رضا رفیع گفت: کانالی به نام «کرسی گرام» درست می کنیم تا اعضاء خانواده‌ها در این کانال دور هم جمع شوند و با انتشار پیام یکدیگر را نسبت به فضا‌های جدی و قدیم آگاه کنند. کرسی ما علاوه بر داشتن ذغال، مجهز به «wifi» هم هست تا تلفیقی بین نسل گذشته و امروز باشد

به گزارش مشرق، نشست خبری برنامه کرسی طنز با حضور رضا رفیع، امیر قریشی و علمداری مدیر تأمین برنامه در شبکه شما برگزار شد.

در ابتدای این نشست امیر قمیشی تهیه‌کننده و کارگردان «کرسی» در خصوص شکل‌گیری این برنامه گفت: برنامه «کرسی» از 5 ماه پیش به درخواست مهدی قاسمی مدیر شبکه و اسرافیل علمداری مدیر تولید و تأمین برنامه سفارش داده شد اما به دلیل مشغولیت‌های من و رضا رفیع کمی به تعویق افتاد.

وی افزود: با آغاز فصل زمستان تولید این برنامه را هدف ترویج سبک زندگی ایرانی و آئین و سنت‌های گذشتگان به ضبط پرداختیم. 

قمیشی در خصوص دکور این برنامه اظهار داشت: «کرسی» با توجه به اسمی که دارد یک محفل گرم و دورهمی خانوادگی را رقم می‌زند و ما با توجه به زندگی امروز و پیشرفت تکنولوژی و دور شدن نسل امروز با آئین و سنت‌های گذشتگان سعی در پیوند.

وی ادامه داد: در این برنامه از حضور افراد با لهجه و گویش‌های متفاوت استفاده کردیم تا مخاطبان بیشتر از پیش با این نوع زبان‌ها آشنا شوند و با خواندن شعر و ادبیات فارسی، فرهنگ کهن کشورمان را دوباره زنده کنیم.

قمیشی در خصوص پخش این برنامه از شبکه شما و بازخورد استان‌ها نسبت به این برنامه عنوان کرد: شبکه شما زیر مجموعه شبکه‌های استانی است و قابلیت خوبی برای ترویج این فرهنگ به نسبت دیگر شبکه‌ها داشت و ما هم در این برنامه با توجه به لهجه و گویش‌های مختلف از شاعران و نویسندگان سراسر کشورمان دعوت کردیم تا به زبان مادری‌شان به شعر سرایی و صحبت‌های تخصصی به امروز هم آئین و سنت شهر و استان‌هایشان بپردازند و تا به امروز هم با بازخورد‌های بسیار خوبی از سوی نسل جوان روبرو شدیم.

رضا رفیع در ادامه این نشست در خصوص آگاهی نداشتن نسل امروز نسبت به کلمه «کرسی» تصریح کرد: نسل امروز فاصله بسیاری با نسل‌های گذشته دارد و دهه‌های 70 و 80 با کلمه «کرسی» غریب هستند و نسبت به آن آگاهی ندارند، در طول برنامه با پیام‌هایی روبرو می‌شویم که مخاطبان نسل امروز‌مان به هیچ عنوان کرسی را ندیده و نمی‌دانند که چه وسیله‌ای است و از طریق برنامه‌ها با آن آشنا شده است.

وی ادامه داد: در این برنامه از آیتم‌های متفاوتی استفاده کردیم تا نسل قدیم را با تکنولوژی و نسل جدید را با آئین‌های قدیم آشنا کنیم و برای ایجاد این فضا کانالی به نام «کرسی گرام» درست کردیم تا اعضاء خانواده‌ها در این کانال دور هم جمع شوند و با انتشار پیام یکدیگر را نسبت به فضا‌های جدی و قدیم آگاه کنند. در این کرسی‌نشین‌ها حرمت‌ها و نوع انتشار پیام‌ها و یک احترام‌های خاصی منتشر می‌شود و جوان‌ها با حضور ریش سفیدان خانواده در گروه قدری محتاط‌تر عمل می‌کنند این فضا‌های گرم و صمیمی ما را علاوه بر آشنایی با علم روز، را به استفاده صحیح از این فضا‌ها یاری می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: کرسی ما علاوه بر داشتن ذغال، مجهز به «wifi» هم هست تا تلفیقی بین نسل گذشته و امروز باشد و درس‌های آموزنده‌ای را برای هر دو نسل به همراه داشته باشد.

گفتنی است این برنامه در 40 قسمت تولید شده و هر شب ساعت 21 روی آنتن شبکه شما می‌رود.
منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس