«نفوذ» دشمن کلیدواژه‌ای است که رهبر معظم انقلاب اسلامی، پس از مذاکرات لوزان در فرودین سال جاری، بر روی آن تأکید کردند و به همگان هشداری نهیب‌گونه دادند که مذاکره با آمریکا به معنای باز کردن مسیر برای نفوذ در عرصه‌های اقتصادی، فرهنگی، سیاسی و امنیتی کشور است.

به گزارش مشرق، «نفوذ» دشمن کلیدواژه‌ای است که رهبر معظم انقلاب اسلامی، پس از مذاکرات لوزان در فرودین سال جاری، بر روی آن تأکید کردند و به همگان بویژه مشتاقان سهل‌اندیش قرابت با شیطان بزرگ، هشداری نهیب‌گونه دادند که مذاکره با آمریکا به معنای باز کردن مسیر برای نفوذ در عرصه‌های اقتصادی، فرهنگی، سیاسی و امنیتی کشور است. ایشان در طول سال‌های گذشته نیز بارها درباره موضوع نفوذ دشمن هشدارهایی را داده‌اند اما در طول سال ۱۳۹۴ و به‌خصوص پس از اوج‌گیری مذاکرات هسته‌ای و دستیابی به توافق موسوم به برجام، این تأکیدات گسترده‌تر و با هشدارهای جدی‌تری همراه گردید.

از آنجایی که در ماه‌های اخیر مفهوم نفوذ در ادبیات سیاسی رهبر معظم انقلاب به شکل «خاص» و در چارچوب معنایی ویژه‌ای مطرح شده است، بررسی ابعاد مفهومی آن می‌تواند به عملکرد و اقدام صحیح در این زمینه منجر شود. این گزارش تحلیلی تلاشی برای شناخت و تبیین ابعاد مفهومی کلیدواژه «نفوذ» در کلام رهبر معظم انقلاب است که خط روشنی برای تحلیل‌گران، مسئولان نظام و فعالان جبهه انقلاب فراهم کند. در این مسیر نخست مهم‌ترین بیانات ایشان در زمینه نفوذ دشمن معرفی و توصیف می‌گردد. در گام بعدی مهم‌ترین محورهای مطرح شده در این بیانات که به فهم ابعاد مفهومی نفوذ کمک می‌کند، تبیین شده و نهایتاً مفهوم نفوذ به لحاظ معنایی مورد تحلیل قرار می‌گیرد.

جهت دریافت نسخه دیجیتال "گزارش راهبردی مفهوم شناسی نفوذ در بیانات رهبر معظم انقلاب در سال ۱۳۹۴" کاری از مرکز مطالعات راهبردی تربیت اسلامی اینجا کلیک نمایید.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس