کد خبر 517132
تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۳

نامزد پیشتاز جمهوری‌خواهان در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۱۶ آمریکا تأکید کرد که «باراک اوباما» و «هیلاری کلینتون» تکفیری‌های «داعش» را خلق کردند.

به گزارش مشرق، «دونالد ترامپ» نامزد پیشتاز جمهوری‌خواهان در انتخابات ریاست‌جمهوری 2016 آمریکا روز شنبه (دیروز) اعلام کرد که سیاست‌های «باراک اوباما» رئیس‌جمهور آمریکا و «هیلاری کلینتون» وزیر خارجه سابق آمریکا و نامزد پیشتاز دموکرات‌ها در انتخابات آتی ریاست‌جمهوری آمریکا، «داعش را خلق کرد».

شبکه «سی ان ان» گزارش کرد که ترامپ هیچ شواهدی برای ادعای خود در سالن آمفی تئاتر ساحلی «میسیسیپی» ارائه نکرد.

وی با اینحال ادامه داد که تشدید تنش‌ها بین ایران و عربستان سعودی نشانه این است که جمهوری اسلامی ایران می‌خواهد بر عربستان که سالهاست همپیمان آمریکا در خاورمیانه است، تسلط یابد.

این نامزد جمهوری‌خواه انتخابات آتی ریاست‌جمهوری آمریکا تصریح کرد: آنها داعش را خلق کردند. هیلاری کلینتون به همراه اوباما داعش را به وجود آورد».

وی در خصوص اخبار اعتراض مردم ایران مقابل سفارت عربستان گفت: «در تهران، آنها سفارت عربستان را به آتش کشیدند. آیا شما دیدید که چنین کنند؟ هم‌اکنون، آنچه که ایران به دنبال آن است، تسلط بر عربستان سعودی است. آنها همیشه چنین چیزی می‌خواستند. آنها نفت می‌خواهند. آنها همیشه دنبال چنین چیزی بودند.

ترامپ در خصوص ناآرامی‌های خاورمیانه، هم دموکرات‌ها و هم «جرج بوش» رئیس‌جمهور سابق آمریکا را مقصر دانست؛ به ویژه آنکه بوش بعنوان چهل و سومین رئیس‌جمهور در سال 2003 تصمیم گرفت که به عراق حمله کند.

در هفته‌های اخیر، ترامپ که رقیب اصلی کلینتون در انتخابات است، حملات خود به رقیب دموکرات خود را تشدید بخشیده است.

«کارلی فیورینا» و «ریک سنتروم» دو نفر از رقبای ترامپ در انتخابات ریاست‌جمهوری 2016، در ماه نوامبر اعلام کردند که کلینتون و اوباما مسئول پیدایش داعش هستند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس