبت کنیم.

مربی سابق نفت ادامه داد : متاسفانه کمیته نقل وانتقالات باشگاه ودر راس آن حسین آل اسحاق در روزهای اخیر با بازیکن خود رفتار خوبی نداشتند من نمی دانم برخی از اعضا باشگاه نفت چرا به دنبال جایگزینی سرگی پاشنکو به جای بیرانوند هستداحمدابراهیمی معاون اجرایی باشگاه با تصمیم شخصی ارشیا جباری بدون هیچگونه سابقه فوتبالی واردلیست نفت کرداما پس از مدتی با اثبات ناتوانی فنی این بازیکن جوان در لیست مازاد باشگاه قرار گرفت من با شخص جباری که با نفت قرارداد 70 میلیونی بسته مشکلی ندارم چرا که وی از خانواده محترمی است. بازیکن لیگ برتری باید ویژه گی هایی داشته باشد به هرحال من به حال برخی از مسئولان باشگاه نفت افسوس می خورم وتعجب می کنم چرا پولهای بیت المال در این مجموعه به راحتی هدر می رود.

وی در باره قرارداد برخی بازیکنان نفت بیان کرد : آلویز نانگ و کارلوس سانتوز که با قرارداد میلیاردی به نفت آمده اند در صدد جدایی ازاین تیم هستند وبیشترین مبلغ قرارداد یک بازیکن درنفت مربوط به سوشا مکانی بوده است .اگر این بازیکنان بی کیفیت بودند چرا جذب شدند ؟ کارلوس سانتوز با انجام سه بازی مبلغ زیادی دریافت کرده است وفسخ قرارداد وی به دلایل مالی کذب است آیا نهادهای نظارتی در اینگونه مسایل درباشگاهها ورود نمی کنند . شنیده ام که برای 8بازیکن نفت نزدیک 6 میلیارد هزینه شده است.
 
فریادشیران افزود: در گذشته بازیکنان جوان در نفت معرفی می شدند اما این تیم در حال حاضر معدن بازیکنان پا به سن گذاشته است من مجوعه باشگاه وبویژه کمیته نقل وانتقالات رادر این موضوع مقصر می دانم آنها هیچ شناختی نسبت به فوتبال ندارند نمی دانم جوادی مدیر عامل شرکت ملی نفت ایران بر چه مبنایی مجوز حضور برخی افراد را باشگاه صادر کرده است .
پیشکسوت فوتبال کشورمان در باره اظهار نظر امیر عابدینی در ماجرای مذاکرات بیرانوند با باشگاه پرسپولیس گفت : این مساله هیچ ارتباطی به عابدینی نداشت چرا که مسئولان دو باشگاه باید برای انتقال بیرانوند تصمیم می گرفتند.
 
وی ادامه داد : باوجود افزایش 40 درصدی بودجه باشگاه نفت نسبت به سالهای گذشته وضعیت این تیم مشخص است آیا نباید نهادهای نظارتی شرکت ملی نفت ایران روی هزینه های این تیم نظارت دقیق تری داشته باشند در گذشته بازیکنانی چون علیرضا بیرانوند ، مرتضی پور علی گنجی ، امید عالشاه ، مسعود حسن زاده ، ارسلان مطهری ، رضا علیاری ، وچندین بازیکن جوان دیگر با وجود قراردادهای مالی کم بهترین عملکرد را داشته اند اما درفصل جدید  حضور ستارگان لیگ برتر وحتی تیم ملی هیچ کمکی به تیم نفت نکرده است .  

فریادشیران افزود: مسئول کمیته نقل وانتقالات باشگاه نفت در گذشته هیچ سابقه ای   در مجموعه نفت نداشته اما به دلیل برخی رابطه ها به باشگاه واردشد برخی از این آقایان علی رغم اینکه هیچ گونه حضور فیزیکی در باشگاه ندارند قراردادهای میلیونی بسته وپولهای کلان می گیرند از این طریق برای خود اعتبار جمع کرده اند یکی از اعضای هیئت مدیره در وضعیت کنونی کشور که جوانان تحصیل کرده زیادی بیکار هستند چند شغله است در حالی که مدیران نفت چون علی نژاد ، آشتیانی ، کیمایی وچندین وچند مدیرمتخصص در ورزش که می توانند به مجموعه نفت خدمت کنند درحال حاضردر فدراسیونهای مختلف ورزشی فعالیت می کنند فردی معاونت اجرایی باشگاه راددر دست گرفته که سالها در دادگستری کشور فعالیت کرده است .

مربی سابق نفت تهران در پایان یاد آور شد: به هر حال من سالها در نفت فعالت کرده و دلسوز این تیم هستم وامیدوارم مشکلات نفت در سریع ترین زمان به پایان برسد اما بایید بگویم تیمهایی چون پیکان وسایپا با وجود مشکلاتی که دارند به وزیر صنایع اعتراض نمی کنند اعصا هیت مدیره باشگاه نفت به جای اینکه به طور مداوم خواستار مساعدت وزیر نفت ومدیران شرکت ملی نفت باشند با درایت خود امر باشگاه را پیش ببرند.
منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس