کد خبر 520219
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۰

ضرغامی با انتشار پستی در اینستاگرام خود، درباره فساد خواص و همچنین استفاده بهینه فضای مجازی نوشت.

گروه فضای مجازی مشرق - عزت الله ضرغامی با انتشار پستی از داستان راستان در اینستاگرام خود، درباره فساد خواص و همچنین نیازهای خواص و عوام نوشت.

عکس/ کنایه ضرغامی به فساد خواص

ضرغامی نوشت: " داستان راستان ؛به دلیل راه اندازی کانال جدید خمیازه ، یک دور با سرعت کتاب داستان راستان ۱ و ۲ را مرور کرده و ۱۰ داستان را برای استفاده در کانال انتخاب کردم . بقیه آن ها به دلیل متن طولانی تر فعلا قابل استفاده نیست.

استفاده صحیح و هدفمند از فضای مجازی، به طور طبیعی افراد را به مطالعه و کتابخوانی ترغیب می کند . به نظر من این دو نه تنها با هم منافاتی ندارد ، بلکه اگر به درستی مورد شناخت و استفاده قرار گیرند مکمل هم اند ..

***پی نوشت***

مقدمه کتاب که بارها در سنین جوانی خوانده بودم این دفعه برایم خیلی تازگی داشت، دو نکته از ان قابل توجه است

۱- شهید مطهری در پاسخ به اظهار تاسف برخی دوستان اش که این کار را در شان او نمی دانستند و پیشنهاد می کردند ، حداقل به نام خود منتشر نکن ! می گوید ، "عاقبة الامر در جواب آن آقایان گفتم: این پیشنهاد شما مرا متذکر یک بیماری اجتماعی کرد، و نه تنها از تصمیم خود صرف نظر نمی کنم، بلکه در مقدمه ی کتاب از این پیشنهاد شما به عنوان یک بیماری اجتماعی نام خواهم برد."

۲- او همچنین در تفکیک نیاز های خواص و عوام می گوید :"این داستانها هم برای «خواص» قابل استفاده است و هم برای «عوام» ، ولی منظور از این نگارش تنها استفاده ی عوام است.....معمولا فساد از «خواص» شروع می شود و به «عوام» سرایت می کند و صلاح برعکس از «عوام» و تنبه و بیداری آنها آغاز می شود و اجبارا «خواص» را به صلاح می آورد، یعنی عادتا فساد از بالا به پایین می ریزد و صلاح از پایین به بالا سرایت می کند."

تحلیل فوق ، فلسفه نگارش داستان راستان برای عموم است ."

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 4
  • امیر ۱۰:۴۳ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۰
    0 0
    تا کی کنایه کی برخورد میشه پس چقد تبعیض دلمون خونه الهی بمیرم نینم خسته شدم
  • امیر ۱۰:۴۴ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۰
    0 0
    تا کی کنایه کی برخورد میشه پس چقد تبعیض دلمون خونه الهی بمیرم نینم خسته شدم
  • ۱۰:۴۷ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۰
    0 0
    جناب اقای ضرغامی مطلب شما درست . خواهش می کنم تا در این دنیا ی فانی من وشما وقت داریم لازم است یک باز نگری کامل از رفتار وکردار مان داشته باشیم شاید .......
  • IR ۰۸:۲۹ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۵
    0 0
    اگر بعضی از مسولان کشور به قیامت اعتقاد داشتند وضعیت مردم و کشور این چنین نبود

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس