کد خبر 520305
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۷

با وجود این‌که گوگل معمولاً اپلیکیشن‌های ارسالی برای قرارگیری در پلی‌استور را بررسی کرده و توصیه می‌کند برای آلوده نشدن دستگاه اندرویدی خود تنها از گوگل پلی استور استفاده کنید اما گاهی بعضی بدافزارها به آن راه پیدا می‌کنند. گوگل اخیراً 13 اپلیکیشن را از استور خود حذف کرده که لیست آن‌ها را در ادامه مطلب خواهید خواند.

  به گزارش مشرق، اپلیکیشن‌های فوق که در واقع همگی بازی هستند به بدافزاری به نام Brain Test آلوده شده‌اند. این اپلیکیشن‌ها به نظر برای کاربر و خود سیستم‌عامل اندروید بی‌آزار هستند اما قادر به انجام کارهای وحشتناکی هستند. این اپلیکیشن‌های آلوده پس از نصب بر روی گوشی یا تبلت اندرویدی شما تقاضای دسترسی روت خواهند کرد و در صورتی که گوشی را روت کرده باشید و به اشتباه به آن‌ها اجازه دسترسی بدهید بدافزارهای زیادی را بدون اطلاع شما بر روی اندروید نصب خواهند کرد. همان‌طور که گفتیم این اپلیکیشن‌ها همگی بازی‌هایی جالب و رایگان هستند و احتمال نصب آن‌ها توسط کاربر زیاد است.
 
این 13 اپلیکیشن به دلیل آلوده بودن با بدافزار از پلی استور گوگل حذف شدند
 
جالب این‌جاست که این اپ‌ها موفق شده بودند نظراتی جعلی نیز در پلی‌استور اضافه کرده و کاربران دیگر را به نصب آن‌ها تشویق کنند. گفته می‌شود در صورتی که گوشی خودتان را روت کرده باشید حتی با فکتوری ریست نیز قادر به حذف کامل Brain Test نیستید و تنها راه حل فلش کردن کامل سیستم‌عامل از یک ایمیج رسمی است. گوگل زمانی متوجه این اپ‌ها شد که بر روی گوشی بسیاری کاربران نصب شده و در حال دانلود بدافزار بودند؛ پس اگر هر کدام از بازی‌های فوق بر روی گوشی یا تبلت شما نصب شده است هر چه سریع‌تر آن را حذف کنید و اگر گوشی شما روت شده و دسترسی روت را به آن‌ها داده‌اید بهتر است به فکر فلش کردن کامل دستگاه خود باشید.
 
شاید بپرسید هدف خرابکاران از این بدافزارهت چیست؟ گفته می‌شود هکرهای توسعه‌دهنده Brain Test با امضای قراردادهایی وعده نصب تعداد مشخصی از اپلیکیشن‌های توسعه‌دهندگان را می‌دهند و سپس با ایجاد نظرات جعلی و دانلود و نصب اپلیکیشن‌ها بدون اجازه کاربر این تعداد را تأمین کرده و مبلغ قرارداد خود را دریافت می‌کنند. گفته می‌شود بعضی از این اپلیکیشن‌ها بیش از 500 هزاربار نصب شده و دارای امتیاز 4.5 از 5 بودند!

منبع: فارنت

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس