شهردار تهران گفت: بيش از 100سوله بحران را در شهر تهران تجهيز و براي مواقع اضطراري و زمين لرزه آماده کرده ايم.

به گزارش مشرق، محمد باقر قاليباف در همايش مديران مدارس آماده گفت: در شهرداري تهران با وجود مشکلات زياد سعي شده است توجه ويژه اي به مدارس و آموزش و پرورش داشته باشيم.

وي تاکيد کرد: تغيير شهرداري تهران از يک سازمان خدماتي به يک نهاد اجتماعي، شعار من بوده است و در اين زمينه تلاش هاي زيادي کرده ام.

شهردار تهران گفت: منزل، ‌محله، ‌مسجد و مدرسه از سرمايه هاي بزرگ هر شهر است و اداره هر شهر بايد از اين مکان ها آغاز شود به همين علت ما در سراهاي محله، اين رويکرد را دنبال مي کنيم وتاکيد کرده ايم که اعضاي هيئت امناي شوراهاي محلات نيز با مشارکت فرهنگيان اداره شود.

قاليباف تاکيد کرد: مدرسه و محله بزرگترين تشکل سازمان يافته در شهر هستند ولي متاسفانه برخي مدارس از حداقل امکانات نيز برخوردار نيستند و تلاش شهرداري تهران بر اين است که مدارس را کارآمد و به روز کند و براي اين منظور نيز به مشارکت مردم نيازمنديم.

شهر تهران، شهري زلزله خيز است

شهردار تهران افزود: شهر تهران، شهري زلزله خيز است و مديريت شهري در مواقع بحران در آن حرف اول را مي زند و در اين ميان مدارس و آموزش و پرورش مي توانند در جهت آمادگي دانش آموزان براي مقابله در برابر زمين لرزه و مخاطرات ،نقش بسيار مهمي داشته باشند.

وي با تاکيد بر اينکه شهرداري تهران آمادگي همه جانبه با آموزش و پرورش براي تجهيز و آموزش دانش آموزان در مواقع وقوع حوادث و مخاطرات را دارد گفت: بيش از 100 سوله بحران در شهر تهران هم اکنون تجهيز و آماده شده است که در شرايط بحراني مي تواند کمک زيادي به شهروندان اين شهر کند.

شهردار تهران به آموزش عمومي و بويژه آموزش کودکان در مواقع زمين لرزه و بلاياي طبيعي تاکيد کرد و گفت: من تاکنون در سه زمين لرزه اي که در کشور بوقوع پيوست حضور داشته و نقش آموزش را در اين مواقع از نزديک ديده ام و ساماندهي نيروهاي امدادي در هنگام وقوع سوانح طبيعي مي تواند بسيار با اهميت باشد و جان بسياري از انسان ها را نجات دهد.

در اين مراسم که با حضور مسئولان آموزش و پرورش نيز برگزار شد از تجهيزات امداد و نجات هلال احمر ويژه مدارس و همچنين از کتاب مدرسه آماده، سند مخاطرات مدرسه و نشان مدرسه آماده رونمايي شد.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • هادی ۱۵:۳۹ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۱
    0 0
    کاش عکس یکی از این 100 سوله مجهز و آماده رو میزدید

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس