کد خبر 521365
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۱

جانباز شهید توبیها از فرمانده‌هان گردان‌ لشکر ۴۱ ثارالله کرمان در هشت سال دفاع مقدس بوده است که صفا و صمیمیت خاصی بین او و حاج قاسم سلیمانی (فرمانده سابق این لشکر و فرمانده نیروی قدس سپاه) وجود داشت.

به گزارش گروه جهاد و مقاومت مشرق، جانباز سرافراز توبیها که طی عملیات والفجر ۴ با بیست و یک سال سن فرماندهی یکی از گردان‌های لشکر ۴۱ ثار الله کرمان را برعهده داشت، بر اثر اصابت ترکش به ناحیه سر و صدمات ناشی از موج انفجار علاوه بر از دست‌دادن بینایی خود از ناحیه کمر نیز قطع نخاع شد.

دوستی دیرین دو فرمانده + عکس

او در طول سالهای مجروحیت خود رابطه‌ای صمیمی با سردار قاسم سلیمانی فرمانده وقت لشکر ۴۱ و فرماندهی فعلی سپاه قدس داشت و همین امر بارها زمینه ساز دیدار این دو همرزم قدیمی طی سالیان اخیر شده بود.

از این سردار پنجاه و دو ساله سپاه که تحصیلات خود را در مقطع کارشناسی زبان و ادبیات فارسی به پایان رسانده بود، پس از ازدواج در سال هفتاد، دو دختر ده و شش ساله به یادگار مانده است.

سرانجام جانباز سرافراز توبیها پس از تحمل 30 سال رنج مجروحیت در 6 دی 92 به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

منبع: دفاع پرس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 8
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • اصلاحات ۱۱:۳۵ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۲
    0 0
    شرف سایت های خبری "دفاع و مقاومت مشرق"
  • احسان معتمدی ۱۳:۰۲ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۲
    0 0
    مسئلان کشور ما همه ایمان دارند اما پس از مدتی که مسئولیت دارند ان را قدرت می پندارند و به این قدرت خود مغرور و راه رفتن انها و صحبت کردن انها و تواضع وکلا تمام خصائل مومن را فراموش کرده و جای ان را نخوت و.... هزاران درد بی درمان دیگر می گیرد که اگر این مسئولان مدام مراقبه داشته باشند و اخلاق خود را با دستورات اسلام روزانه تطبیق دهند این این همه مشکل در همه جا دیده نمی شد . واما سردار اسلام قاسم که با تواضع همرزمش را در بغل کرده مدام مراقبه دارد و راه اسلام را می پیماید وباعث افتخار همه ما ومسلمانان وازادمردان جهان است
  • ۱۳:۰۲ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۲
    0 0
    بیشتر توبیها در آغوش حاج قاسم هست
  • محسن از اصفهان ۱۸:۴۹ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۲
    0 0
    خدا یا ما را مدیون شهدا از دنیا مبر، که پاسخ دادن در قیامت به آنها بسیار دشوار است. برای تعجیل در فرج آقا امام زمان (عج) صلوات. برای شادی روح همه ی شهدا صلوات. برای سلامتی تمام مدافعین این آب و خاک صلوات.
  • سید محسن ۱۹:۵۱ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۲
    0 0
    سلام یا از اینور سقوط میکنیم یا ازون طرف تصویر مربوط به دو رفیق شفیق در سالهای دور می باشد. جانبازی قطعی نخاعی که از قضا چشمانش را هم دردفاع از میهن اسلامی از دست داده ورفیقی که برای کمک به بدون توجه به حاج قاسم بودن در حین ادای وظیفه دیدن میشوند. تیتر وارونه زدن و بزرگنمایی کردن نیاز ندارد. نسل حاج قاسم تقریبا همه همین خصوصیت را دارند. کار خستگی ناپذیر جهت رضایت حق تعالی و به نفع توده مردم. خداوندعزت حاج قاسم و حاج قاسم های نظام را مستدام و اونارو سلامت نگه دارد.
  • ۲۱:۵۲ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۲
    0 0
    چه زحمت هایی کشیدن
  • sir navid ۲۲:۰۳ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۲
    0 0
    خیلی خیلی مردن
  • sir navid ۲۲:۰۴ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۲
    0 0
    خیلی خیلی مردن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس