چرا منتقدان، این همت و غیرت غیورانه رسانه‌ای را در نقد فاطماگل، برگ ریزان و سریال شوبات شبکه جم که سازندگانش از حفظ یک راکورد تکنیکی ساده عاجزند، به کار نمی گیرند؟! چرا در مقابل تولیدات رسانه ملی، ریز و درشت، خرد و کلان، قصد کرده اند مسعود فراستی شوند!

گروه فرهنگی مشرق - سریال «کیمیا» به نقل از یک هفته نامه جوانانه، اشکالات اجرایی فراوانی دارد. از آرم و سمبل همراه اول که در چند نمای گل درشت مهم سریال دیده می شود، تا عدم همسان سازی خیابان های دهه های پنجاه و شصت شمسی، تا قطار سریع السعیر، تیر برق های مدرن، آیفون های امروزی، دیده شدن لوله کشی گاز؛ ظاهرا از گاف های ظاهری سریال کیمیا به شمار می رود که توسط یک هفته نامه جوانانه نخبه گرا به صورتی لیستی بلند بالا منتشر شده است.

در همین مرحله نخست، پرسش این است که به دلیل اشکالات اجرایی مطروحه، گریبان چه کسی را باید گرفت؟! نویسنده، کارگردان، بازیگران یا تهیه کننده اش را.  آیا در داوری محتوایی اثر، ورای همه این اشکالات فنی، قصه روان و شخصیت سازی ماهرانه سریال را باید نادیده گرفت؟! مهمترین اشکالی که سریال کیمیا دارد این است که «فرخ پارسا» با اجرای منحصر به فرد حسن پورشیرازی، پس از آزادی از زندان و بازگشت به میهن به سراغ وسائل آرایشی می رود و خط پشت گردنش را همچون یک آرایشگر خبره، به اندازه خیلی دقیقی اصلاح می‌کند. مشخص است که این اشکالات اجرایی به این دلیل است که سازندگان با کمترین هزینه ممکن سریالی را به تولید رسانده اند که تنیده‌گی اش با تاریخ، آن را به شکل غیر قابل توصیفی هیجان انگیز می‌کند.

مقصر گاف های سریال کیمیا کدام متولی فرهنگی است؟!

 در نقدهای مختلف، منتقدان، گاف‌های فراوانی می‌تراشند و با پیدا کردن یک دو اشکالی تکنیکی، در مورد یکی از سریال مهم سال 1394، سعی دارند سریال را ناموفق و کم‌مایه جلوه دهند. حال سوال این است که چرا این همت و غیرت غیورانه رسانه ای  را در نقد فاطماگل، برگ ریزان و سریال شوبات شبکه جم که سازندگانش از حفظ یک راکورد تکنیکی ساده عاجزند، به کار نمی گیرند؟! «کیمیا» نخستین فیلم یا سریالی نیست که طی دو دهه گذشته با کلی مشکلات اجرایی و فنی ساخته شده است، نمونه موخری که خیلی مورد تهاجم قرار گرفت سریال در چشم باد است.

مقصر گاف های سریال کیمیا کدام متولی فرهنگی است؟!

پر واضح است که ساختن فضای های دهه پنجاه و شصت شمسی بدون شهرک سینمایی تقریبا غیر ممکن است و سازندگان کیمیا همت سترگی را به خرج داده اند که بدون شهرک سینمایی، فضاهای مشابه دهه پنجاه و شصت را خلق کرده اند. به نظرم تهیه کننده، کارگردان و نویسنده باید طلبکار باشند تا رسانه های گاف تراش.

در فضای نمایشی فاخر سریال کیمیا، کشف نمایش آرم همراه اول و ایرانسل به سان "یافتم یافتم" سنگ پای سیاه کف حمام دولاب است. چنین گاف گیری هایی به سان جستن خودروی پراید در سریال در چشم باد است؟ چرا در مقابل تولیدات رسانه ملی، ریز و درشت، خرد و کلان، قصد کرده اند مسعود فراستی شوند! چرا چنین همت ورزان گاف گیر دولابی، گاردی را نسب به سریال های بی مایه ترکی ندارند؟

مقصر گاف های سریال کیمیا کدام متولی فرهنگی است؟!

منتقدان چنین وضعیتی اگر دلسوز آثار نمایشی رسانه ملی هستند چرا علیه مدیریت کلان فرهنگی منفعل، موضع رسمی خاصی  اتخاذ نمی کنند،  همه چیز به گردن فیلمساز و فیلمنامه نویس و در نهایت تلویزیون است، فرقی نمی کند سازنده اش بذرافشان باشد که نامش جاوید شد با سریال ارزنده نابرده رنج و حالا نوبت رنج دادن جواد افشار است که زحمتش در مجموعه کیمیا نمود دارد. راستی مردم هم همانی نیستند که رسانه ها می نویسند. مردم کسانی هستند که هر شب چشم به راه سریال کیمیا می مانند.

مقصر گاف های سریال کیمیا کدام متولی فرهنگی است؟!

مستقل از گاف گیری ساده انگارانه، سریال سرحال کیمیا را باید مستقل از نداشته هایش که همانا شهرک سینمایی دهه پنجاه و شصتی است، قضاوت کرد. فارغ از ارزش گذاری‌های مرسوم، فیلمنامه کیمیا، چیره‌دستانه به نگارش درآمده است. یعنی اگر روایت را بدون تصویر تصور کنید، با رمان ارزشمندی از وقایع تاریخی مواجه خواهیم بود که نمی توان افسانه یا واقعیت بودنش را تشخیص دارد.

مقصر گاف های سریال کیمیا کدام متولی فرهنگی است؟!

یکی از نکات ارزشمند کیمیا این است که رویدادهای تاریخی هیچگاه از شخصیت های پیشی نمی گیرند. عمده اشکال سریال های تاریخی تلویزیون این است که شخصیت ها به طور اخص بیشتر از زمان حال به گذشته رفته‌اند. اما در سریال کیمیا همه شخصیت ها در زمانه خودشان تعریف شده اند و  کنش های منطقی و مشخصی دارند. به عنوان مثال «شهرام کامفر» با اجرای دیدنی «مهدی سلطانی» شخصیت فرصت طلب و خود محوری است که مشخصات فرصب طلبان دهه پنجاه را دارد و شبیه شارلاتان های امروزی نیست. معصومیت «کیمیا» مختص همان عصری است که چهارچوب زمانی اش را نویسنده سریال توصیف می کند. 

مقصر گاف های سریال کیمیا کدام متولی فرهنگی است؟!

در سریال دندون طلای «میرباقری» شخصیتی فوق العاده خلق شده که «ستاره اسکندری» در خلق آن تاثیر چشم گیری داشته است. شخصیتی که به زمانه خودش الصاق می شود و بیرون از حدود زمانی تعیین شده، قابل شناسایی نیست. عمده شخصیت های کیمیا در همان حدود مشخص شده زمانی قابل شناسایی هستند. حتی هم سن و سالان فعلی کیمیا، آرمان خواهی با دُز کیمیا برایشان باور کردنی نیست. یا شخصیت پیمان (مهدی پاکدل) از آن انقلابی های آرامی آرمان خواهی است که برای حصول منافع جمعی تلاش می کند نه حصول منافع فردی.

بیژن خواهر زاده فرخ پارسا از جمله کاراکترهایی است که فرق میان آرمان اصیل و قلابی را تشخیص نمی دهد و همین مسئله او را دچار چالش های فراوانی می کند. آزیتا حاجیان در طول این سریال نقش مادر مدبر و احساسی خاصی را ایفا می کند که شمایل مادران دهه پنجاه و شصت شمسی را در ذهن متبادر می کند و البته هر کسی به غیر از حاجیان این نقش را ایفا می کرد کلیت سریال نابود می شد.

کشف شخصیت هایی که در سه مقطع زمانی قبل و بعد از انقلاب، با رویدادهای تاریخی آن دوران تنیدگی ممزوج شده ای داشته باشند کار بسیار سخت و دشواری است. یکی از ویژگی های شاخص فیلمنامه این است که مسئله مهم طرح و توطئه را نه در سطوح سیاسی بلکه در سطوحی اجتماعی مطرح می کند کاری که "جودیت راسکو" در کتاب "هاوانا" انجام داد و بعدها "سیدنی پولاک" از آن اثری منحصر به فرد ساخت.

مقصر گاف های سریال کیمیا کدام متولی فرهنگی است؟!

دقیقا به مثابه ترکیبی که سریال های فرنگی دارند، کیمیا نگارشی مبتنی بر این اصول مدرن سریال سازی دارد. به همین دلیل است که شاهد پرگویی و زیاده گویی شخصیت ها نیستیم و از شعر و شعار مونولوگ وار خبری نیست. مثلا در جایی خاص شهرام کامفر حین گروگانگیری مونولوگ می گوید و موقعیت محمدرضا پهلوی را توصیف می کند اما این مونولوگ با حالت مستی کامفر همخوانی دارد. مونولوگ هایی که مثلا دوستان منتقد اعتقاد دارند شعاری است. مونولوگی که مهری (آزیتا حاجیان) پس از حمله ارتش بعث، در مسجد ادا می کند نوعی شوک است که دارد تراژدی رخ داده را توصیف می کند.

در اجرای صحنه به صحنه کیمیا استدلالی نهفته است که با اشراف به آن می توان سریال را بهتر دید. تاریخ چونان با این شخصیت ها تنیده شده که افسانه کیمیا بدل به حقیقت شده و جالب این است که برخی منتقدان در نقدهایش نوشته‌اند چرا قصه کیمیا محوریت ندارد در صورتی که کیمیا نیز مثل ژیواگو بهانه است تا تاریخ روایت شود.

مقصر گاف های سریال کیمیا کدام متولی فرهنگی است؟!

نخستین سریال صد قسمتی سیما، در مقایسه با سریال هایی که در مدت ده ساله اخیر ساخته شده از ریتم بسیار خوبی برخودار است که می توان به این ریتمی که خسته‌کننده نیست، مسئله پروداکشن را اضافه کرد که این همه ستاره را کنار هم قرار دادن فقط از تهیه کننده های استثنایی سینما و سیما بر می آید.
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 126
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 17
  • علی ۲۳:۲۸ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۵
    0 0
    یک سریال با محتوا و عالی
  • یار غریب ۲۳:۵۳ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۵
    0 0
    فیلم خیلی شعار زده است دم از وطن پرستی و ملی گرایی می زنه
  • محمد حسن ۲۳:۵۳ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۵
    0 0
    واقعا خوب اومدی مشرق.فیلمی مثل کیمیا رو باید با فیلمایی مثل فاطیما گل و امثالهم مقایسه کرد!
  • ریاستی ۰۰:۰۲ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۶
    0 0
    بلا نسبت استاد فراستی.شما نمیدونستی که همیشه مرغ همسایه غازه.از طرفی یک عده تازه به وطن وطن رسیده هر چیزی که تو این نظام درست میشه رو مسخره کنند.
  • بی طرف هستم ۰۰:۰۶ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۶
    0 0
    صدا و سیما گاهی کارهای خوب هم میکند. یکی از آنها همین کیمیا بود
  • ۰۰:۱۲ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۶
    0 0
    نمی دونم چرا مشرق در مقابل سریال های امریکایی وانیمیشن ها و بازی های کامپیوتری میشه سوپر فراستی اما در مقابل کیمیا که واقعا ایراد کم نداره می شه گبرلو ؟؟؟ تفاوت نقد های مشرق رو مقایسه کنید می فهمید چی میگم ..... البته به احتمال 90 درصد منتشر نمی کنی ....
  • امین ظهورتبار ۰۰:۱۲ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۶
    2 0
    چنان تعریف کردید که فکر کردم کاریه در حد هزار دستان علی حاتمی یا روزی روزگاری امرالله احمدجو !ولی این کار حداقل های سینمایی رو رعایت نکرده .چیکار به سریال های مزخرف ترکیه و... داریم.باید از انتقاد استقبال کرد تا کیفیت رو بالا برد! کار خوب میخواهید هزاران چشم(1382) از کیانوس عیاری رو نگاه کنید
  • ۰۰:۲۵ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۶
    0 0
    تحلیل درستیه. کیمیا اشکال کم نداره اما با همه این اشکالات سریال دیدنی و جذابیه. کفه محاسنش چند برابر کفه معایبشه. سریالهای ابکی زیادی بدون هیچ محتوای خاصی و صرفا برای سرگرمی ساخته میشه و انقدر بهشون حمله نمیشه اما یه سریالی که انقلاب و جنگ رو محور قرار داده رو بجای نقد بمباران میکنن.
  • ۰۰:۳۱ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۶
    0 0
    منطق هم چیز خوبیه آخه برادر سریالی که توی شخصیت پردازی و خط سیر اصلی داستان تا به این حد ضعیفه که جالی دغاع نداره شما چکار سریال های ترکی دارید!!! این مقایسه و دفاع فاقد مننطق بود
  • ناشناس ۰۰:۴۲ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۶
    1 0
    هیجکس منکر زحمتی که برای فیلم کشیده شده نیست دست همشون هم درد نکنه پولی هم که گرفتن نوش جونشون . مشکل اصلی فیلمنامه و داستانه که کاملا تخیلیه و سعی دارن واقعی نشونش بدن . در واقع سعی کردن با ترکیب افسانه ( داستان زندگی کیمیا و شخصیتش ) و واقعیت ( انقلاب و جنگ ) یه جورای بیننده رو مجاب کنند که داستان واقعیه ولی نیست . شخصیت کیمیا و پیمان و کلا خانواده پارسا کاملا تخیلیه . نویسنده تمام زورشو زده همه خوبی ها رو یکجا در این دو خانواده ( پارسا و نکونام ) جمع کنه که مسلما محاله !!! طوری که آدم فکر میکنه اگر کیمیا مرد بود بدون شک پیغمبر میشد !!! جالب اینکه همین شخصیت به ظاهر قهرمان هیچکس بغیر از خودش و خانواده ش رو آدم حساب نمیکنه و از نظرش همه ابله و بد ذاتن و فقط خودشه که میفهمه !!! برید یه نظر سنجی کنید ببینید چند درصد مردم از شخصیت قهرمان این داستان که مثلا کیمیاست متنفرن ؟ آیا مردم باید از شخصیت اصلی متنفر باشن ؟؟ برید ببینید کجای فیلمنامه اشکال داره که همه در برابر شخصیت های مثلا خوب داستان جبهه گرفتند و با شخصیت های مثلا پلید همدردی میکنند ؟ فیلمنامه ای که دوسال برای نوشتنش وقت تلف شده باید اینطور باشه ؟؟ به جرات میشه گفت تنها قسمت عالی سریال همون بخش خرمشهره تازه اونم اگر کیمیا رو از داستان حذف کنیم . من خودم نه ماهواره دارم و نه دیدم . هیچ آگاهی ای هم از سریالهای ترکی ندارم که بخوام مقایسه کنم ولی در چشم باد به نظرم خیلی بهتر از این سریاله . توی این دوران گرونی و بیکاری و اعصاب خرد ملت ، سریالی تحویلمون دادید که هر شب بیشتر اعصابمون رو داغون میکنه . نگید نگاه نکن که بعد از هشتاد و هشت قسمت دیگه نمیشه . کنجکاویمونو چیکار کنیم ؟ یعنی تلاش زیادی کردند که شخصیت هارو یا تماما سیاه کنند یا تماما سفید که نتیجه نمیده . هیچوقت این فرمول نتیجه نمیده چون همه خاکستری هستند . معصوم فقط همون چهارده معصوم بودند . ماها مردم عادی هستیم که همه هم خاکستری هستیم . وقتی زور میزنید یه آدم سر تا پا ایراد رو قدیس معرفی کنید نتیجه ای بهتر از این نمیده . از اون کیمیای خودسر و مغرور که یک بار در عمرش یه حرف پدر و مادر و شوهرش گوش نمیده تا اون نرگس که از اول سریال تا آخرش دنبال پیدا کردن دوست دختر برای پسرخاله شه !! پیمان هم که مثلا اهل جبهه و جنگه ( که مسلما رزمنده های ما خیلی انسان تر بودند ) چشم هیزشو حتی بعد از ازدواج دختر مردم هم نمیتونه کنترل کنه . اسمشو بدون لفظ خانم صدا میزنه انگار خواهرشه !! عکس دوستان شهیدشو دقیقا چسبونده به دیوار اتاق کارش به اسم اینکه یادم بمونه چرا اینجام ولی اگر کسی واقعا انگیزه ش همین باشه عکسو یا توی کیف پولش میذاره یا روی میز کارش نه پشت سرش که هر کسی که از در میاد تو میبینه الا خودش !!! همین مسائل به ظاهر کوچیک باعث میشه همه علیه همچین افرادی جبهه بگیرند و مسلما علیه سریال . خسته شدم انقدر نوشتم ولی مشرق لطفا منتشر کن زحمتم هدر نره .
  • ناشناس ۰۰:۵۳ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۶
    1 1
    در حالیکه شخصیت های مثبتش هیچکدوم این چیزا سرشون نمیشه فقط ادا در میارن ! خود کیمیا با پارتی بازی میره سرکار اونوقت به آرش ایراد میگیره چرا با پارتی بازی وام میگیری ؟!؟!؟!؟
  • زهره ۰۱:۰۶ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۶
    0 0
    سریال کیمیا سریال قشنگیست اما اینکه بعضی دوستان این سریالا با فاطما گل مقایسه می کنند باید بگم خیلی بی شعور اند چون این فیلم جنبه مثل جنگ تحمیلی داره نه رواج کارای مثل کارای ماهواره فاطما گل یه فیلم مضخرف بود کیمیا نشون می ده که این همه شهید دادیم که کشور دچار انحراف نشه بی حجابی رواج کارای سکس دزدی مال مردم خوری قتل اما جامه دچار اینا شده پس خواهشا اول فکر کنید بعدا نظر بدید
  • ۰۱:۴۴ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۶
    1 0
    اگر شرف دارید بگویید چرا در این سریال یک لحظه از جانساری ژاندامری و شهربانی نگفته
  • احمد ۰۱:۵۳ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۶
    0 0
    کدوم حداقل های سینمایی را رعایت نکرده؟!!! لطفاً نام ببرید ، در ضمن کسی ادعا نکرد کیمیا هیچ مشکلی نداره ولی باید امکانات را هم در نظر گرفت ، ما شهرک سینمایی دهه پنجاه وشصت نداریم، بهترین شاهکارهای سینمایی دنیا هم خالی از گاف نیست ،چه برسد به یک سریال بیش از صد قسمتی که اولین سریال ایرانی با بیش از صد قسمت است ، آیا غیر از گاف هایی (همراه اول)که خود عوامل فیلم هم به آن اذعان کردند، نقد فنی خاصی دارید یا فقط کلی گویی می گویید؟!!!اگر ایراد فنی می گیرید باید مستند حرف بزنید ونمونه بیاورید.
  • حلما ۰۱:۵۷ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۶
    0 0
    در این وامصیبتای فیلم های سینمایی و سریالها ،کیمیا بخوبی تونسته بیننده رو با خودش. همراه کند. اگر عالی نباشه دیگه بدم نیست .بنظرم صحنه های مربوط به خرمشهر خیلی خوب بود .
  • احمد ۰۲:۰۲ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۶
    0 0
    ضعف در شخصیت پردازی وخط سیرداستان یک حرف کلی است ، مستند صحبت کنید ونمونه بیاورید، ضعف در شخصیت پردازی کدام کاراکتر؟ دلیلتان برای این ضعف کدام است ؟ اگر این قدر ضعیف است دلایل علاقه مردم برای دنبال کردن آن طبق نظرسنجی ها چیست؟ پس چرا برای اکثریت این قدر جذاب است؟ چرا بی صبرانه منتظر قسمت های جدید آن هستند؟ گشتی در شهر علاقه اکثریت به این سریال را فریاد می زند، اگر سریال ضعیفی بود مردم زود دلزده می شدند وتا حالا سریال را دنبال نمی کردند.البته برخی علاقه ای به ساخت سریال در مورد انقلاب ودفاع مقدس ندارند، شروع به هجمه علیه این نوع سریال ها می کنند و البته دلایل اصلی هجمه خود را هم مخفی می کنندوصرفاً انتقادات کلی مطرح می کنند.
  • bizhan ۰۳:۲۰ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۶
    0 0
    بزورمیخواهندبه نودقسمت برسه
  • ۰۳:۴۷ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۶
    1 0
    بهترین فیلم چند سال اخیر صداوسیما بوده در استانداردهای تلویزیون ایران....
  • ۰۳:۴۹ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۶
    0 0
    سریال کیمیا اگر خوب نبود این همه بیننده نداشت کسایی هم که نگاه می بنن نوشته های چرند یه مشت الاف و بیکار سایبری رو اصلا نمی بینن چون برعکس این آقایون شاغل هستن...
  • آریا ۰۴:۵۴ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۶
    0 0
    مشرق جون معلومه که سریالهای ترکیه ای را خوب و با دقت نگاه میکنی که میتونی اینجوری ایرادهاشو پیدا کنی بعید میدونم منتشر کنی
  • ۰۷:۰۳ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۶
    0 0
    نقد و خرده گیری باید توسط کاربلد انجام بشه. یعنی کسی که خودش اینکاره هست نه یک هفته نامه!!
  • حسین صابری دانشجوی دکترا مشهد ۰۷:۰۵ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۶
    0 0
    چه ربطی بهم داشتن؟؟ شاید یک نفر نه از سریالهای ترکیه ای خوشش بیاد نه از کیمیا؟!؟
  • حجت ۰۷:۵۵ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۶
    0 0
    به استاد بفرمایید که سریال های ترکی از جیب ملت هزینه نمی شه. دوستان به جای جواب دادن طلبکار هم شده اند
  • ۰۷:۵۷ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۶
    0 0
    من اصلا تلویزیون نگاه نمیکردم و اگر هم نگاه میکردم سریال هیچوقت نبود. اما اخیرا کیمیا رو نگاه میکنم و به نظرم بسیار خوب ساخته شد.
  • ۰۸:۰۶ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۶
    0 0
    موضوع جنگ وخرمشهرومردم غیوروشهدای عزیزمون عالیه،ولی آب ول کردن توی سریال وبیخودی کش دادن یعنی توهین به وقت مردم.ازطرفی اگه کوتاهترمیشدمشکل هزینه شون هم برطرف.
  • باران ۰۸:۱۷ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۶
    0 0
    جنگ در کیمیا فقط تا آزادی خرمشهر اهمیت دارد. این نکته ظریفی است که متاسفانه عوامل کیمیا دنبال کرده اند و صدا و سیما غفلت کرده است!!!!.
  • ۰۸:۵۸ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۶
    0 0
    بسیار عالی گفتید
  • شاهین ۰۹:۱۰ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۶
    0 0
    من متخصص فیلم و رسانه نیستم. اهل ماهواره هم نیستم. اگر چه هر سریالی قطعاً نقاط قوت و ضعفی داره ولی در کل این سریال برای من و خانواده ام قابل قبول بود. دختر دوازده ساله ام پس از هر قسمت سوالات زیادی از انقلاب و جنگ و خرمشهر پرسید و خیلی خوشحال شدم که این سریال امکان طرح این موضوعات رو بدون طرح موضوع توسط والدین فراهم کرد. من بعنوان یک پدر جبهه نرفته شرمنده امروز توانستم مفهوم نوحه رزمنده کجا شرمنده کجای آهنگران رو برای فرزندم توضیح بدم و فرصت مناسبی شد تا در برخی موارد پلی به ایام فتنه هم بزنم و از نوع کوتاهی ها در این ایام بدم. در کل از صدا و سیما و تیم تهیه کننده سریال متشکرم. بینظیر نبود ولی تاثیر خوب خودش رو روی عام مردم گذاشت. اصحاب فراستی هم درد دیگری دارند. بیخیالشان شوید. بقول علما «حسد کاهش تن است و مردمان را اجل ناآمده، حسد بکشد». بگذارید با دردشان بسوزند و بسازند.
  • ۰۹:۱۳ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۶
    0 0
    سریالی بسیار ضعیف و سرهم بندی شده است بازی ها، کارگردانی، سناریو و شخصیت پردازی اصلا در حد حداقل های خود صدا و سیما نیست
  • ارسلان ۰۹:۲۶ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۶
    0 0
    سلام. یک فیلم مسخره که اسمش کمیای . خود بازیگراشم از انقلاب خبر ندارن فقط به خاطر پولش بازیگری کردن . البته پارتی انقلابی فرق داره یکی با پاری بره سر کار دیگری وام بگیره غلطه . تو این فیلم هم نشون میدن آقازاده ها ازادن همه کار میتونن بکن حتی ........ حتی
  • ججج ۰۹:۴۹ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۶
    0 0
    دوست عزیز اون سریالها با امکانات و شرایط ویژه خود اون کشور ساخته شده و ایراداتی که شما میگیداز قصه و غالبا دروغهاییه که به ایران وایرانی نسبت میدن که اگه ایرانی باشی از اونا خنده ات میگیره ولی در سریال کیمیا ایرادات به علت نبود شهرک سینمایی و امکانات خلاصه میشه.
  • علی بی غم سیکل ربع کم از پاریس کوچیکه ۰۹:۵۶ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۶
    0 0
    آقای دانشجوی دکتری .... شما فکر درس و مقشت باش و این نظرات بی ارزش رو بزار برای ما بی سواتا
  • ۰۹:۵۸ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۶
    0 0
    ببخشید مردم فاطما گل نمیبینن که ارزش نقد داشته باشه شما که دیدی بگو چه خبر؟ کلا نقد مزخرفی بود هم کسانی که همش بد میگن و هم شما که غسل تعمید دادید این سریالو سریالی بی محتوا که اگر جنگ رو حذف کنی چیزی نداره برای گفتن
  • ۱۰:۱۷ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۶
    0 0
    نباید هیچ وقت از حق گذشت ! خدا وکیل اگر این سریال بخصوص داستان آن را یکی مثل تهمینه میلانی مینوشت تمام دیوار خرابه های فمینیست دنیا را رو سرش خراب میکردند ! حالا آقای بهبهانی چنان خانمهای محترم اونهم از نوع مهری و کیمیا و دختر خاله نرگس را به اعلا علیین برده که پدر جد فمنیست های عالم هم به گردش نمی رسند !!
  • ۱۰:۲۷ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۶
    0 0
    سریالش خوبه . خوب هر فیلم و مجموعه ای رو اگه منتقدانه نگاه کنی اشکالاتی داره ولی اشکال جزئی با محتوایی فرق می کنه. مهم اینه که مجموعه کیمیا در مسیر آشنایی نسل جوان با فرهنگ انقلاب و جنگ حرکت کرده و الحمدلله موفق هم بوده.
  • ۱۰:۲۷ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۶
    0 0
    ما که از چیزی سر در نمیاریم ف منظور وادی فرهنگ و هنر و نویسندگی و قواعد این جور کارها ! اما خدائیش یکی مارو حالی کنه که چطور یادداشت های کیمیا که بصورت خاطرات روزانه نوشته میشود و در خیلی از قسمت های سریال به صورت نریشن خوانده میشود و به راحتی میشود برآورد کرد که حد اکثر اهمیت و محتوای آنها به اندازه انشای معمولی یک دانش آموز دبیرستانی بیشتر ارزش ادبی و هنری و محتوائی ندارد ، یک باره توسط همسایه ناشر یعنی نکو نام بصورت یک رُمان 2 جلدی با اسم پُر طمطراق ریشه ها چاپ و منتشر میشه !!
  • ۱۰:۲۹ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۶
    0 0
    كيمياي عقل با كيمياي عشق فرق دارد. عقل محتاط است. ترسان و لرزان گام برميدارد. با خودش ميگويد: " مراقب باش آسيبي نبيني. " اما مگر عشق اينطورست؟ تنها چيزي كه عشق ميگويد اين است "خودت را رها كن. بگذار برود!" عقل به آساني خراب نميشود اما عشق خودش را ويران ميكند. گنج ها و خرابه ها هم در دل ويرانه ها يافت ميشود. پس هر چه هست در دل خراب است.
  • ۱۰:۳۷ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۶
    0 0
    نمیدونم چرا اونجور که باید و شاید در نقدهای سینمایی ما نقاط قوت و ضعف با هم دیده نمیشوند و یک نگاه کلی درست به فیلم نمیشود. اگر یک چیزی ایرادی داشته باشه که بشه باهاش کنار اومد و رضایت نسبی (نمیگم خیلی زیاد) تعداد زیادی مخاطب رو بدست بیاره مجموعا کار بدی کرده؟
  • احمد ۱۰:۵۶ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۶
    0 0
    کیمیا کاملاً سفید نیست ، خیلی جاها عجوله ، زود احساساتی میشه ، بعضی جاها کله شقه ودر انتخاب آرش ، احساساتش برعقلش غلبه می کنه ، در حالیکه معصوم کسی است که نه گناه می کنه ونه اشتباه ، پس کیمیا معصوم نیست ، خانواده نکونام هم یک خانواده انقلابی است که در قبل انقلاب و اوائل انقلاب خیلی ها چنین بودند ، شاید شما آن زمان را خیلی بیاد نیاورید، ولی چنین افراد وخانواده هایی آن زمان بودند، می توانید از بزرگترها بپرسید، خودت میگی کیمیای خودسر و مغرور(تازه کله شق هم هست) ، بعد ادعا می کنی کیمیا معصوم نشان داده شده؟!!! مگر کیمیا در مورد پیمان قضاوت اشتباه نکرد(در مورد قبول کردن قضاوتزن شهرام)؟ به جای اینکه تحقیق کنه ، خودت گفتی کنجکاویمونو چکار کنیم، پس ناخواسته قبول کردی که سریال جذابیه ، که اگر نیود ، کانالهای دیگری را می دیدی، به فرض محال که تخیلیه (که قطعاً اینگونه نیست)، جومونگ هم تخیلی بود ولی مردم عاشق سریالش بودند ، یانگوم هم تخیلی بود ولی بازخوردش به شدت مثبت بود، حالا اگه ایران تخیلی کارکنه ، کاربدیه؟!!!خود من هم جاهایی اعصابم از شخصیت کیمیا بهم می ریزه ولی این به معنای متنفر بودن نیست ، پیمان هم اشتباه می کنه ، خیلی ساده باعث میشه آرزو گم بشه ، آخه آدم خوب باید اینقدر بی دست وپا باشه؟ شهرام ساواکیه ونمی تونه خاکستری باشه ومشفق هم کسی است که با دربار همکاری داره وکارهای اقتصادی غیرقانونی می کنه ، پس نمی تونند خاکستری باشند، فکر کنم تا حالا آدم پلید ندیدی، یا تا حالا آدم خوب وپاک کمتر به چشمت خورده در حالیکه چنین افرادی هم وجود دارند، هر چند نه افراد پلید صددرصد سیاهند ونه افراد خوب وپاک صددرصد سفیدند ومعصوم ، وسریال هم کسی را معصوم نشان نداده است.
  • ۱۰:۵۸ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۶
    0 0
    کیمیا یک زن انقلابی نبود یک زن غیرانقلابی و میهن دوست بود به نظرم این سریال اصلا نتوانست حتی ظاهری انقلابی از انقلاب و انقلابیون نشان دهد یادمه آن فیلم سینمایی های اول انقلاب که علیه رژیم شاه پخش می شد با اون همه کمبود امکانات اما چقدر مملموس تر از انقلاب حرفی می زدند عجب آدم حسابی ها یی اونا بودن جاشون خیلی خالی بود تنها حسی که اصلا و ابدا با دیدن کیمیا به من دست نداد حس انقلابی بودن این نقش بود و فضای انقلاب و این چیزا
  • احمد ۱۰:۵۸ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۶
    0 0
    فرخ پارسا ، پدر کیمیا افسرژاندارمری بود وبسیار هم شخصیت مثبتی بود ، این هم جواب شما
  • ۱۰:۵۹ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۶
    0 0
    کسانی که می گن این سریال انقلابی بوده به طور عجیبی انقلاب را فراموش کردن خدا به داد عاقبت کارها برسه
  • ۱۱:۰۲ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۶
    0 0
    سلام برید باد بادک باز را بخونید اون وقت میفهمید شخصیت ما ادمها پر از ضد ونقیض هست این ضد و نقیضی مفهوم داره مثل اینجا کیمیا با پارتی میره سر کار ولی ارش میخاد وام بگیره برا چرخوندن چرخ کارخونه این اشکال داره !!!!!!
  • احمدی ۱۱:۰۵ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۶
    0 0
    عزیزم این رو بگم که مشکل اصلی این سریال فرهنگیه یکی از او اینکه بجایی اینکه قصه طلاق رو جوری نشون بده که اولا یک راه حل آخره و دوم اینکه یک مغضوب خداییه خیلی راحت به خاطر دو اشتباه از آرش دو بار می خواست جدابشه جدا از اینکه آرش رو در این فیلم یک مرد زن دوست و دوستار زندگی نشون داده فقط به خاطر اینکه به حرف پدرش گوش داده طلاق داده و او هم یک سری ایدئو لوژی متفاوت داره و از اول هم این رو می دونسته و با هاش ازدواج کرده این یک مسئله و مسئله دیگر این که بعد از طلاق کیمیا به زندگی بهتر از گذشته ادامه می دهد. و این نشات گرفته از تفکرات فمنیستی است و زن در اولویت اول است نه تساوی. و هزاران اشکال فرهنگی راحت با یک فیلم فرهنگ ما رو هدف زدن بعد یک سایتی که ادعای کار فرهنگی میکنه ازش تعریفهم می کنه جالبه.
  • ۱۱:۱۷ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۶
    0 0
    مشرق گویا تاب تیر خلاص خوردن به مطالبشو نداره گفتم پیمان شخصیت حزب اللهی داستان عکس دختر مردم رو پیش خودش نگه داشته بود کیمیا هم شخصیت اصلی داستان بعد از متارکه با آرش برای جلب نظرپیمان چادری شد این یعنی چی؟ حرف اینقدر تلخه که منتشر نکردی؟
  • حسین صابری دانشجوی دکترا مشهد ۱۱:۳۳ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۶
    0 0
    باشه درسم رو میخونم برادر علی از پاریس کوچولو... البته فکر کنم سیکلتم الکیه ها.....
  • بی طرف ۱۱:۳۸ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۶
    0 0
    سلام این سریال هم مثل هر کار دیگه ای هم عیب داره هم حسن اما بظرم کلا سریال خوبیه در مقایسه با برخی تولیدات آبکی با داستانهای تکراریشون. منم در مورد موضوع طلاق کیمیا و نادیده گرفتن خوبیهای آرش و زندگی بعد طلاق کیمیا خیلی انتقاد دارم
  • 182 ۱۱:۵۱ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۶
    0 0
    خانواده ی پارسا و دخترشون تخیلی نیست من در واقعیت چنی خانئاده ایی رو دیدم . کیممیا یک دهتره و دخترا خانوادشون براشون مهمه محصوصا" اوایل ازدواج و کیما قلا از ازدواج هم پدر ومادر و برادراش براش مهم بودن .. ازکیمیا چندتا دختر دبیرستانی متنفر شدن چون از آرش طلاق گرفت ... در خرمشهر و جنگش هم غلو شده بود اول جنگ اینجوری نبود صدام اول فرودگاه تهران و گرمانشاه و . . . رو زد نه اول بسم الله وارد خرمشهر بشه .. در این گرانی و اعصاب خردکنی شما میتونید این سریال رو برای تماشا نگاه نکنیدو درمورد دو شخصیت برات میگم کیمیا دختر 17 ساله ایی که آرش با فریب دادنش ادعای خاطرخواهی کرد و اونم با چررررررب زبونی های آرش فریب خورد و آرش هم من خودم به خدای بزرگ قسم میخوردم مصداقش رو صد برابر غلیظ تر از آرش رو دیدم و میشناسم و واقعیت دارد . نرگس دنبال یک همسر خوب برای پسر خاله نه دوست ! پیمان هم اگر موقعه ی سوار شدن کیمیا به ماشین آرش نگاه میکرد داشت پیش خودش میگفت : اینا داشتن طلاق میگرفتن باز این آرش فریبش داد.. امیدوارم مشرق جواب های مننم تایید کنه چون دو تا دیدگاه متفاوت بودیم !!!!! زحتم هدر نره مشرق جااااااااان.
  • ۱۲:۱۱ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۶
    0 0
    موافقم منم هرشب منتظرش میمونم راستکی سریال کیمیا سرحاله
  • ۱۲:۱۲ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۶
    0 0
    باور کنید من به شدت آرزو میکنم آرش با همه خورده شیشه هائی که داره در مبارزه اش بخاطر جدا کردن آزاده از کیمیا موفق بشه و روی این دختر نُنُر پُر مدعا و از خود راضی را کم کنه ! خدا وکیل تابحال شخصیتی غیر واقعی تر و آزار دهنده تر از این کیمیا در هیچ فیلم و سریالی ندیده ام ! مخصوصآ اون وقتهائی که دو پایش را در یک کفش میکند و مثل بچه های دُردانه لوس و از خود راضی بر انجام خواسته هایش پا فشاری میکند و کوچکترین اهمیتی به حرفها و توصیه های اطرافیان و بزرگترهای خانواده نمی دهد !
  • ۱۲:۱۹ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۶
    0 0
    شخصیت آرش غیر قابل تحمل میشه مخصوصا" برای دخترانی که میخوان زندگی سالمی داشته باشن .. آرش یک دغل کار و دزد و زیرآب زنه و با پدرش که فرئی خطرناک بود در ارتباطه و بعضی مواقع کارایی رو برای باباش انجام میده مثل فرزانه که به دستور مشفق آزاده رو بع دره انداخت .. همهشون یه جورایی دارن برای مشفق کارمیکنن البته آرش میخواست کمترش کنه ولی همکاری با مشفق در ضرررسوندن به کیمیا کارش رو خراب کرد ... من این سریال رو کاملا" درک میکنم چون در واقعیت چنین اتفاقی رو دیدم و میشناسم .. زندگی با آرشی که زرنگه خیلی خطرناکه مراقب باششش..
  • یار غریب ۱۲:۱۹ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۶
    0 0
    دمت گرم این بهتر از مقاله بود
  • ۱۲:۱۹ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۶
    0 0
    ایول مشرق با انصاف ،سریالی که محل بحث شده حتما یه چیزی داشته ، پربیننده بودن این سریال مثل روز روشن ، منتقدین رو با سریال های چندهزار تیراژ خوش بزارید و برید سراغ تلوزیون که ول نکنه این طور کار ها رو ، از پشت بام تهران هم بنویسید که سریال خوش ساختیه ولی حیف که کم قسمته
  • ۱۲:۲۴ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۶
    0 0
    برخی مواقع آدم به جایی میرسه میبینه کسی همراهیش نمیکنه و باید خودش کاری رو انجام بده کیمیا مصداق یک دختر بی پشت و پناهه.. دیدی که باباش حرفش رو قبول نکرد آرش آدم خطرناکیه .. پیمان هم قبول نکرد آرش میخواد بچه رو بدزده .. در این جور موارد آدم خودش یه کارایی میکنه .
  • علی ۱۴:۰۰ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۶
    0 0
    با تمام انتقادها ما ایرانی ها تا قسمت آخر سریال رو دنبال خواهیم کرد فقط خدا کنه مثل سریال ستایش ما رو بلاتکلیف نگذارند ما منتظریم ببینیم ستایش 3 کی درست میشه سریال ایرانی یعنی یکی ازدواج کنه یا یکی طلاق بگیره ، الکی وقت تلف کنی ....
  • ناشناس ۱۴:۳۹ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۶
    0 0
    در جواب احمد : دوست عزیز شما چه تفکری داری که چنین فیلمی رو داری با جومونگ و یانگوم مقایسه میکنی ؟ چرا حتما باید یه چیزی رو با چیز دیگه مقایسه کنیم ؟ چرا نمیتونیم به خود یه اثر مستقل نگاه کنیم ؟ هر وقت پای مقایسه بیاد وسط مسلما یکی در برابر یکی دیگه کم میاره پس هیچ وقت اینکارو نکنید . جمله خودتونو ببینید : "خودت میگی کیمیای خودسر و مغرور(تازه کله شق هم هست) ، بعد ادعا می کنی کیمیا معصوم نشان داده شده؟! " من میگم کیمیا یه فرد خود سر و مغروره در حالیکه نویسنده داره زور میزنه توی مخ ملت بچپونه که کیمیا قدیسه . کجای حرفم اشتباه بود که شما تکرارش میکنی ؟ ادعا هم نمیکنم دقیقا سریال داره همین خط مشی رو پیش میگیره که کیمیا با تمام اخلاقهای بد و به دور از شرع و انسانیتی که داره بازم قهرمانه شما هم مجبورید قبولش کنید ولی کدوم قهرمانی رو دیدید که انقدر راحت به شوهرش و زندگیش پشت پا بزنه انگار فقط دنبال بهونه و مچ گیریه ؟ ملت با شوهر معتادشون هم تا میکنن اونوقت صرف گفتن دو تا دروغ باید سریع بریم طلاق بگیریم ؟ کجای جامعه ایران و اسلامی زن میتونه هم راحت طلاقشو بگیره هم مهریه شو هم حضانت بچه شو ؟ تازه اونم اون زمان که طلاق اصلا تابو بوده و هیچ دختری جرات نداشته اسم طلاقو بیاره کجای این واقعیته ؟ تخیلی یعنی همین . بماند که کیمیا حتی زحمت چینش خونه هم نکشید و وسایل هم آرش خریده بود !!! کسی منکر جذاب بودن سریال نیست ایراد من هم به این قضیه نیست پس بحث رو به این قسمت نکشونید . در ضمن اون آزاده هست نه آرزو . یقینا کانالهای دیگه هم نگاه میکنم نگاه کردن این سریال دلیل نمیشه که از بقیه غافل بشم . ضمنا همون مشفق و شهرام هم شخصیت خاکستری دارند صرف اینکه یه نفر با دربار در ارتباطه یا یه نفر ساواکیه که هر دوشون منفور افراد انقلابین دلیل نمیشه آدمهای کاملا سیاهی باشند . بلکه از نظر افراد انقلابی اون زمان شاید اینطور به نظر بیاد ولی از نظر سوم شخص ( شخصی که طرفدار هیچکدوم از این دسته نیست ) اینا هم خاکستری هستند و دارای نقاط قوت . در پاسخ 182 : چند دختر دبیرستانی ؟ واقعا شک کردم که دارید توی همین جامعه زندگی میکنید !! کافیه یه سر بزنید سایت شبکه دو تا نظرات گهربار ملت شریف رو ببینید ! من الکی حرفی نمیزنم بلکه تمام سایتهای فضای مجازی رو گشتم و نظرات رو خوندم که دارم به نمایندگی از همونا کامنت میذارم . همگی از کیمیا تنفر دارند در حالیکه نباید اینطور باشه . صرف اینکه شما ازش خوشت میاد دلیل نمیشه که اون حرف حق رو بزنه یا آدم درستی باشه . منم اگر مطمئن بودم که اینها فقط نظر منه مطمئن باشید انقدر با قطعیت مطرح نمیکردم ولی یقین پیدا کردم نظر نود درصد مردم همینه . حالا یا اشکال در نگارش فیلم نامه اس یا شخصیت پردازی چون مسلما کسی نباید با افراد ضد انقلاب همدردی کنه ولی مردم دارن همین کارو میکنن ! آرش حتی اگر فریبکاری و ریا هم کرد ( که در چنین مواقعی همه برای جلب محبت معشوقشون حاضرن هر کاری بکنن ) خب ببیننده باید ازش متنفر باشه پس چرا نیست ؟ چرا همه دارن براش دلسوزی میکنن ؟ اگر انقدر اصرار شده که آرش فریبکار نشون داده بشه پس چرا شخصیتش خاکستریه ؟ یه بنده خدایی یه کامنت گذاشته بود به نظرم خیلی حرف درستی زد . نوشته بود لااقل آرش رو سیاه تر میکردید تا ما انقدر حرص نخوریم . واقعا عین حقیقته . ممنون از وقتی که گذاشتید .
  • ناشناس ۱۴:۴۱ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۶
    0 0
    احسنتم .
  • ناشناس ۱۴:۴۲ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۶
    1 0
    چون دختره همسایشونه پسرش هم میخوادش پس نتیجه میگیریم نوشته هاش در حد ارنست همینگویه و مسلما باید چاپ بشه !!
  • ناشناس ۱۴:۴۴ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۶
    0 0
    تازه اون بنده خدا میخواد حقوق کارگرا رو بده سر کار رفتن این چه گلی به سر کسی میزنه ؟!؟
  • ناشناس ۱۴:۴۵ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۶
    0 0
    باور کن منم دو ساعته دارم همینو میگم !!! به اسم انقلاب اکیپ دختر پسری درست میکنن تا ساعت معلوم نیست چند شب ولن تو خیابون تازه اسمشم میشه فعالیت انقلابی اونوقت ما از ساعت شیش به اینور میمونیم تو مسجد میان با اردنگی پرتمون میکنن تو خونه !!
  • ناشناس ۱۴:۴۸ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۶
    1 0
    ناشناس جان صرف اینکه شما از آرش متنفری دلیل نمیشه شخصیت بدی باشه . همه دارن باهاش همدردی میکنن چون تنها شخصیت واقعی سریاله بقیه همه توشون اغراق شده . آرش یه فرد تنها و قربانیه که این وسط همه دارن بهش ظلم میکنن . نکنه انتظار داری آرش هم مثل پیمان بار بیاد اونم زیر دست فردی به اسم مشفق ؟!؟ آرش ذاتش درسته اون یه ذره خرده شیشه هم واسه اینه که زیر دست مشفق بزرگ شده . توی این سریال به تنها چیزی که توجه نشده حق الناسه . چندین بار کیمیا و اطرافیان حق آرش رو ضایع کردند ولی اهمیتی داده نشد .
  • ناشناس ۱۴:۵۲ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۶
    0 0
    ناشناش واقعا جدی میگی ؟ "کیمیا مصداق یک دختر بی پشت و پناهه. ؟!؟!؟!؟!؟؟!؟!؟!؟!؟! خوبه همه دارن کیمیا رو میذارن رو سرشون حلوا حلوا میکنن حالا هم که حامله شده دیگه واویلا مطمئنا مهری و خانواده نکونام غیر قابل تحمل میشن !! خصوصا مهری که انقدر دخترشو لوس بار اورده که اسمشو بدون اینکه یه قطار قربون صدقه حواله ش کنه نمیاره ! کیمیا هر چی سرش بیاد حقشه وقتی حتی یک بار توی زندگیش یاد نگرفته به حرف کسی گوش بده حتی اگر اون فرد پدرش یا شوهرش باشه هر چی سرش بیاد حقشه . وگرنه زن حامله هوس میکنه بره مرز و توی خونه به اون گندگی هیچکس جرات نداره بهش بگه نه !!!!! در حالیکه اگر من جای اون بودم کم کمش یکی میخوابوندن توی گوشم تا حرف گوش بدم !! برگشت دوباره ش پیش آرش هم مطمئن باش اگر خودش نمیخواست هیچوقت بر نمیگشت حتی اگه پدرش میگفت .
  • ناشناس ۱۵:۰۲ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۶
    0 0
    در ضمن جناب 182 جواب این حرفتونو توی همون کامنت اول دادم : "در این گرانی و اعصاب خردکنی شما میتونید این سریال رو برای تماشا نگاه نکنید " جواب من : "نگید نگاه نکن که بعد از هشتاد و هشت قسمت دیگه نمیشه . کنجکاویمونو چیکار کنیم ؟" تازه نه که الان تلویزیون سرشار از سریالهای فاخر و زیبا و دیدنیه من واقعا نمیدونم کدوم شبکه رو انتخاب کنم !!!! همینم از سر ناچاریه . سریال اعصاب خورد کنه درست ، ولی دلیل نمیشه جذاب نباشه بالاخره بعد این همه وقتی که سرش گذاشتیم باید ببینم آخرش چی میشه یا نه ؟ اینم منطق غلط بعضی ها که به جای جواب درست و منطقی سریع میگن خب نگاه نکن . واقعا نمیدونم جواب همچین افرادی رو چه باید داد .
  • 182 ۱۵:۰۸ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۶
    0 0
    ناشناس روسی منم متوجه شدم شما تمام کامنت های مردم رو اینجا نوشتید.. ولی اکثرا" دارن ظاهر سریال یا همون آرش رو میبینن اگر قرار باشه لقمه رو آماده بزارن در دهانتان حتما" آرش رو سیاه سیاه میکردن یا کیمیا رو سفید ولی باید در سریال و شخصیت هاشون تجسس کنی مثل مشفق که چطوری ظاهرش رو عوض میکرد در واقع آرش یک جوجه مشفق بود که داشت به مشفق تبدیل میشد ..
  • ۱۵:۱۳ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۶
    0 0
    کیمیا آرش رو شناخته آرش آدمیه که اگر لج کنه اون چیز رو بدست میآره با دزدی یا دغل یا چرب زبونی و حتی گریه .. آرش فهمید پیمان و کیمیا رابطشون خوبه به هم زد فهمید بیظزن کارخونه رو گرفته که با اعلامیه و دیوارنویسی بیظزن رو انداخت بیرون و فهمید کیمیا آزاده رو دوست داره دزدیش .. شما هم از کیمیا منتفری دلیل نمیشه بد باشه ..
  • ۱۵:۱۶ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۶
    0 0
    حلوا حلواش میکنن ولی حرفاش رو درمورد کثافت بودن آرش قبول ندارن در واقع کیمیا داره از ضرررسوندن آرش به خانوادش جلوگیری میکنه ولی خانوادش وقتی اتفاق افتاد میخوان جلوگیری میکنن مثل دزدیدن آزاده .. پیمان خیالش راحت بود مهری و فرخ هم همینطور ولی یه کمی منوچهر ترس داشت و کیمیا مطمئن بودمیخواد بدزده ..
  • ۱۵:۲۲ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۶
    0 0
    ناشناس روسی شما حالا ندیدی یک نفر حقوق زیر دستاش رو بده ولی دزد هم باشه شما فکر کردی آرش اینقدر کودن باشه که همه ی کارگرا رو دشمن خودش کنه فکر میکنی چقدر بهشون حقوق میدادن .. فکر میکنی گروهک های مدافع حقوق کارگران که بیژن و برزو جزء همین کروهک بودن چطوری بوجود اومد..
  • ۱۵:۲۴ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۶
    0 0
    جناب روسی من کلا" تلویزیون نگاه نمیکنم ولی این سریال رو میبینم و باید فلسفه خونده باشی بدونی ته هر ماجرایی چه خبره ..
  • ناشناس ۱۵:۳۱ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۶
    0 0
    خخخخخخخخخ
  • ناشناس ۱۵:۳۴ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۶
    0 0
    اصلا من کاری به حقوق و کارگر و مدافع و این کارا ندارم . مطمئنا اون وامی که آرش میخواست به قول اینا با پارتی بازی بگیره درد بیشتری از ملت دوا میکنه تا کیمیایی که با پارتی بازی میره سر کار !! الان مثلا سر کار رفتن این چه دردی دوا میکنه غیر اینکه اومده جای یه بدبخت دیگه که میتونست با توانایی خودش بیاد سر کار رو گرفته ؟ اگه اون داره کار اشتباه میکنه پس اینم اشتباهه . من کار به این دارم که خود این دختره سر تا پا ایراده اونوقت همون کارو اگه یه نفر دیگه انجام بده میشه اوف !!
  • ناشناس ۱۵:۳۵ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۶
    0 0
    اتفاقا تحصیلات من تعریف از خود نباشه فلسفه ست کاملا دارم درک میکنم توی این سریال چه خبره . حالا بشین منتظر تا حوادث 88 هم ربط بدن به آرش و مشفق !! این یعنی دیگه ته تخیلات ! از جنگ ستارگان هم بدتر شد !!
  • ۱۵:۴۳ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۶
    0 0
    حالا چرا مدرک دکتراتو گفتی؟ یعنی خیلی میفهمی!!!!
  • ناشناس ۱۵:۴۵ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۶
    0 0
    دوست عزیز شما فقط داری به همین قضیه نگاه میکنی ولی من دارم کلیت سریال رو میگم . کیمیا به عنوان دختر یه خانواده معمولی خیلی توی چشم و محبوبه که با توجه به صفات اخلاقی وحشتناکش اصلا قابل قبول نیست . اون هیچ ویژگی خاصی نداره ولی همه دارن توی سریال رقابت میکنن تا مورد قبول کیمیا باشند . واقعا کجا شما توی جهان واقعی همچین شخصیتی دیدی ؟ کجا دیدی انقدر برای کسی مایه بذارند ؟ حتی افراد خیر و درستکار هم انقد محبوبیت ندارند .
  • ۱۵:۵۱ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۶
    0 0
    اتفاقات 88 هم به امثالی مثل مشفق ربط داره نه اینکه از فرانسه و انگلیس فتنه رو کنترل نکردن .. شما فلسفه خوندی و واقعیات رو در این سریال نمیبینید بعد کامنتهای مردم روت تاثیر گذاشته نظرخودت رو بنویس ..
  • ۱۵:۵۸ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۶
    0 0
    مشرق منو تایید نکردی ولی این خنده ی مسخره رو تایید کردی ..
  • ۱۶:۰۲ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۶
    0 0
    کیمیا اگر با پارتی رفت سر کار چون ظاهر و باطنش یکی بود به مدیر مدرسشون گفت دوست دارم باهاتون همکاری داشته باشم اونم صادقانه ( مفهومی نوشتم )ولی آرش وامی که میخواست بگیره با استفاده از اشارت کیوان و پدرکیمیا و انقلابی نشون دادن خودش میخواست به وامش برسه واقعا" شماها عوض شدیدو دارید زندگی پدران و مادرانتون رو به سخره میگیرید..
  • ۱۶:۰۵ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۶
    0 0
    خوبه قبل از اومدن آرش کیمیا و پیمان و نرگس باهم دوست بودن و دم و دقیقه یا در کتابخونه همدیگه رو میدیدن آرش یک مزاحم بودبینشون رو به هم زد..
  • ۱۶:۱۰ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۶
    0 0
    زمانی که مهری برای مثلا" کار به دفتر مشفق رفت مشفق کیف پولش رو گذاشت مهری هرچی میخواد برداره با این حساب مشفق هم بنده خداست !!!!
  • ناشناس ۱۶:۳۰ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۶
    0 0
    نه پس فقط کیمیا و مهری و خاندان پارسا بنده خدان بقیه همه بنده شیطانن !! این سریال هم داره زور میزنه همین تفکرات مسخره رو توی مغز مردم فرو کنه که همه فکر کنن خودشون توپن بقیه رو خدا ببخشه !!!
  • ناشناس ۱۶:۳۱ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۶
    0 0
    شما هر طور دوست داری فکر کن .
  • ناشناس ۱۶:۳۳ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۶
    0 0
    لابد کامنتت لایق تایید نبود . بخندم و خودمو مسخره کنم بهتر از اینه که به بقیه فحش بدم و حرفهای اونا رو مسخره جلوه بدم .
  • احمد ۱۶:۳۴ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۶
    0 0
    جناب ناشنای 14:39من یانگوم وجومونگ را مثال زدم ودر مثل مناقشه نیست ، منظورم هم این بود که ممکنه شخصیتها تخیلی باشه ولی کار خوب وباکیفیت باشه ومردم هم خوششون بیاد، آرزو بچه دوست کیمیاست که جلوی چشمش شهید شد ، بچه واقعی آرش نیست که حضانتشو به آرش بدهند ، کیمیا اول قهرکرد( تک دختر بود وسیلی خوردومتوجه شد که شوهرش قبلاً زن داشته ، که این مساله گناهی نابخشودنی از نظر خانمهاست ولی با زهم بهش فرصت جبران داد) ورفت خرمشهر ولی بعد چندسال به آرش فرصت جبران داد، کیمیا خودش دلیل طلاق را گفت که به نظر من منطقیه ، اعدام مادرش ومفقودشدن دوساله پدرش اومدجلوی چشمش وآرش را به دلیل اطلاع از همه این موارد به همراه مشفق وخسروی وشهرام دخیل در این ماجراها می دانست، آرش راحت رشوه می داد ودروغ می گفت واز نظر کیمیا پولش حلال نبود ، اینا چیزهای کمیه؟ اون زنی که با شوهر معتاد و... می سازه به خودش مربوطه ولی مگه قراره همه زنها مثل او باشند؟!!! آرش حتی به مادر خودشم دروغ گفت ، دروغ کارخوبیه؟!!! اونم دروغ های بزرگ وشاخدار نه هر دروغی که خیلی از ماها هم ممکن است بگوییم،حالا هم که آرش خان شما آرزو را دزدید ومن امیدوارم آرزو با این حماقت آرش جونشو از دست نده و زنده بمونه ،با همه این موارد معتقدم آرش یک قربانی است و شخصیتش هم خاکستری است ، نظر شما محترمه ولی من به شخصه حتی خوبی های آرش را قلبی نمی دونم وبه نظرم مصنوعیه وچون از بچه دزدی بدم میاد وچون از رشوه دادن بدم میاد از آرشتون هم بدم میاد .
  • ۱۶:۴۰ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۶
    0 0
    اون زمون پهلوی بود و هنوز حزب الهی و غیر حزب الهی زیاد با هم در صمیمیت با دختر همسایشون و .. . عیب نبودطوری که منم با پسرای همسایمون همکلاسی بودم و در کوچه گرگم به هوا بازی میکردیم ولی از زمان دبیرستان که نظام از جنگ خارج شده بود تونست به فرهنگ اسلامی بیشتر برسه ما رو از بودن با پسرا ترسوندن..
  • احمد ۱۶:۴۲ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۶
    0 0
    در داستان های فمینیستی ، آدم خوبه فقط خانم ها هستند ، و اصلاً مرد خوبی ما در داستان نمی بینیم ولی در کیمیا پراز مردهای خوبه ، از برادرش، پدرش ، عموش ،حتی عمو منوچهرش، پیمان وپدرش و خیلی از کسبه محل ، توی خرمشهر هم که این همه جوان خوب وشجاع وغیور بودند، حالا کیمیا ومادرش خوب باشند اشکالی داره؟!!! در ایام دفاع مقدس وپیروزی انقلاب زنان نقش مثبت نداشتند؟!!! کسی که بخواهد این نقش را به تصویر بکشه فمینیسته؟!!! دلیل رفتارهای آرش هم اینه که تحت نظر مشفق بزرگ شده ولی به نظر ذات بدی نداره...
  • ۱۶:۴۵ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۶
    0 0
    "چرا منتقدان، این همت و غیرت غیورانه رسانه‌ای را در نقد فاطماگل، برگ ریزان و سریال شوبات شبکه جم که سازندگانش از حفظ یک راکورد تکنیکی ساده عاجزند، به کار نمی گیرند؟! چرا در مقابل تولیدات رسانه ملی، ریز و درشت، خرد و کلان، قصد کرده اند مسعود فراستی شوند!" چون بودجه انها مانند صدا و سیما از بیت المال مسلمین تامین نمیشود ! ... با هزار و خورده ای میلیارد تومان بودجه مستقیم و میلیاردها تومان تامین از محل تبلیغات بازرگانی ما حق داریم محتوای با کیفیت و حرفه ای را انتظار داشته باشیم یا نه ؟
  • احمد ۱۶:۵۳ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۶
    0 0
    ناشناس 14:44 هدف که وسیله را توجیه نمی کنه ، رشوه دادن به این واون که توجیه نداره ، حتی اگر به ظاهر درکنارش کار خیر هم انجام بدی، دزدیدن آرزو توسط آرش جونتون که یادگار دوست شهید کیمیاست وامیدوارم جونشو از دست نده ، را چگونه توجیه می کنی؟ حتی سر مادر بیچاره اش هم کلاه گذاشت که آنها فکرکنند از کشور خارج شده است ، دادگاه حضانت آرزو را به کیمیا داد چون آرش هم سابقه محکومیت داشت وهم با رفتارهای غیرطبیعی اش ودروغگوبودنش ، صلاحیت این کار را نداشت ، ولی با زهم کیمیا قبول کرد که هر وقت دلش بخواد بیاد ببیندش در حالیکه آرش پدر واقعی آرزو هم نبود که هی دخترم دخترم می کرد وتهدید کردن این واون هم که کار یومیه آرش خان بود ولی باز هم قبول دارم که او یک قربانی بود ویک شخصیت خاکستری است .
  • ناشناس ۱۶:۵۳ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۶
    0 0
    ناشناس 16:02 باشه همه گوششون مخملیه فقط تو میفهمی ! دقیقا همون تفکر مسخره ای که کیمیا و امثال اون دارند . پارتی پارتیه هیچ فرقی نمیکنه . کاری که واسه بقیه بده واسه تو هم بده حالا با هر انگیزه و هدفی . انقدر سعی نکن به صرف اینکه کیمیا چادریه بشینی افکارشو توجیه کنی که آبروی همه چادریا رو برده !
  • ناشناس ۱۶:۵۵ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۶
    0 0
    منم با پسرهای همسایه بازی میکردم ولی دیگه تو سن دبیرستان حتی اون زمان هم زشت بود !! اگر خانواده کیمیا مذهبی نبودن خونواده نکونام که بودن . مذهب که دیگه ربطی به پهلوی و انقلاب نداره .
  • احمد ۱۷:۰۴ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۶
    0 0
    بله آرش خوبه!!! بچه دزدی که کار بدی نیست حتماً مجبورشده، رشوه دادن که کار بدی نیست ، طفلی میخواسته حقوق کارگرا را بده ، قبلاً زن داشته وحتی به مادرشم نگفته حالا افشا شده ، خوب اشه چیز مهمی نیست ، مهم اینه که آرش واقعیه ولی اگه کسی صادق باشه وحروم وحلال حالیش بشه میشه تخیلی و اغراق شده ، حالا هر چی این آدم خوبا در موارد متعدداشتباه هم کنند ولی چون مرغ یک پا دارد میشوند تخیلی وقدیس ومعصوم و...از منطق ایشون حتماً کاراکتر حامد بهداد(شهیدجهان آرا) هم نمی تونه واقعی باشه ، حتماً مدافعان خرمشهر هم تخیلی هستند ( آخه آدم واقعی با دست خالی جلوی تانک وتوپ می جنگه؟ ) کیوان هم نمی تونه واقعی باشه !!! آخه یک پسر17 ساله مگه ممکنه این قدر شجاع باشه؟!!!
  • احمد ۱۷:۱۷ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۶
    0 0
    کیمیا را جلوی چشمش داشتند مادرشو اعدام می کردند، دوسال پدرشو ندید بعداً فهمید همه این مصیبتا که سرش اومده برنامه ریزی شده بوده ،چون دختره احساساتش بیشتره که چیز عجیب وغریبی نیست ، منم یک جاهایی از کیمیا عصبانی میشم چون بیش از حد احساساتی میشه یا لجبازی می کنه، ولی اینکه برخی وکیل مدافع آرش می شوند خیلی جالبه ، از نظر این عده دروغ های بزرگ گفتن ، رشوه دادن ، بچه دزدی وغیره در شرایطی خاص مجازه ، کیمیا با هزار مکافات آرزو را با خودش از خرمشهر میاره وحتی بارها جانشو به خطر میاندازه ، بعد که آرش خان اسم آرزو را میبره توی شناسنامش ، می شود بهترین فرد برای بزرگ کردن آرزو وبا اینکه بهش اجازه دیدن بچه را می دهند ولی کافی نیست !!! در یک نقشه ماهرانه باید بچه دزدیده شود و کیمیای حامله هر چه ضجه بزند وگریه کند مهم نیست ، وکلای مدافع آرش خان خم به ابرو نمی آورند چرا؟ چون آرش زیر نظر مشفق بزرگ شده وخودش یک قربانی است وحتی اگر آرزو خدای ناکرده جانش را از دست داد حق توهین به آرش را ندارید چون وکیل روس او بسیار ناراحت می شودوبا دلایل منطقی !!! شما را مجاب خواهد کرد و طبق آخرین نظر سنجی ها اکثر!!! بینندگان کیمیا هم با او هم نظر!!! هستندو بسیار به آرش ارادت دارند چون واقعی !!!است.
  • ناشناس ۱۷:۲۶ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۶
    0 0
    احمد جان شما دلت از جای دیگه پره چرا سر من خالی میکنی ؟ کاملا واضحه اعصابت داغونه حالا از کجا من نمیدونم . وقتی کسی که میاد جهان آرا و با یه آدم داغونی مثل کیمیا و آرش مقایسه میکنه معلومه حالش زیاد خوب نیست . خدا سلامتی بده ما که بخیل نیستیم .
  • ناشناس ۱۷:۳۰ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۶
    0 0
    احمد عزیز قبلا هم گفتم شما ظاهرا خیلی اعصابت ضعیفه . تشریف ببر بعد از یه دوره تمدد اعصاب بیا با هم صحبت کنیم . من در خدمتتونم . عصبی بودن از تک تک کلماتت داره میباره .
  • ناشناس ۱۷:۳۵ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۶
    0 0
    احمد آقا در ضمن با اینهمه خود خوری و مظلوم نمایی حقیقت هیچ تغییری نمیکنه . فعلا حقیقت اینه که بر خلاف شما خیلی ها طبق نظر من فکر میکنن حالا شما خوشت بیاد یا نیاد چیزی عوض نمیشه پس انقدر حرص نخور واسه پوستت خوب نیست .
  • ۱۷:۳۷ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۶
    0 0
    احمدجان اسم اون دختربچه آزاده هست و شریف و منوچهر هم دائی های کیمیا هستن چندجا اشتباهی نوشتی ولی بقیه ی نوشته هات رو قبول دارم..
  • احمد ۱۸:۱۶ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۶
    0 0
    ناشناس14:39 من یانگوم وجومونگ را مثال زدم ومنظورم هم این بود که حتی اگر به فرض محال هم تخیلی باشد سریال خوب وپربیننده ای است ومقایسه نکردم چون قیاس مع الفارقه ودر مثل هم مناقشه نیست ، تمام این اتفاقات سریال تا حالادر دهه پنجاه وشصت گذشته ، پس نباید شخصیت های آن را با حالا مقایسه کرد، آرش زیر نظر مشفق بزرگ شده وخیلی رفتارهایش مثل مشفقه ولی مثل مشفق سیاه نیست وخاکستری است چون بعضی جاها سعیشو می کنه که خوب باشه، آرش یک قربانی است ، اینکه یک زن با شوهر معتادشم هم بسازد به خودش مربوط است ولی دلیل نمی شود همه مثل او عمل کنند،کیمیا وقتی طلاق گرفت که صحنه اعدام مادرش ومفقود شدن پدرش وآن همه زخم زبان مردم جلوی چشمش آمد وآرش را مثل مشفقو شهرام وخسروی در این مصیبتها دخیل می دانست ، آرش هم به آسانی دروغ می گفت وغیرقابل اعتماد(بچه دزددی اخیر آرش نشان داد که کیمیا در مورد آرش حق داشت)، حتی به مادرش هم دروغ می گفت، کیمیا حتی این مساله که آرش ،رویا(زن قبلیش) را از او وحتی مادرش هم مخفی کرده بود باوجود قهرچندین روزه ورفتن به خرمشهر بخشید وحاضر شد مدتی دیگر زندگی کند، شاید ندانی ولی اگر مرد ازدواج قبلیش را به همسرش نگوید از نظر خیلی از خانم ها گناهی نابخشودنی است.
  • احمد ۱۸:۲۱ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۶
    0 0
    حالا خوبه صداوسیما شدیداً کمبود بودجه داره و شهرک سینمایی دهه پنجاه وشصت هم در اختیار ندارد ، اگه هم نقد میشه حداقل جانب انصاف را رعایت کنیدومنکر زحمات عوامل این کار نشوید ، طبق نظر سنجی ها خیلی ها طرفدار این سریال هستند پس دلیلی نمی شود چون من خوشم نمی آید کار بی کیفیتی است وضعیف استوغیره ، وگرنه انتظار دیدن کارهای جذاب وباکیفیت حق همه مردم است .
  • هدی ۲۱:۰۰ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۶
    0 0
    من چند قسمت اولیه فیلم رو دیدم و خوشم نیومد و دیگه هم نگاه نکردم این یک سلیقه است شاید کس دیگری از آن خوشش بیاید و نگاه کند ولی کارشناسی کردن موضوعی که در آن تخصصی نداریم را بهتر است رها کنیم و به اهلش بسپاریم.
  • محمد مهدی ۲۱:۰۱ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۶
    0 0
    کیمیا منفورترین شخصیت مثبتی است که در تمام این سال ها تو فیلم و سریال ها دیدم فیلم ملت رو به جای الگو گرفتن از شخصیت های مثبت مثل پیمان و کیمیا داره به پیروی و جانبداری از شخصیت های به ظاهر سیاه مثل آرش سوق می ده و این یعنی فاجعه
  • ۱۰:۴۶ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۷
    0 0
    ناشنای روسی در سال 57 کیمیا دبیرستانی بوده در صورتی که ما دردهه ی 70 و بعداز جنگ خیلی فرق داره ارتباطشون در حد کتاب دهی و اعلامیه بود نه مثل آرش چشم سفید دل و قلوه دادن در کوچه !!
  • ۱۰:۴۸ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۷
    0 0
    نظراتی کاملا" چت رومی روسی تایید میشه بعد نظرمن نه !!!!
  • احمد ۱۱:۱۸ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۷
    0 0
    ناشناس روسی متخصص پوست ، همیشه اکثریت به قول شما طرفدار حقیقت نیستند، برخی مثل آرش چنان غرق در کارهایی مثل زدوبند ورشوه می شوند وبدست آوردن پول حرام چنان برایشان شیرین است که دچارخودحقیقت پنداری می شوندو به منتقدین خود برچسب های متعدد می زنند، البته عصبانی شدن از افراد غیرمنطقی طبیعی است وربطی به ضعف اعصاب ندارد.
  • احمد ۱۲:۰۰ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۷
    0 0
    برخی به تک دختربودن کیمیا در خانواده اصلاً توجهی نمی کنند وشاید انتظار دارند احساساتش را اصلاً بروز ندهد ، مصیبت هایی که سرش آمد را می گویندمظلوم نمایی!!! جلوی چشمش ، دوستش شهید شدو کیمیا تصمیم گرفت امانت دار خوبی باشد ، من صددرصد کیمیا را تایید نمی کنم وطرفدار همه واکنش های او هم نیستم، اما از طرفداری بی چون وچرای برخی از آرش تعجب می کنم که اتفاقاً آنها در مورد آرش مظلوم نمایی می کنندیا شاید با او همذات پنداری می کنند.
  • احمد ۱۲:۲۲ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۷
    0 0
    ناشناس 17:37 عزیزم حق با شماست ، شریف ومنوچهر دایی های کیمیا هستند واسم آن دختر هم آرزو بود ، برخی معتقدند که همه!!! هم نظر آنها هستند ولی من کاری به اکثریت واقلیت ندارم ونظر خودم را می گویم و طرفدار حزب باد نیستم.چون می دانم طرح نقشه برای دزدیدن آرزو (دوبار) ، دروغ گویی های متعدد وبزرگ ورشوه و زدوبندوپول حرام بدست آوردن توسط کاراکتر آرش اصلاً قابل توجیه نیست . بازهم تاکید میکنم رفتارهای کیمیا جاهایی من را هم عصبی میکند، اما می دانم کیمیا یک دختر واقعی است نهیک ابرقهرمان تخیلی ومثل همه ما هم نقاط قوت دارد وهم ضعف .آرش هم یک قربانی است ولی کارهایش به گونه ای است که حتی مادرش هم دیگر نمی تواند از او دفاع کند.
  • ۱۲:۲۷ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۷
    0 0
    شماهم امیدوارم تو تور یکی مثل آرش بیفتی البته باهم سازگارید چون شما با آرش همذات پنداری میکنید..
  • احمد ۱۲:۳۷ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۷
    0 0
    برخی در جواب نقد های دیگران توهین می کنندوآنها را به اعصاب ضعیف متهم می کنندچرا؟ چون جواب منطقی برای گفته های دیگران ندارند، مثلاً آرش ازدواج قبلی خود را حتی از مادرش هم پنهان کرد وهمه هم می داننداین گناهی نابخشودنی از طرف اکثر خانم هاست چون یک زندگی که پایه های آن بر مبنای دروغ شکل بگیرد قطعاً دوام چندانی نخواهد داشت.
  • احمد ۱۲:۵۱ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۷
    0 0
    ناشناس روس عزیز، پس تحصیلات شما فلسفه است ، من فکرکردم در حوزه پوست واعصاب هم تخصص دارید، من جومونگ ویانگوم را فقط به عنوان سریال هایی که کاراکترهای واقعی ندارندمثال زدم ودر مثل مناقشه نیست ومقایسه نکردم ، وصحبت خود شما را تکرار کردم که اگر نویسنده به دنبال معصوم بی عیب نشان دادن کیمیا بود ، طوری قصه را می نوشت که کیمیا کله شق ومغرور نشان داده نشود وبرخی جاها لجبازی نکند وبرخی جاها احساساتش بر عقلش غلبه نکندچون این ها مغایر بی عیب بودن است در ضمن کیمیا در فضای دهه پنجاه وشصت زندگی می کند وباید با توجه به فضای آن دوره وی را قضاوت کنیم.
  • ارسلان گاوچرون ۱۳:۰۲ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۷
    0 0
    آبرو اسلام و مسلمینو بردن با این سریال پرگاف و بی کیفیتشون خخخ (شیر گاومو حلالت نمیکنم اگه تایید نکنی)
  • ناشناس ۱۳:۱۵ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۷
    0 0
    احمد و ناشناس که میدونم هر دوتون یکی هستید من واقعا دیگه نمیدونم چی بگم . شماها طوری دارید اعصاب خودتونو برای یه سریال کوچیک خرد میکنید انگار جونتون بهش بسته ست یا مالتون در خطره یا خانواده تون در خطره ! آرش و کیمیا و این افراد چه اهمیتی دارند ؟ واقعا ارزش داره کسی انقدر بخاطر یه سریال حرص بخوره ؟ کاملا مشخصه که احساساتی هستید درست مثل کیمیا . پس طبیعیه از یکی مثل خودتون حمایت کنید . زندگیتونو بکنید اصلا آرش کیه کیمیا کیه . واقعا ارزش داره ده تا ده تا کامنت بذارید فقط واسه اینکه نشون بدید که درست میگید ؟ اصلا شما درست میگید . انقدر حرص نخورید .
  • ناشناس ۱۴:۱۹ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۷
    0 0
    اگر بخواد پای توهین بیاد وسط که توهینو شما شروع کردی من فقط نظر خودمو گفتم و احساسی که بیننده از دیدن کامنتهای شما بهش دست میده . حاضر هم نیستم دیگه ادامه بدم چون نمیخوام بخاطر یه سریال بی حساب و کتاب خون کسی بیفته گردنم ( منظورم حرص زیادی خوردن و سکته پشت مانیتوره که واقعا با این حجم هیجان بعید هم نیست . چهار کامنت دراز پشت سر هم ؟؟؟ چه خبره ؟ ) . پس ما رو به خیر شما رو به سلامت . موفق باشید .
  • ۱۴:۲۶ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۷
    0 0
    خانم روسی عزیز والا تمام نظرات شما مثل یک مقاله میمونه مشخص میشه هم دلتون پره هم حرص زیادی بابت آرش و بابای شیطانش خوردید..
  • ناشناس ۱۴:۲۶ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۷
    0 0
    احمد آقا میشه خواهش کنم انقدر توهین نکنید ؟ آرش شما یعنی چی ؟ میدونید همین حرفو اگر بخوایم بازش کنیم چه توهینی از توش در میاد ؟ لطفا کمی رعایت کنید .
  • ۱۴:۲۸ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۷
    0 0
    من شیطنتی از مهری و کیمیا ندیدم بجز اینکه در کل سریال چادر سرش بود و کیمیا هم از همون اول سریال نماز خون بود.. من اهداف رسانه ها رو میدونم ولی میبینم زندگی پارسا به ایرانی بودن بیشتر شبیه تا مشفق پاریس نشین ..
  • احمد ۱۶:۰۷ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۷
    0 0
    روس عزیز من هیچ توهینی نکردم لطفاً فلسفه بافی نفرمایید ، آرش یک کاراکتره نه شخصیت حقیقی ، وآرش شما یا آرشتون از نظر من یعنی کسی که شما همه جوره ازش طرفداری می فرماییدو به این کاراکتر تلویزیونی علاقه دارید، پس لطفاً چیزی را باز نفرمایید.
  • احمد ۱۶:۱۱ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۷
    0 0
    روس عزیز من هیچ توهینی نکردم ، شما توهین کردی وتمسخر کردی وبقیه را به ضعف اعصاب متهم می کنی وتعداد کامنت های من هم هیچ ربطی به شما نداره چون دخالت در کار دیگران هم نوعی توهینه.
  • احمد ۱۶:۲۳ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۷
    0 0
    روس عزیزم ، اگر من توهین کرده بودم شما به آن اشاره می کردی، ولی من فقط نظرم را گفتم ، بدلیل تعداد کامنت ها به ما توهین می کنی ویا مورد تمسخر قرار می دهی در حالیکه این موضوع ارتباطی با شما ندارد، دلیل اصلی مخالفت من هم با آرش دروغ گوییهای متعدد اوست وهمه می دانیم دروغ کلید همه گناهان است ، حالا شاید برخی با این مساله مشکلی ندارند.
  • ۱۶:۳۸ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۷
    0 0
    ناشناس روسی من چادری نیستم ولی پارتی کیمیا در خدمت به کشورش بود ولی پارتی آرش برای گرفتن وام به نیت دادن حقوق کارگران و استفاده از اسارت کیوان برای خدمت به کشورش نبود اون وام حتما" در جاهای دیگری خرج میشد .. در ضمن در اوابل انقلاب امام به زنان تاکید داشتن حتما" مغلم بشن و چه بسا مدیر دوران راهنمایی من مدرکشون سیکل بودو حتی خانم پرستار از اقوامم بعداز انقلاب از پرستاری استغفادادن و مغلم شدن و . . .
  • احمد ۱۶:۴۰ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۷
    0 0
    روس عزیز ، من دلم از جای دیگری پر نیست وفقط نظرم را گفتم ، چرا توهین می کنی دلبندم؟ کیمیا داغونه؟ از چه نظر؟ تحلیل کن ودلیلت را بگو به جای توهین به دیگران ، کیمیا جلوی چشمش شهرش اشغال شد، برادرش اسیر شد ، دوستش شهید شد ، دوسال هیچ اطلاعی ازپدرش نداشت ، به عنوان یک دختر قطعاً فشار سنگینی را تحمل کرد ، چرا بهش توهین می کنی؟ کاراکتر حامد بهداد را مثال زدم نه مقایسه چون داشتی آدم خوبای داستان را غیر واقعی جلوه می دادی .
  • احمد ۱۷:۰۳ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۷
    0 0
    احمد وناشناس یکی نیستند ، دروغ گفتن وتهمت زدن جزو گناهان کبیره است ، اگر دونفر نظرات مشترکی داشتند که نمی توان تهمت زد وگفت هر دو نفرتان یکی هستید، دلیل اصلی انتقاد من از آرش هم همین دروغ گوییهای متعدد او بود . نگران حرص خوردن من هم نباش عزیزم ،من حرص نخوردم فقط کمی ناراحت شدم.
  • ۱۷:۱۳ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۷
    0 0
    خانم ناشناس روسی منو احمد دونفر هستیم که کیمیارو اون چیزی که شما نمی بینی میبینیم . شماهرچی دلتون میخواد مینویسید بعد انتظار داری جواب ندیم و سریع اون چیزی نیتتون در نوشته هاتون هست رو به دیگران نسبت میدید توهین کردید و اعصابتون خرده و و و شمایید که حسابی آتیش برای فریدون مشفق گرفتید.
  • ۱۷:۴۷ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۷
    0 0
    عجبا ما عین بچه ادم در حاشیه میبینیم بعد کیمیا بعدم خواب انقد گاف گیری هم نمیکنیم والا
  • ۲۱:۲۹ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۷
    0 0
    پس پشت بام تهران چی؟اونو هم ببین:)
  • ۰۸:۱۲ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۸
    0 0
    مشرق با انتشار این مطالب کل مطالب سایت خوبتون رو در نظر مخاطبان تخریب می کنید قرار نیست که هر چه نام انقلاب و دفاع مقدس و صدا و سیما بر آن گذاشته شد ازش دفاع کنیم و منتقدانش رو تخطئه کنیم سریال کیمیا واقعا ضعیف و بعضا مضحک هست این چه مطلب ضایعیه منتشر کردید؟!
  • ناشناس ۱۰:۴۹ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۸
    0 0
    تو این سریال نمیدونم آرش با نویسنده سریال چیکار کرده که هیچجور با هم راه نمی آیند آخه برادر من مجبور نبودی تو که از آرش بدت می آمد نقش شو حذف میکردی هم اعصاب خودت و مارو هم خراب نمیکردی مگه میشه این همه بلا سر یه نفر بیاد ! نزاشتی آب خوش از گلوی آرش 2 قسمت بره پایین !
  • ۱۱:۵۹ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۸
    0 0
    چه بالایی سرش اومد ؟ اونم یک سبک زندگی کردن عده ایی هست. هربالایی سرش اومد ؟!! داره زندگیش رو میکنه اونم با باباش .....
  • حمید ۲۳:۱۳ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۸
    0 0
    پس ارتش در دفاع از خرمشهر کجا بوده؟
  • حسین سلطان محمدی ۱۰:۴۰ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۵
    1 0
    نویسنده محترم سلام مطلبتان را الان خواندم. خودم به عنوان یک منتقد تاکنون 5 یا 6 مطلب درباره نواقص این مجموعه نوشتم که دست کم دو تاش در روزنامه جوان چاپ شد از جمله جوان امروز، دو تاش در سایت سینما سینما، یکی در روزنامه ایران و یک گفتگو هم با هفته نامه سروش و گفتگویی هم با خبرگزاری ایکنا داشتم. بنده فاطما گل نگاه نمی کنم که مقایسه بکنم. نقد سیاستهای کارگزاران فرهنگی دخلی به کیمیا ندارد. کاری هم با اشکالات دکور و گریمی که خیلی از دوستان اعلام کرده اند، ندارم. اما این مجموعه، واجد نگاه آشکارا منفی به عناصر انقلابی و مسلمان و کارگزاران انقلاب دارد. من نه جوان امروزی ام که 52 سالمه، نه به دور از انقلاب که تقریبا همسن کیمیای داستانم و البته همچون کارگردان فیلم، جانباز جنگم از نوع بسیجی. بنابراین توصیه می کنم در دفاع از ایده خود نسبت به خوب بودن مجموعه، نسبت به منتقدان آن، تندگویی نکنید. برادر عزیز!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس