خطی مشی کاخ سفید با تغییر رئیس‌جمهور تغییر نخواهد کرد و هرکس که بر تخت کاخ سفید جلوس کند نیز همان خطی مشی را دنبال می‌کند و هدف وی نیز سلطه گری و ایجاد بی‌ثباتی در مناطق غنی از معادن است.

به گزارش مشرق، «یوری کاراش» تحلیل‌گر ارشد روس در مصاحبه اختصاصی با روزنامه «وزگلاد» یادآور شد در سال 2016 رئیس‌جمهور ایالات‌متحده آمریکا مشخص خواهد شد و این شخص ممکن است «دولاند ترامپ» باشد.

ترامپ، جمهوری‌خواه و یکی از میلیاردرهای آمریکا است و علاقه خاصی به ولادیمیر پوتین (رئیس‌جمهوری روسیه) دارد. ترامپ به‌عنوان فردی پرخاشگر، نامتعادل و افراطی در آمریکا مشهور است. اما تاریخ مملو از نمونه‌های از دوستی نامزدهای ریاست جمهوری آمریکا با مسکو است که درنهایت به نفرت تبدیل شد.

کارشناس روس افزود: «رقیب اصلی ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری، هیلاری کلینتون می‌باشد که در صورت پیروزی وی شانس عادی‌سازی روابط مسکو-واشنگتن پایین است. کلینتون معتقد است آمریکا بایستی نقش مهمی در ارتقاء آزادی و برقراری دموکراسی در سراسر جهان ایفا کند؛ این بدین معنا است که واشنگتن به دنبال دموکراتیزه کردن روسیه و محدود کردن نفوذ کرملین در فضای پسا شوروی است. اما ترامپ علاقه خاصی به پوتین دارد و او را رهبری قدرتمند و قوی می‌داند. البته میان میلیاردر آمریکایی و پوتین حقیقتاً اشتراکات زیادی وجود دارد؛ هردو به‌شدت از (باراک) اوباما (رئیس‌جمهور آمریکا) متنفر هستند؛ هردو خواستار تغییرات جدی در رویکردهای سیاست خارجی آمریکا هستند؛ هردو خودشان را ناجی کشورهایشان می‌دانند که در زمان اوباما و (بوریس) یلتسین شکست‌های زیادی را متحمل شدند.»

به گفته وی، وب‌سایت آمریکایی "بیزینس اینسایدر" شانس ترامپ را در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا بیشتر از آنچه در افکار عمومی مدنظر هست ارزیابی کرد. چراکه بسیاری از مردم آمریکا خجالت می‌کشند به‌طور آشکارا حمایت خود را از ترامپ پرخاشگر، عصبی و افراطی اعلام کنند. حال سؤال اینجاست که چرا دوستی و یا عدم تمایل بسیاری از نامزدهای ریاست جمهوری آمریکا مبنی بر رویارویی با روسیه، پس از رئیس‌جمهور شدن آن‌ها به صفر می‌رسد و رویکرد آن‌ها به‌طورکلی تغییر می‌کند؟

این در وهله اول به عدم آزادی بیان در کاخ سفید برمی‌گردد؛ بدین معنا که نامزدهای انتخابات از آزادی بیان بیشتری برای بیان نظرات و احساسات خود دارند اما در پست ریاست جمهوری باید تابع سیاست‌های کاخ سفید یعنی دشمنی با روسیه و هر کشوری که مخالف آمریکا باشد هستند. درواقع خطی مشی کاخ سفید با تغییر رئیس‌جمهور تغییر نخواهد کرد و هرکس که بر تخت کاخ سفید جلوس کند نیز همان خطی مشی را دنبال می‌کند و هدف وی نیز سلطه گری و ایجاد بی‌ثباتی در مناطق غنی از معادن است. خط‌مشی کلی کاخ سفید "محدود سازی توسعه کل جهان بجز آمریکا" است.

از دیدگاه تحلیل‌گر روس، آمریکا و غرب اقدامات فعلی روسیه را تلاشی برای بازسازی شوروی ارزیابی می‌کنند. این نوع نگاه، کاخ سفید را تحریک می‌کند و بسیاری از سیاستمداران آمریکا و غرب در تلاش‌اند از گسترش روسیه جلوگیری کنند. زیرا آمریکا خود را تنها ابرقدرت جهان می‌داند و چشم دیدن هیچ رقیب دیگری را ندارد، بنابراین با تحریک کشورهای آسیای مرکزی و ایجاد جو ضد روسیه در اوکراین و افغانستان سعی می‌کند روسیه را به انزوا بشکاند. ازاین‌رو پوتین هرگز روی دوستی و تعارفات ترامپ حساب باز نمی‌کند و با سرشت و ذات آمریکایی‌ها به‌خوبی آشنا است. به گفته ترامپ، ابزار اصلی سیاست خارجی اقتصاد است.

این بدین معنا است که مسکو ممکن است علاوه بر استقرار تجهیزات نظامی و اتمی در نزدیکی مرزهای روسیه با بمب تحریم‌های اقتصادی مواجه شود. بنابراین روسیه نباید به تعارفات ترامپ نامتعادل دلگرم شود. در صورت پیروزی ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، کاخ سفید ممکن است درنتیجه عدم خویشتن‌داری و افراط‌گرایی وی سیاست‌های تجاوزگرانه خود را به اوج خود برساند. ازاین‌رو ترامپ را نباید سیاستمدار نامید بلکه وی اصلاً تاجری است که تنها به فکر منافع شخصی و سود بیشتر است. اظهارات نژادپرستانه وی در مورد مسلمانان خود گویای این واقعیت است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • فرشاد ۱۳:۵۸ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۰
    0 0
    پوتین و ترامپ هردو قاتل و روانی هم هستن دشمن مسلمونا هم هستن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس