بیانیه گستاخانه اتحادیه عرب درباره ادعاهای عربستان و مواضع وزیر خارجه این کشور علیه جمهوری اسلامی ایران با واکنش جالب کاربران توییتر و سایر پایگاههای اجتماعی مواجه شده است.

به گزارش مشرق، در بیانیه اتحادیه عرب درحالی که ماجرای مربوط به سفارت و کنسولگری عربستان در ایران محکوم شده، اعضای اتحادیه هیچ اشاره این به موضوع اعدام آیت الله شیخ نمرباقر النمر، پرونده سنگین حقوق بشری عربستان  نکرده اند.

به دنبال این موضع گیری اتحادیه ، کاربران پایگاههای اجتماعی با تمسخر، موضوع محکومیت ایران را تکراری توصیف کرده و نوشتند: محکومیت این موضوع که امر جدیدی نیست. همگان – حتی حافظ شیرازی نیز – این اقدام را محکوم کرده اند. اما درباره اعدام شیخ نمر النمر توسط رژیم آل سعود چه موضعی گرفته اید؟

پس از نشست اتحادیه عرب، عادل الجبیر وزیر امور خارجه عربستان سعودی باز هم به طرح ادعاهای واهی درباره ایران پرداخت و گفت: برخلاف ایران که اقدام به جنگ افروزی علیه کشورهای عربی می نماید، عربستان هرگز در ایران جنگ افروزی نکرده است.

کاربران توییتر و سایر پایگاههای اجتماعی با مورد تمسخر قرار دادن ادعاهای عادل الجبیر از وی سؤال کردند: پس جنگ افروزی در یمن و سوریه و دخالت در مناطق بلوچستان و اهواز ایران، کار کدام کشور است؟

یادآور می شود نبیل العربی دبیرکل اتحادیه عرب نیز ضمن محکوم کردن حمله به سفارت و کنسولگری عربستان در ایران گفت مسئولان ایران باید تمایل خود را به بهبود روابط با کشورهای عربی نشان دهند و بحران موجود را از بین ببرند و این تمایل را به طور جدی، هم در سخن و هم در عمل و به طور محسوس  نشان دهند و اقدامات عملی برای از بین بردن همه زمینه های تشدید بحران انجام دهند.

منبع: العالم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 11
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 6
  • افشین تهران ۲۳:۵۹ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۰
    0 0
    کلا عربستان نازه!!!!!!!!!!!!!!چه بدبختهایی هستن اینا که تکیه گاهشون عربستان هست و یا جیره خور این کشور وهابی هستن.انوقت اسمشونم میزارن دولت.به این عادل بگید حتما عمه من به ریگی کمک میکرد.
  • ۰۰:۱۷ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۱
    0 0
    مرگ بر آل سعود
  • ۰۰:۳۲ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۱
    0 0
    عربستان حکام عجیب و غریبی دارد با اراجیف عجیب و غریبتر
  • وحید ۰۴:۴۵ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۱
    0 0
    در زمانی که کشورهای فضاپیما ساز هستند ما باید دنبال کشورهای شترسوار باشیم.
  • رزمنده دوران دفاع مقدس ۰۵:۴۴ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۱
    0 0
    عربستان و کشورهای مرتجع عرب یا خود را به نفهمی زده اند یا دیگران را ساده فرض کرده اند تمام آشوبهای منطقه زیر سر عربستان است که شیعیان را دارد قتل عام می کند و بعد خودش را به خریت می زند . این اعراب مرتجع که خود را در دنیا قدرتی می دانند چرا تا به حال اسرائیل را که به سر زمین های مسلمانان و اعراب تجاوز کرده و اشغال کرده از بین نبرده اند بخاطر اینکه عرضه این کار ندارند.
  • ایزا ۰۸:۱۹ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۱
    0 0
    اسراییل در شش روز دقت کن در 6 روز این یابوها رو شکست داد. همشون رو!
  • محمد ۰۸:۲۱ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۱
    0 0
    ال سعود وکشورهای مرتجع منطقه اصولانگاهشان متوحه اشاره امریکاست این همه فریادهاازشه بود گرچه ازحلقوم عبداله بود
  • وحید ۰۸:۴۶ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۱
    0 0
    خدا شما اتحادیه عرب را لعنت کنید. انگار امام علی (ع) شما را می دید که می گفت اگر آنچنان که امثال شما در نفاقتان متحدید، جبهه مقاومت در حقّش متّحد بود، الآن جایی برای عرض اندام افرادی مثل عادل الجبیر نمی بود.
  • شوشتری ۱۰:۱۳ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۱
    0 0
    بهتراست این عادله الجبیرابتدادرفکردرمان خودوارباب آلزایمریش باشدسپش بانوچه های دیگراستکباروصهیونیزم بین المللی جلسه برگزارنمایدویاداین مثل هم باشدکه ای پشه ومگس لانه سیمرغ نه جولانگه توست
  • ۱۰:۱۶ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۱
    0 0
    اگر مرد بودند جنایات آل سعود را محکوم می کردند
  • محمn ۱۴:۰۸ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۳
    0 0
    با رویین خار بر سردیوار دانستم ناکس کس نمیگردد با بالانیشینی

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس