احضار مدیر مسئول روزنامه ایران، ارسال پرونده ضاربان روحانی به دادگاه تا 10 روز دیگر، بازداشت 12 متهم در رابطه با مفاسد اقتصادی جریان انحرافی و پاسخ قاطع به اظهارات معاون اول رئیس جمهور و... محورهای گفتگوی دادستان تهران با خبرنگاران بود.

به گزارش مشرق به نقل از فارس، جعفري دولت آبادي بعد از ظهر امروز در حاشيه مراسم توديع و معارفه سرپرستان سابق و جديد دادسراي شميرانات در جمع خبرنگاران در پاسخ به سؤال يكي از خبرنگاران مبني بر اينكه طرح مبارزه پليس با اراذل و اوباش به كجا انجاميده است، زيرا در هفته گذشته شاهد بوديم عده‌اي از اراذل و اوباش يك روحاني را مجروح كرده‌اند گفت: در ابتدا توصيه مي‌كنم در رابطه با پيگيري اخبار مربوط به اين حادثه به خبرگزاري فارس مراجعه كنيد.

وي ادامه داد: اصل حادثه بسيار تلخ بود به اين دليل كه جرمي به صورت علني و عليه يك روحاني به وقوع پيوسته بود و اينگونه حوادث نبايد فراموش شود زيرا اصل حادثه غيرقابل دفاع است.

وي تصريح كرد: خوشبختانه در اين پرونده پليس و دستگاه قضايي به موقع اقدام كردند و متهمان دستگير شدند و اميدوارم ظرف 10 روز آينده اين پرونده به دادگاه برود.

دولت‌آبادي با اعلام اين نكته كه اين پرونده با حواشي زيادي همراه بود گفت: بهتر بود روزنامه‌ها برخي مطالبي كه چاپ كردند را با اندكي دقت مورد بررسي و انتشار قرار مي‌دادند و دقت را فداي سرعت نمي‌كردند. اصل واقعه شرم‌آور بود اما حواشي نيز داشت.

دادستان تهران گفت: در حادثه‌اي كه در 15 ارديبهشت ماه براي يك روحاني خوشنام رخ داد، رسانه‌ها هيچ پردازشي نكردند و به همين دليل دادستان تهران به عيادت اين فرد رفت تا از وي دلجويي كند در صورتيكه اين فرد مصداق بارز امر به معروف بود.

* روحاني اول به هيچ كسي تعرض نكرده بود

دولت‌آبادي در پاسخ به اين سؤال خبرنگار فارس كه چرا شما روحاني اول را مصداق بارز امر به معروف مي‌دانيد و به ديدار روحاني دوم نرفته‌ايد گفت: روحاني اول به هيچ كس تعرض نكرده بود.

وي ادامه داد: اين پيرمرد خوشنام در شرق تهران در حال عبور از خياباني به دو جوان كه مشغول اعمال منافي عفت بودند نگاهي مي‌اندازد و در اين لحظه اين افراد او را مورد تعرض قرار مي‌دهند و زماني‌كه اين روحاني از آنها درباره علت تعرض مي‌پرسد آنها به او حمله‌ور مي‌شوند كه به قدري عمق جراحت بالا بود كه چشم او بينايي خود را از دست مي‌دهد. در صورتي‌كه در حادثه دوم حواشي وجود داشت اما اصل حادثه از نظر ما مورد مذمت است.

* خبر بازداشت مديرعامل قبلي ايران خودرو صحت دارد

دادستان تهران در پاسخ به سؤال يكي از خبرنگاران مبني بر اينكه عنوان شده يكي از مدير‌عاملان پيشين ايران خودرو با نام «غ» توسط دادستاني بازداشت شده است گفت: اصل اين خبر صحت دارد اما براساس تبصره ماده 188 قانون تا قبل از اثبات اتهام نمي‌توان نوع اتهام را مطرح كرد.

وي ادامه داد: اين فرد به همراه 5 نفر ديگر به واسطه شكايت شاكي خصوصي احضار شد و چند روز در بازداشت به سر مي‌برد كه دلايل خوبي هم درباره پرونده وي وجود دارد و اقدامات اين فرد قابل تعقيب است.

دولت‌آبادي گفت: اين پرونده از دو سال قبل مطرح بوده و بازپرس آن سرانجام بعد از جمع‌آوري دلايل كافي اقدام به بازداشت اين فرد كرده است.

* پرونده حادثه در ايران خودرو به دادگاه رفت

عالي‌ترين مقام دادستاني تهران در پاسخ به سؤالي مبني بر اينكه حالا كه بحث از دستگيري مديرعامل ايران خودرو به ميان آمده آخرين اقدامات دادستاني درباره پرونده تصادف مرگبار به كجا رسيده است گفت: در اين حادثه چندين نفر فوت كردند، تحقيقات انجام شد و سرانجام با صدور كيفرخواست پرونده به دادگاه رفته است.

* احضاريه مداحان به آنها ابلاغ مي‌شود

دادستان تهران در پاسخ به سؤال يكي از خبرنگاران درباره سرنوشت شكايت دولت از شهردار تهران و همچنين دو مداح تهراني گفت: نوبت اول بررسي اتهامات قاليباف برگزار شد اما هنوز جلسه دوم انجام نشده است.

وي ادامه داد: درباره مداحان نيز بايد گفت: براي آنها احضاريه صادر شده و احضاريه به آنها ابلاغ شده در حاليكه هنوز اين افراد مراجعه نكرده‌اند.

* 12 متهم در رابطه با فساد اقتصادي جريان انحرافي در اختيار دادستاني هستند

جعفري دولت‌آبادي در پاسخ به سوال خبرنگاري درباره اينكه گفته مي‌شود جريان انحرافي در فساد اقتصادي غوطه‌ور است آيا تاكنون پرونده اي تكميل شده و افرادي دستگير شده‌اند يا خير گفت: در مصاحبه قبلي نيز گفتيم كه 12 متهم در اختيار دادستاني هستند.

وي ادامه داد: اين افراد عضو نهادهاي دولتي بودند و يا كساني بودند كه با نهادهاي دولتي در رابطه بودند و براي تعقيب همه اين افراد دليل وجود داشته است.

دادستان تهران گفت: اميدواريم در يك فرجه مناسب، تحقيقات تكميل شود و به شما نويد مي‌دهم كه دستگاه قضايي در برابر انحرافات اقتصادي كوتاه نمي‌آيد و بدانيد اكثر اين افراد پرونده فساد مالي داشته‌اند.

* پرونده معروف به زمين‌خواري 8 هزار متري در دادسراي ونك رسيدگي مي‌شود

دولت آبادي در پاسخ به سؤال خبرنگاري مبني بر اينكه محسني اژه‌اي سخنگوي قوه قضائيه عنوان كرده پرونده معروف زمين‌خواري 8 هزار متري در بازار تهران به دادسراي تهران سپرده شده تا مورد رسيدگي قرار بگيرد گفت: اين پرونده از نظر ما لفظ زمين‌خواري را نمي‌پذيرد.

وي گفت: زميني كه در اين پرونده از آن سخن به ميان مي‌آيد در سال 80 در اختيار وزارت ارشاد بوده اما پس از آن به وزارت آموزش و پرورش فروخته مي‌شود و سپس از سوي وزارت آموزش و پرورش به متهم اين پرونده كه امروز يكي از سرمايه‌داران بزرگ كشور است واگذار مي‌شود، بعدها اوقاف ادعا مي‌كند فروش اين زمين داراي اشكال بوده است.

وي گفت: اينكه اين زمين به فروش رفته قابل ترديد نيست و امروز در دادسراي ونك اين پرونده در حال رسيدگي است كه حسب اظهار نظر نماينده دادستان در اين دادسرا، جنبه‌هاي حقوقي پرونده بر بحث كيفري آن ميچربد.

وي خطاب به رسانه‌ها گفت: تقاضا مي‌كنم اخباري را بزرگ نكنيد كه ممكن است واقعيت نداشته باشد.

به نظر مي‌رسد درباره اين پرونده بيش از آنكه لفظ زمين‌خواري نمود داشته باشد مشكل در بحث شيوه خريد و فروش است.

* مسئولان در صورت داشتن مدرك دال بر توطئه عليه وزارت بهداشت آن را ارائه دهند

جعفري دولت آبادي در پاسخ به سؤال خبرنگار فارس درباره اين موضوع كه معاون اول رئيس جمهور رحيمي در چند روز گذشته مدعي شده پرونده رهاسازي بيماران از اساس بي‌پايه بوده و توطئه‌اي بر عليه وزارت بهداشت بوده است گفت: من در جلسات قبل توضيح دادم كه دادستاني تنها براساس داشتن ادله مورد قبول متهمان را تعقيب مي‌كند و اساس كار ما بر داشتن ادله استوار است.

وي گفت: در تحقيقات گسترده‌اي كه داشتيم از وزارت بهداشت خواستيم تا اگر دلايلي مبني بر صحت ادعاي خود درباره توطئه بودن رهاسازي بيماران دارد آن را به ما ارائه دهد. تحقيقات ما آنقدر در اين زمينه گسترده بود كه حتي برادر و پسر عموي بيمار سوم را به تهران آورديم تا درباره نحوه ورود اين بيمار به بيمارستان تحقيق كنيم و تاكنون كه ديروز پرونده به دادگاه ارسال شده به جرات مي‌توانيم بگوييم كه دليلي مبني بر توطئه وجود ندارد.

وي خطاب به مسئولان گفت: بهتر است مسئولان پيش از آنكه چنين ادعاهايي را مطرح كنند مستندات خود را به دادستاني ارائه دهند تا دادستاني تحقيقات خود را در راستاي آن اظهارات ادامه دهد.

وي در پاسخ به سؤال فارس درباره اين مطلب كه آيا اظهارات رحيمي مي‌تواند مصداق نشر اكاذيب باشد گفت: اگر نتواند ثابت كند، بله.

* پليس در برخورد با متهمان جرايم خاص پشتوانه قضايي خوبي دارد

دولت‌آبادي در پاسخ به سؤال يكي از خبرنگاران مبني بر اينكه طرح جديد نيروي انتظامي در برخورد با مسائل اجتماعي و برقراري امنيت اخلاقي در حال آغاز است و شما به عنوان مدعي‌العموم چه اقدامي انجام داده‌ايد؟ گفت: روز گذشته جلسه ستاد رسيدگي به جرايم خاص با حضور رئيس پليس تهران برگزار شد.

وي ادامه داد: در اين جلسه هماهنگ كرديم تا افرادي كه خارج از عرف در منظر عمومي ظاهر مي‌شوند از سوي پليس به آنها تذكر داده شود و اگر رعايت نشد در گام بعدي اين افراد به دستگاه قضايي معرفي شوند.

وي تصريح كرد: همچنين پليس اين اجازه را دارد تا خودروهايي كه برخي شئونات را رعايت نمي‌كنند توقيف كنند و به شما مي‌گويم امروز پليس از پشتوانه خوب قضايي براي اجراي طرح‌هاي خود برخوردار است و از مردم و خانواده‌ها مي‌خواهيم تا در اجراي اين طرح همكاري لازم را با پليس داشته باشند.
دادستان تهران همچنين با بيان خبر بازداشت چند تن از مديران نفت گفت: دو هفته پيش 6 نفر از مديران كه بعضا بازنشسته و شاغل بودند به مدت 48 ساعت بازداشت شدند.

دادستان تهران گفت: پس از بررسي‌هاي لازم اين افراد با توديع ضمانت لازم آزاد شدند و مي‌‌توان گفت: اين پرونده پرونده مهمي است كه جنبه بين‌المللي هم دارد.

وي تأكيد كرد: اينكه درباره اتهامات اين افراد به سرعت در مطبوعات بحث مي‌شود جاي بررسي وجود دارد. متاسفانه در حال حاضر اتهامات اين افراد قابل ذكر نيست اما خبر بازداشت آنها صحت دارد.

جعفري دولت‌آبادي گفت: اين پرونده از پرونده‌هاي بزرگ اقتصادي است و افراد ديگري نيز تحت تعقيب قرار دارند.

* سه تبعه آمريكايي از بهترين امكانات برخوردار بودند

دادستان تهران درباره آخرين وضعيت رسيدگي به پرونده سه تبعه آمريكايي گفت: اميدواريم اواخر تير يا اوايل مرداد ماه اين جلسه دادگاه برگزار شود.

وي با رد ادعاي خانم شورد مبني بر بدرفتاري ايراني‌ها با وي گفت: اين سه تبعه امريكايي‌ از بهترين امكانات برخوردار بودند و بهترين رفتار با آنها شده و به نظرم خانم شورد از جاده انصاف خارج شده است.

وي در پاسخ به اين سوال كه گفته مي‌شود دو جلسه قبلي دادگاه اين متهمان به دليل عدم انتقال زندانيان بوده گفت: اين اشكال را بعد از عدم برگزاري جلسه دوم متوجه شديم.

وي ادامه داد: براي محاكمه بعدي تلاش مي‌كنيم تا هماهنگي لازم به وجود آيد و اميدواريم با پايان اين جلسه تصميم نهايي درباره اين افراد گرفته شود.

* در صورت ارائه گزارش رسمي به موضوع آلودگي هوا رسيدگي مي‌كنيم

دادستان تهران در پاسخ به اين سؤال كه آيا مدعي‌العموم قصد دارد تا در پرونده آلودگي هوا ورود پيدا كند گفت: در صورتيكه گزارش رسمي از منبع ذيصلاح به ما اعلام شود در اين پرونده ورود پيدا خواهيم كرد.

وي گفت: در رسيدگي به مسائل تخصصي بايد مستندات كافي وجود داشته باشد. حفاظت از محيط زيست ميراث آينده بشر است و همه مكلف به حمايت از آن هستند.

* "رئيس دانا " به يك سال حبس محكوم شده است

دادستان تهران در پاسخ به سؤال خبرنگاري مبني بر سرنوشت فريبرز رئيس دانا گفت: حسب اطلاعاتي كه كسب كرده‌ام وي توسط دادگاه به يك سال حبس محكوم شده است.

* كسي كه وارد منزل كروبي شده بود به 7 ماه حبس محكوم شد

دادستان تهران در پاسخ به سوال خبرنگاري كه سرنوشت كساني كه به خانه كروبي حمله كرده بودند و شيشه منزلش را شكسته بودند گفت: كسي كه وارد خانه كروبي شده بود به 7 ماه حبس محكوم شده است و در صورتيكه اين فرد به حكم اعتراض كند، پرونده براي تجديد نظر به دادگاه مي‌رود و در صورت عدم شكايت حكم اجرا مي‌شود.

* خود را مكلف به رعايت حقوق متهمان مي‌دانيم

وي در پاسخ به سؤال خبرنگاري درباره طولاني شدن اعتصاب غذاي زندانيان گفت: ما هيچ وقت به زندانيان توصيه‌اي نمي‌كنيم. بارها گفته‌ايم خود را مكلف به رعايت حقوق متهمان مي‌دانيم.

جعفري دولت ‌آبادي گفت: در زندان‌ها به مسئولان زندان‌ها تأكيد كرده‌ايم هر گونه مشكل و مسئله‌اي را به دادستان اعلام كنند. اعتصاب غذا در حقيقت ضربه زدن به خود زنداني است.

وي ادامه داد: برخي از اعتصابات غذا صحت ندارد ولي برخي زندانيان تصميم شخصي مي‌گيرند كه مورد تأييد ما نيز نيست.

وي درباره اينكه چگونه اخبار اعتصاب غذاي زندانيان به رسانه‌هاي غربي كشيده مي‌شود و باعث مي‌شود خوراك تبليغاتي آنها فراهم شود گفت: به‌هرحال زندانيان با خانواده‌هاي خود ملاقات دارند و با آنها ارتباط تلفني دارند و طبيعي است كه چنين اخباري به بيرون از زندان منتقل شود.

* خانواده زندانيان اجازه انتخاب بيمارستان محل بستري زنداني را دارند

دادستان تهران در پاسخ به خبرنگاري مبني بر اينكه اظهارات ضد و نقيضي در رابطه با مرگ "هدي صابر " منتشر شده است گفت: در پرونده هدي صابر بايد گفت: اين فرد روز جمعه در زندان اظهار كسالت مي‌كند كه در دو نوبت به بهداري زندان منتقل مي‌شود.

وي ادامه داد: بعد از آنكه كسالت وي بيشتر مي‌شود اين فرد از طريق رئيس دادسراي مستقر در زندان به بيمارستان منتقل مي‌شود اما پس از رسيدن به بيمارستان دچار آنفكتوس قلبي مي‌شود.

جعفري دولت‌آبادي گفت: آنچه در اين پرونده به صورت ابهام ديده مي‌شود اين است كه گزارش زندان بايد به سرعت منتقل مي‌شد. ما در اين شرايط به خانواده زندانيان خبر مي‌دهيم و آنها اجازه دارند تا هر بيمارستاني را كه مورد نظرشان است انتخاب كنند و بيمارشان تحت نظارت پزشك خودشان درمان شود اما در اين مورد بخصوص اين انتقال با تأخير انجام شد و اين امكان وجود نداشت كه بيمارستان از سوي خانواده فرد انتخاب شود.

دادستان تهران گفت: پس از فوت اين فرد ما به بحث كالبدشكافي تأكيد داشتيم زيرا نمي‌خواستيم مانند مرگ "هاله سحابي " به نظام هزينه‌اي تحميل شود.

وي گفت: جسد دو روز قبل به پزشكي قانوني رفت و پس از كالبد شكافي ديروز به خاك سپرده شد، اما در بيماري اين فرد ترديدي نيست.

* خانواده هاله سحابي خودشان ادعا كردند شكايتي ندارند

دادستان تهران درباره مرگ هاله سحابي و اظهارات ضد و نقيضي كه درباره آن در رسانه‌هاي غربي منتشر شده است گفت: اساسا مرگ هاله سحابي خارج از حوزه استحفاظي دادستاني تهران بود اما وقتي جسد اين فرد به تهران منتقل شد و به ما اعلام شد طبق وظايف كاري خودمان بازپرسي را به منزلشان فرستاديم.

وي گفت: خانواده سحابي در مواجهه با بازپرس ما عنوان كردند شكايتي ندارند و اين نامه در داخل پرونده محفوظ است. ما به لحاظ مسائل قضايي خواستيم جسد سحابي را كالبد شكافي كنيم اما خانواده وي اصرار داشتند كه نبايد جسد كالبد شكافي شود.

جعفري دولت‌آبادي تصريح كرد: پس از آنكه با اصرار خانواده سحابي روبرو شديم، جسد را به پزشكي قانوني منتقل كرديم و تنها به بررسي وضعيت او بسنده كرديم و نهايتا جسد به خانواده تحويل داده شد و درباره زمان و محل دفن هيچگونه دخالتي نداشتيم.

دادستان تهران گفت: ما بر اين نتيجه بوديم كه بايد كالبد شكافي انجام شود زيرا كالبد شكافي از سحابي نظام را بيمه مي‌كرد اما خانواده وي نگذاشتند و دشمنان ما بدانند نمي‌توانند جرم‌هاي ناكرده را همواره به گردن ما بياندازند.

* شايعه حبس خانگي نزديكان دولت تكذيب مي‌شود

جعفر دولت‌آبادي در پاسخ به اين سؤال كه در هفته گذشته شنيده شده برخي از نزديكان دولت در حصر خانگي به سر مي‌بردند گفت: اين موضوع از اساس كذب است.

* رسانه‌ها بايد صرفا رسالت خودشان را انجام دهند

جعفري دولت آبادي در پاسخ به سؤال خبرنگار فارس مبني بر اينكه پيش از سال جديد دادستاني تهران عزمي جدي در برخورد با نشرياتي داشت كه از تصاوير زنان استفاده ابزاري مي‌كردند گفت: در اين باره نامه‌اي به وزير ارشاد نوشته شد و دغدغه‌هاي دادستاني در آن توضيح داده شد.

وي ادامه داد: مستنداتي را به دستگاه‌هاي فرهنگي فرستاديم و به آنها گوشزد كرديم بايد فعال‌تر عمل كنند در چندين مورد هم اعلام جرم شد.

جعفري دولت آبادي گفت: اين روند ادامه پيدا خواهد كرد، بنابراين دغدغه ما اين است كه مطبوعات به مسيري بروند كه صرفا به رسالت خودشان عمل كنند.

* دستگيري برخي مسئولان استانداري در رابطه با پرونده بيمه است.

جعفري دولت‌آبادي در پاسخ به سؤال خبرنگاري مبني بر اينكه شنيده شده برخي از مسئولان عالي استانداري تهران دستگير شده‌اند گفت: تعدادي از اين افراد به دادستاني تهران احضار شده‌اند.

وي ادامه داد: احضار و دستگيري اين افراد مرتبط با پرونده بيمه است اما ما در برابر اعلام اتهامات اين افراد معذور هستيم.

* پرونده فحاش به فائزه هاشمي آماده ارائه به دادگاه است

جعفري دولت آبادي در پاسخ به اين سوالي كه سرانجام پرونده فردي كه به فائزه هاشمي فحاشي كرده بود به كجا ختم شده است، گفت: اين فرد پس از فحاشي مجدد چند روزي بازداشت بود و تحقيقات از وي ادامه داشت. اكنون پرونده‌اش آماده ارائه به دادگاه است.
دادستان تهران در ادامه گفت: امروز آنچه ما به عنوان جرايم مهم مي‌شناسيم و پليس از آن به جرايم خشن ياد مي‌كند باعث شده در ذهن شهروندان نگراني به وجود بيايد.

وي گفت: موضوع جرايم را جامعه‌شناس غربي به نام دُركيم مطرح كرده و عنوان كرده هيچ جامعه‌اي عاري از جرم نيست.

دادستان عمومي و انقلاب تهران گفت: بايد تأكيد كنم كه مبارزه فقط از سوي دستگاه قضايي نمي‌تواند باشد و كمك دولت و ساير دستگاهها را مي‌طلبد.

دولت‌آبادي با اشاره به اين مطلب كه امروز چهار برابر ظرفيت زندان‌ها متهم درون زندان‌ها نگهداري مي‌شود و زندان‌ها به يك دانشگاه جرم‌آموزي تبديل شده‌اند، گفت: چگونه مي‌توان از چنين زنداني اميد به اصلاح محكومان را داشت.

وي با اشاره به اين مطلب كه آثار جرم امروز در جامعه اثر خود را مي‌گذارد و توقع جامعه عاري از جرم توقع بزرگي است، گفت: برخورد محكم و قوي و كارآمد محاكم قضايي يكي از ضمانت‌هاي اجراي رسيدن به اين نوع جامعه است.

دادستان عمومي و انقلاب تهران به ديدار اخير خود با فرماندهان ناجا اشاره كرد و گفت:‌ ما به آنها پيشنهاد داده‌ايم كه در صورتي كه فقط محكومين دادگاههاي ما را دستگير كنند نصف سرقت‌ها از بين مي‌رود. بسياري از متهماني كه امروز در پرونده‌هاي سرقت دستگير مي‌شوند همان محكوماني هستند كه پيش از اين توسط دادگاه محكوم شده‌اند.

دولت‌آبادي با اشاره به اين مطلب كه مبارزه با جرم يك عزم بزرگ مي‌خواهد گفت: زماني كه اين عزم بزرگ با اراده قوي، قضات شجاع و زندان‌هاي كارآمد تركيب شود مي‌تواند ما را در رسيدن به اهداف‌مان در مقابله با وقوع جرايم موفق كند.

وي خطاب به مسئولان نيز گفت: برخي از مسئولان بدون داشتن اطلاعات صحيح اقدام به ارائه و انتشار اخبار خلاف واقع مي‌كنند كه از اين تريبون از آنها مي‌خواهم تا آماري را كه هيچ ملاكي براي درستي آنها وجود ندارد را به زبان نياورند و باعث نشوند كه جو رواني جامعه به مخاطره بيفتد.

دادستان عمومي و انقلاب تهران گفت: جا دارد از برخي از مسئولان پرسيد كه شما براساس كدام آمار وقوع طلاق يا كاهش ازدواج را مطرح مي‌كنيد و باعث مي‌شويد يك جو رواني ناصحيح در جامعه به وجود بيايد. به اينگونه مسئولان تأكيد مي‌كنم از بيان آمار مربوط به جرايم خودداري كنند و از وارد كردن آسيب‌هاي بي‌جا برهيزند.

در ادامه اين مراسم اميرخاني سرپرست سابق دادسراي انقلاب كه پيش از اين از آن سمت توديع شده بود به عنوان سرپرست جديد دادسراي شميرانات معرفي شد. در كنار معارفه اميرخاني از زحمات فيروزي سرپرست سابق ناحيه شميرانات كه به تازگي به عنوان معاون قضايي دادستان كل كشور انتخاب شده تقدير شده و توديع شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • ۱۳:۰۱ - ۱۳۹۰/۰۳/۲۵
    0 0
    بعد شما چكارش مي كنيد؟لابد مثل پرونده بيمه با شدت او را مجازات مي كنيد!
  • عامک ۲۰:۰۸ - ۱۳۹۰/۰۳/۲۶
    0 0
    اکر اثبات شود مصداق چیست؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس