کد خبر 519768
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۷

ستاره ساحل‌عاجی عضو تیم منچسترسیتی پس از آنکه روز گذشته اوبامیانگ را به جای او به عنوان مرد سال آفریقا انتخاب کردند به شدت به این رای اعتراض کرد.

به گزارش مشرق، کنفدراسیون فوتبال آفریقا روز گذشته پیر امریک اوبامیانگ هافبک گابنی باشگاه دورتموند را به عنوان مرد سال 2015 آفریقا انتخاب کرد. در این رقابت رقیب اصلی هافبک گابانی، یحیی توره ستاره ساحل‌عاجی منچسترسیتی بود که چهار سال پیاپی این جایزه را از آن خود کرده بود.

این انتخاب انتقاد شدید توره را به همراه داشت زیرا خود را مستحق این جایزه می‌دانست، او در خطاب به مسئولان گفت: انتخاب اوبامیانگ به عنوان به بهترین بازیکن سال 2015 قاره آفریقا مایه ننگی برای شما است. اکنون بسیار ناراحت هستم زیرا هر کسی بهتر می‌داند که این جایزه از آن چه کسی بود.

ستاره منچستر سیتی این سخنان را در حالی می‌زند که وی در سال گذشته به همراه تیم‌ملی ساحل‌عاج فاتج جام‌ ملت‌های آفریقا و به همراه منچستر سیتی نائب قهرمان لیگ برتر شده است.

وی افزود: اکنون احساس ناامیدی می‌کنم و بسیار متاسفم که قاره آفریقا به این شکل با من رفتار کرد. برای آفریقا قهرمانی در جام ملت‌‌ها اهمیتی ندارد. به نظر این رفتارها مایه ننگ قاره آفریقا است اما چه چیزی باعث شده که این اتفاق بیفتد؟ ما آفریقایی‌ها حرفی نمی‌زنیم چون برایمان خود آفریقا اهمیت زیادی دارد! ما بیشتر به خارج از قاره تمرکز می‌کنیم و این ننگی بیش نیست!

توره این اتفاق افتاده برایش را به مراسم اهدای توپ طلا 2015 که دوشنبه آینده برگزار خواهد شد، تشبیه کرد و گفت: امسال همه می‌دانند که لیونل مسی تمام افتخارات و جام‌ها را کسب کرده است اما در مراسم آینده، جایزه توپ طلا را به رونالدو بدهند! چه چیزی درباره این اتفاق گفته می‌شود؟ این کار ناعادلانه خواهد بود.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس